Skip to main content

VW T-Roc Cabriolet: Θερινό καλωσόρισμα!

Ήρθε στη χώρα μας την κατάλληλη εποχή, μετά την άχαρη περίοδο της καραντίνας, οπότε, η περίπτωσή του λειτουργεί …απελευθερωτικά, κατά κάποιον τρόπο. Ούτως ή άλλως, οι συμβολισμοί μιας πιο ανέμελης (λέμε τώρα), αντισυμβατικής καθημερινότητας, ταίριαζαν ανέκαθεν στα «καμπριολέ» αυτοκίνητα. Στο δια ταύτα: Το T-Roc Cabriolet προσφέρεται σε δύο εκδόσεις κινητήρων. Με τον 1.0 TSI 115PS η προτεινόμενη τιμή λιανικής είναι 28.310 € ενώ με τον 1.5 TSI ACT 150PS και αυτόματο κιβώτιο DSG 7-σχέσεων η τιμή διαμορφώνεται στα 33.600 €.

Ας μη χαθεί, όμως, το συναίσθημα από τους ψυχρούς αριθμούς. Ήδη, από το λανσάρισμά του «δικαίωσε» το όνομα που του έδωσαν οι ιθύνοντες της Volkswagen, «ροκάροντας» την κατηγορία του. Με το Τ να παραπέμπει χαρακτηριστικά στους δύο προάγγελούς του, το Tiguan και το Touareg, το Roc, προερχόμενο από το αγγλικό rock [=κουνάω/βράχος/μουσική ροκ], που καταδεικνύει τη δυναμική που είχε εξ αρχής το compact μοντέλο της Volkswagen, που συνδυάζει την επιβλητικότητα ενός SUV με τη σβελτάδα ενός hatchback. Οι παγκόσμιες πωλήσεις δικαίωσαν τις προσδοκίες, το T-Roc R ήρθε να δώσει έναν πρωτοφανή δυναμισμό και τώρα, το T-Roc Cabriolet, ολοκληρώνει την πιο πλήρη γκάμα compact SUV σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Όντως, το design του T-Roc Cabriolet προδιαθέτει για ελευθερία και οδηγική ευχαρίστηση. Αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μυώδη χαρακτηριστικά με τονισμένους ώμους και φτερά, εντυπωσιακή φαρδιά μάσκα, προφυλακτήρες που τονίζουν το ύψος του αυτοκινήτου, ξεχωριστή σχεδίαση στο πίσω μέρος, 2-θυρο αμάξωμα και μαλακή οροφή που ανοίγει και κλείνει πλήρως αυτόματα με ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό σε εννέα και έντεκα δευτερόλεπτα αντίστοιχα, σε ταχύτητα μέχρι 30 χλμ/ώρα. Όταν η οροφή είναι ανοιχτή, το μαλακό επάνω μέρος της διπλώνεται σε σχήμα Ζ πίσω από τα πίσω καθίσματα, ενώ η συμπαγής μετωπική οριζόντια δοκός χρησιμεύει ως κάλυμμα. Όταν είναι κλειστή, οι ράβδοι συγκράτησης την εμποδίζουν να «μπαλονιάζει» σε υψηλές ταχύτητες. Υπάρχει πάντα μια ευχάριστη αίσθηση ηρεμίας μέσα στο αυτοκίνητο, εξαιτίας της αποτελεσματικής ηχομόνωσης στις πόρτες και τα παράθυρα. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται και ειδικά μελετημένο αλεξινέμιο. Το 2 + 2 θέσεων T-Roc Cabriolet βασίζεται στην MQB πλατφόρμα. Έχει μήκος 4,268 μ., μεταξόνιο 2,63 μ., πλάτος 1,811 μ. (χωρίς εξωτερικούς καθρέφτες) και ύψος 1,522 μ. Το ύψος πάνω από το δρόμο σε σχέση με το σημείο H είναι 59,9 εκ. για τον οδηγό και τον συνοδηγό και 61,6 εκ. για τους πίσω επιβάτες. Το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου – χαμηλό για ένα SUV – ενισχύει την οδηγική απόλαυση ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 284 λίτρων. Άλλα χαρακτηριστικά γνωρίσματα είναι οι μικροί πρόβολοι και τα μεγάλα μετατρόχια 1.538 χλστ (εμπρός) και 1.539 χλστ (πίσω). Οι πτυσσόμενες πλάτες των πίσω καθισμάτων και ο προαιρετικός κοτσαδόρος υπογραμμίζουν την ευελιξία του αυτοκινήτου.

Αν το αυτοκίνητο κινδυνεύει να ανατραπεί, ενεργοποιείται ένα ειδικό σύστημα προστασίας: μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, δύο χοντρά πλαίσια εκτείνονται πίσω από τα πίσω προσκέφαλα. Παράλληλα, οι ειδικές ενισχύσεις στο αμάξωμα του T-Roc Cabriolet αντισταθμίζουν την έλλειψη σταθερής οροφής.

Το T-Roc Cabriolet διατίθεται προαιρετικά με δύο στοιχεία ψηφιακής απεικόνισης και ελέγχου: το ψηφιακό cockpit στο οπτικό πεδίο του οδηγού και το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης (Infotainment) Discover Media. Το τελευταίο είναι μία από τις τελευταίες γενιές συστημάτων ψυχαγωγίας και διαθέτει μια online μονάδα σύνδεσης με ολοκληρωμένη eSIM. Συνδέοντας το αυτοκίνητο με το περιβάλλον και τα smartphones των χρηστών, γίνονται διαθέσιμες νέες λειτουργίες και υπηρεσίες από τη σειρά We Connect και We Connect Plus. Για ακόμα μεγαλύτερη ηχητική απόλαυση, είναι διαθέσιμο και το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα 12 καναλιών της “beats”.

Σε οποιαδήποτε επιφάνεια, στην πόλη, σε σαθρό έδαφος, σε επαρχιακούς δρόμους ή αυτοκινητόδρομους, το T-Roc Cabriolet ανταπεξέρχεται επιδεικνύοντας υπεροχή. Υπάρχει μια επιλογή από δύο ισχυρούς και οικονομικούς βενζινοκινητήρες με υπερσυμπιεστή και άμεσο ψεκασμό, με την ισχύ να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ο 1.0 TSI είναι ο γνωστός τρικύλινδρος κινητήρας με ισχύ 115 PS και ροπή 200 Nm, ενώ ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI αποδίδει ισχύ 150 PS και 250 Nm. Ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων είναι στάνταρ στον 1.0 TSI ενώ ο μεγαλύτερος TSI συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG 7-σχέσεων.

Η βασική έκδοση του TSI είναι ένας συμπαγής 3κύλινδρος κινητήρας που ζυγίζει μόλις 88 κιλά. Ο στροφαλοφόρος είναι τόσο λεπτός και σωστά ισορροπημένος ώστε να μην απαιτείται άξονας ισορροπίας. Ο μικρός TSI παράγει μέγιστη ισχύ 115 ίππων και μέγιστη ροπή 200 Nm από 999 κ. εκ., από 2.000 έως 3.500 σ.α.λ. Επιταχύνει το T-Roc Cabriolet από το μηδέν στα 100 χλμ/ώρα σε 11,7 δευτερόλεπτα, με μέγιστη ταχύτητα 187 χλμ/ώρα. Η κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται στα 5,4 έως 5,6 λτ/100χλμ. (σε NEDC), που αντιστοιχεί σε επίπεδο εκπομπών CO2 από 123 έως 129 γρμ/χλμ. Ο 4κύλινδρος κινητήρας αποδίδει την ισχύ των 150 ίππων από 1.498 κυβικά εκατοστά, παρέχοντας ροπή 250 Nm από 1.500 σε 3.500 σ.α.λ. Αυτό επιτρέπει την επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα σε 9,6 δευτερόλεπτα, φτάνοντας μέχρι την τελική ταχύτητα των 205 χλμ/ώρα. Στον κύκλο NEDC, το T-Roc Cabriolet 1.5 TSI με το αυτόματο DSG κιβώτιο ταχυτήτων καταναλώνει κατά μέσο όρο 5,6 έως 5,8 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ (127 έως 132 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο). Ένας παράγοντας που επιτρέπει ένα τέτοιο υψηλό επίπεδο απόδοσης είναι το σύστημα ACT, το οποίο διακόπτει προσωρινά τους δύο κυλίνδρους σε περίπτωση σταθερού τρόπου οδήγησης.

Ενδιαφέρον το γεγονός ότι η Volkswagen έδωσε στο T-Roc Cabriolet την ίδια σχεδίαση σε πλαίσιο και ανάρτηση με αυτά των μεγαλύτερων μοντέλων. McPherson στους εμπρόσθιους τροχούς, ενώ μια ανάρτηση πέντε συνδέσμων λειτουργεί στον οπίσθιο άξονα, ικανή να χειρίζεται ξεχωριστά τις διαμήκεις και τις εγκάρσιες δυνάμεις. Τα ελατήρια και οι αποσβεστήρες – τοποθετημένα ξεχωριστά στον πίσω άξονα – είναι αρμονικά ισορροπημένα, εξασφαλίζοντας άριστη άνεση με ακριβή χειρισμό, με απόσταση από το έδαφος 156 χιλιοστά, επιτρέποντας την είσοδο σε ανώμαλο έδαφος.

Η Kosmocar-Volkswagen απλοποίησε ακόμα και την επιλογή του εξοπλισμού, προφέροντας το μοντέλο πολύ πλούσια εξοπλισμένο, σε μία έκδοση. Σε αυτήν περιλαμβάνονται ότι θα επιθυμούσε κάποιος από ένα τέτοιο μοντέλο. Ενδεικτικά:

Εξοπλισμός IQ.DRIVE: Front Assist / City Emergency Braking / Pedestrian monitoring, Adaptive Cruise Control & Speed Limiter, Lane Assist, Park Pilot, Fatique detection, Κλήση έκτακτης ανάγκης Emergency Call, Αυτόματος κλιματισμός Air Care Climatronic δύο ζωνών, Δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και σε συνδυασμό με DSG χειριστήρια (paddles) αλλαγής ταχυτήτων, Εσωτερικός φωτισμός Ambient σε λευκό χρώμα, Αισθητήρες φωτεινότητας & βροχής, Σύστημα Infotainment Composition με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών / Bluetooth, We Connect App, We Connect & We Connect Plus Υπηρεσίες, Μαλακή οροφή με ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό σε μαύρο χρώμα, Πίσω φώτα τεχνολογίας LED, Ζάντες αλουμινίου Mayfield 17, Χρώμα απλό ή μεταλλικό (αποκλειστικά στην έκδοση 1.0 TSI 115PS).