Δυναμική επιστροφή στην Ελλάδα σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς κάνει από το ερχόμενο καλοκαίρι η ελβετική αεροπορική εταιρεία Swiss, η οποία συνεχίζει εδώ και 67 χρόνια να συνδέει και τη χειμερινή περίοδο την Αθήνα με τη Ζυρίχη και τη Γενεύη.
Παρουσιάζοντας τα πλάνα της εταιρείας για την Ελλάδα, σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «Ν» ο διευθυντής της Swiss σε Ελλάδα και Τουρκία Ιωάννης Ζωγραφάκης αναφέρθηκε στα σχέδια για την καλοκαιρινή περίοδο, κατά τη διάρκεια της οποίας η Θεσσαλονίκη θα συνδεθεί με την Ελβετία μετά από χρόνια, καθώς και με άλλους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας, διαμορφώνοντας ένα εξαιρετικά ελκυστικό πρόγραμμα απευθείας πτήσεων από τη χώρα των ρολογιών. Ετσι, το καλοκαίρι του 2015 θα συνδέονται απευθείας με Γενεύη και Ζυρίχη Κέρκυρα, Ηράκλειο, Ρόδος, Σαντορίνη, Κως και Μύκονος σε συνεργασία και με τη θυγατρική Edelweiss.
Ιδιαίτερη αναφορά ο διευθυντής της Swiss κάνει στον ανταγωνισμό, κυρίως από την περιοχή του Αραβικού κόλπου, αλλά και την Τουρκία, υπογραμμίζοντας την εκρηκτική άνοδο των τριών αεροπορικών του Περσικού Κόλπου (Emirates, Etihad, Qatar), αλλά και της Turkish Airlines, η οποία έχει αναπτυχθεί με ρυθμό 850% σε σχέση με το 1992. Οι εταιρείες αυτές, τόνισε, επωφελούνται κρατικών επιδοτήσεων, σημειώνοντας μάλιστα ότι κάποιες λειτουργούν με αδιαφανείς διαδικασίες δημιουργώντας άνισο ανταγωνισμό.
«Οπλο» της εταιρείας σε αυτό τον ανταγωνισμό είναι οι συνεχείς επενδύσεις στο προϊόν της, δηλαδή σε αεροπλάνα και παροχή υπηρεσιών, σημειώνοντας ότι κατέχει τα πρωτεία στην Business class τα τελευταία δέκα χρόνια, όπου έχει βραβευτεί 7 φορές για την καλύτερη Business class στην Ευρώπη, εκ των οποίων τα πέντε τελευταία συνεχόμενα χρόνια από τα World Travel Awards.
«Η Swiss επενδύει για τα επόμενα χρόνια πάνω από 2 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα που αφορούν στην ανανέωση του στόλου, προσθέτει 22 νέους ευρωπαϊκούς προορισμούς, ανανεώνει την καμπίνα επιβατών σε όλα τα Airbus των ευρωπαϊκών προορισμών, καθώς επίσης ανανεώνει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει κατά τη διάρκεια των πτήσεων» αναφέρει ο κ. Ζωγραφάκης.
Το δημοφιλέστερο κανάλι πωλήσεων της εταιρείας, όπως αποκαλύπτει ο διευθυντής της στην Ελλάδα και την Τουρκία, είναι το Internet το οποίο έχει συμβάλει αποφασιστικά στο να υπάρχει διαφάνεια στις τιμές των αεροπορικών εταιρειών, διότι πολύ εύκολα ο επιβάτης μπορεί να συγκρίνει τιμές, αλλά και να διαπιστώσει τι ακριβώς περιλαμβάνει το προσφερόμενο προϊόν.
Παρ’ όλα αυτά, επισημαίνει, ο επιβάτης πρέπει να δείχνει μια ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή του, π.χ. αν περιλαμβάνει η τιμή την αποσκευή του, ή φαγητό, ή ακόμα σε πόσες ώρες φτάνει στον τελικό προορισμό. Μάλιστα εκτιμά ότι στα επόμενα χρόνια το internet θα είναι το αποκλειστικό κανάλι πωλήσεων.
Τέλος, ο κ. Ζωγραφάκης αναφέρεται και στην επιβατική κίνηση από Ελλάδα προς το παγκόσμιο δίκτυο της εταιρείας, σημειώνοντας ότι οι προορισμοί με την περισσότερη κίνηση από την Ελλάδα, πέραν της Ελβετίας, είναι οι: Νέα Υόρκη, Βοστόνη, Σικάγο, Μαϊάμι, Σαν Φρανσίσκο από τη Β. Αμερική, Λονδίνο, Λουξεμβούργο, Παρίσι, Νίκαια, Λιόν, Μαδρίτη, Λισαβόνα, Βαρκελώνη, Βερολίνο, Αμστερνταμ, Μάλαγα και Μιλάνο από την Ευρώπη, από τη Ασία Χονγκ-Κονγκ, Μπανγκόκ, Σιγκαπούρη, Τόκιο και με τη συνεργασία της θυγατρικής Edelweiss η Κούβα.
Επισημαίνεται ότι η Swiss International Air Lines, ο ελβετικός εθνικός αερομεταφορέας, είναι η διάδοχος της Swissair η οποία ξεκίνησε καθημερινές πτήσεις για την Ελλάδα το 1947, δηλαδή μετρά 67 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στη χώρα. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 40 χώρες και σε 80 προορισμούς μεταφέροντας πάνω από 16 εκατ. επιβάτες το χρόνο.
Από τις βάσεις της στη Ζυρίχη και τη Γενεύη προωθεί τους επιβάτες στο διεθνή δίκτυό της, ως μέλος της μεγαλύτερης αεροπορικής συμμαχίας Star Alliance και μέλος του Lufthansa group.
ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ – [email protected]