Skip to main content

Mitsubishi L200: «Βράχος» σε όλα

Οι λέξεις «σκληροτράχηλο» και «ανθεκτικό» προσδιορίζουν επακριβώς, εδώ και 4 δεκαετίες την ταυτότητα του pick-up της Mitsubishi. Η επιτυχής πορεία του στις αγορές του πλανήτη πιστοποιείται από τα 4,7 εκατομμύρια αθροιστικές πωλήσεις -περίπου 416.000 εξακολουθούν να κυκλοφορούν στην Ευρώπη του 2019 σύμφωνα με τα στοιχεία του περασμένου Ιουνίου. Με παρουσία σε 150 χώρες, το L200 κατατάσσεται 2ο στο χάρτη παγκόσμιων πωλήσεων της MMC, μεταξύ Outlander και ASX, και διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο για την Εταιρία, ξεκινώντας από τη στρατηγική περιοχή ASEAN (± 30% της παγκόσμιας αγοράς pick-up – όλες οι Μάρκες).

Συνδυάζοντας αξιοπιστία, αναβαθμισμένες ικανότητες on- & off-road (χάρη στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Super Select 4WD II, υποστηριζόμενο από νέα συστήματα “Off Road Mode” και “Hill Descent Control”) και στοιχεία άνεσης και εξοπλισμού επιβατικού αυτοκινήτου, η πιο πρόσφατη 6η πλέον γενιά L200 ήρθε και στη χώρα μας, με τιμές του L200 ξεκινούν από τις 26.500 ευρώ για το Club Cub και από τις 28.700 ευρώ για το Double Cub.

Στα high lights που ενδιαφέρουν τους επαγγελματίες, είτε στις αστικές περιοχές είτε στην περιφέρεια, ξεχωρίζουμε τα εξής:

-Νέα εξωτερική σχεδίαση – με την ονομασία “Rock Solid”.

-Βελτιωμένη αντιληπτή ποιότητα (μέσα κι έξω).

-Αναβαθμισμένο σύστημα 4WD, που περιλαμβάνει νέο “Off Road Mode” και σύστημα “Hill Descent Control”.

-Νέος κινητήρας 2.2 Diesel (προδιαγραφών Euro 6d temp) για την Ευρώπη.

-Νέο 6-τάχυτο A/T.

-Αναβάθμιση πλαισίου, φρένων και ανάρτησης.

-Βελτιωμένη οδηγική άνεση.

-Νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας: Σύστημα Ελέγχου Τυφλής Γωνίας (Blind Spot Warning) με λειτουργία Υποβοήθησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Change Assist). Σύστημα Προειδοποίησης Οπίσθιας Κίνησης (Rear Cross Traffic Alert). Σύστημα Περιορισμού Επιπτώσεων Εμπρόσθιας Σύγκρουσης (Forward Collision Mitigation) . Σύστημα Περιορισμού Πρόσκρουσης σε Στενούς Χώρους Στάθμευσης (Ultrasonic Misacceleration Mitigation System).

-Νέα στοιχεία εσωτερικού (μεταξύ των οποίων νέας σχεδίασης εμπρός καθίσματα).

-Εκτεταμένη γκάμα αξεσουάρ.

Η επίσημη πρώτη του νέου μοντέλου έγινε στη Βυτίνα και αυτό που διαπιστώσαμε ξεκάθαρα είναι πως αισθητικά έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέρνο πια ημιφορτηγό που «παρακολουθεί» την αισθητική των επιβατικών της μάρκας εξωτερικά. Οι σημαντικές αλλαγές συνεχίζονται και στο εσωτερικό, με την καμπίνα να προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες πολύ καλύτερη εμπειρία σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. ‘Εχουν επιλεγεί μαλακά υλικά σε πολύ περισσότερα σημεία, ενώ και εδώ η σχεδίαση ακολουθεί τα πρότυπα της υπόλοιπης γκάμας, με στοιχεία όπως η οθόνη 7 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό.

Ως προς την καρότσα το μέγεθός της ποικίλει ανάλογα με την έκδοση. Το νέο L200 διατίθεται σε εκδόσεις Club Cub (μιάμιση καμπίνα με τις πίσω πόρτες να ανοίγουν με ανάποδη φορά) και Double Cub (διπλή καμπίνα). Στην πρώτη περίπτωση το εμβαδό της φτάνει τα 2.72 τ.μ. ενώ στη δεύτερη  μειώνεται στα 2.23 τ.μ. Σε κάθε περίπτωση, το ωφέλιμο φορτίο μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.075 κιλά. Το μεγάλο ζητούμενο, ωστόσο, είναι οι off-road δυνατότητες, τομέας στον οποίο το L200 μας εντυπωσίασε. Ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού υπάρχουν δύο συστήματα 4κίνησης.

Το πιο απλό από τα δύο ονομάζεται Easy Select 4WD και διαθέτει τρεις επιλογές. Η πρώτη είναι η 2H στην οποία η κίνηση πηγαίνει μόνο στον πίσω άξονα, η δεύτερη είναι η 4H με την οποία το L200 γίνεται τετρακίνητο και η τρίτη είναι η 4L που βάζει στην εξίσωση και τον υποπολλαπλασιασμό σχέσεων. Το δεύτερο σετ ονομάζεται Super Select 4WD – II και διαθέτει τέσσερις επιλογές. Οι δύο πρώτες είναι πάλι οι 2H και 4H όμως η τρίτη είναι η 4HLc όπου κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό κατανέμοντας τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό 50:50 και η τέταρτη είναι η 4LLc στην οποία εμπλέκεται και ο υποπολλαπλασιασμός σχέσεων.

Όλα τα παραπάνω προφίλ της τετρακίνησης, μπορούν να συνδυαστούν με κλείδωμα του πίσω διαφορικού, ώστε να κατανέμεται η ροπή στον δεξί και τον αριστερό τροχό σε ποσοστό 50:50. Επιπλέον, από ένα πλήκτρο ο οδηγός επιλέγει το τερέν στο οποίο θα κινηθεί, ώστε το αυτοκίνητο να προσαρμοστεί ανάλογα (χώμα, λάσπη/χιόνι, άμμος, πέτρες/βράχοι). Το “κερασάκι στην τούρτα“ είναι το σύστημα ελέγχου κατάβασης που διατηρεί σταθερή την ταχύτητα σε όποια τιμή ορίσει ο οδηγός ανάμεσα σε 1 έως 20 χλμ./ώρα, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε απότομη κατηφόρα.

Εν τέλει, έχουμε ένα εξαιρετικά ικανό εκτός δρόμου αυτοκίνητο που κινείται σβέλτα όπου το έδαφος το επιτρέπει και ξεπερνά με ευκολία πολλά εμπόδια. Υπάρχει μόνο μία διαθέσιμη επιλογή σε ότι αφορά τον κινητήρα. Πρόκειται για μοτέρ πετρελαίου στα 2.2 λίτρα με απόδοση 150 ίππους και 400 Nm ροπής το οποίο συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και με αυτόματο κιβώτιο που έχει, επίσης, έξι σχέσεις. Για τη  επιτάχυνση  0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 12,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 174 χλμ/ώρα.