Skip to main content

Αυξημένοι τζίροι με μείωση σημείων πώλησης στον κλάδο των σούπερ μάρκετ

Από την έντυπη έκδοση

«Χάθηκε» μία στις τρεις αλυσίδες σούπερ μάρκετ το διάστημα 2010-2014, με τη μεγαλύτερη απώλεια να καταγράφεται στους μικρομεσαίους παίκτες της αγοράς. Η πλειονότητα από τα «ορφανά» δίκτυα πωλήσεων πέρασε στα χέρια ισχυρότερων παικτών που προχώρησαν σε επιθετικές εξαγορές διεκδικώντας περαιτέρω διεύρυνση της θέσης τους στην αγορά.

Την εξέλιξη αυτή, ωστόσο, ακολουθεί και ο «αναγκαίος» εξορθολογισμός της εικόνας των σημείων πώλησης από τις εξαγοράζουσες αλυσίδες, καθώς και τα καθολικά λουκέτα που μπήκαν σε κάποια καταστήματα. Ως εκ τούτου, στο τέλος του 2014 η γενική εικόνα της οργανωμένης λιανικής τροφίμων εμφανίζει αυξημένους τζίρους, αλλά σε μικρότερο αριθμό σημείων πώλησης.

Αναλυτικότερα, όπως προκύπτει από την ετήσια έκδοση «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ», η τάση συγκέντρωσης στην αγορά εντείνεται τα τελευταία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 89 αλυσίδες που δραστηριοποιούνταν στην εγχώρια αγορά το 2010, το 2014 ο αριθμός τους υποχώρησε στις 63, από 70 το 2013.

Αξίζει να επισημανθεί ότι στην εξεταζόμενη τετραετία το μεγαλύτερο χτύπημα εμφανίζουν οι αλυσίδες με 3-5 καταστήματα, καθώς και αυτές που έχουν 11 με 15. Σύμφωνα με τα στοιχεία, στην πρώτη περίπτωση (3-5 σημεία) δραστηριοποιήθηκαν την περσινή χρονιά 20 αλυσίδες από 39 που υπήρχαν το 2010, ενώ στη δεύτερη (11-15 σημεία) το 2014 είχε παρουσία μονάχα μία αλυσίδα, από 8 το 2010.

Αντίστοιχα μειούμενος βαίνει και ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων που λειτουργούν στην επικράτεια, με την κατηγορία των μικρών αλυσίδων (3-5 σημεία) να εμφανίζει μόνο την περσινή χρονιά απώλεια 134 καταστημάτων έναντι του 2013. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία της έκδοσης από 2.427 καταστήματα το 2013, στο τέλος του 2014 καταμετρήθηκαν 2.293 καταστήματα.

Ολόκληρη η ανάλυση στη «Ναυτεμπορική».