Ενώ οι πωλήσεις έχουν ήδη ξεκινήσει στην Ιαπωνία από τον περασμένο Δεκέμβριο, το νέο Toyota Mirai θα λανσαριστεί στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Στη Γερμανία, η τιμή του, προσδιορίζεται στα 66.000 ευρώ (+ΦΠΑ). Η πρώτη του δημόσια εμφάνιση, στην ευρύτερη περιοχή μας, γίνεται στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Το Mirai σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας νέας εποχής στην αυτοκίνηση. Χρησιμοποιώντας υδρογόνο -μία σημαντική μελλοντική πηγή ενέργειας- σαν καύσιμο για την παραγωγή ηλεκτρισμού, το Mirai πετυχαίνει ανώτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις με την άνεση και οδηγική απόλαυση ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Το Mirai χρησιμοποιεί το Toyota Fuel Cell System (TFCS), που συνδυάζει τεχνολογία κυψελών καυσίμου με υβριδική τεχνολογία, το νέο FC Stack – πατέντα της Toyota – και ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης. Το TFCS είναι πιο αποδοτικό ενεργειακά από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με μηδενικές εκπομπές CO2 και ρύπων στο ταξίδι. Οι οδηγοί μπορούν να προσδοκούν επίπεδα άνεσης βενζινοκίνητων οχημάτων, με μεγάλη αυτονομία και χρόνο ανεφοδιασμού υδρογόνου περίπου τριών λεπτών. Ικανοποιεί, σύμφωνα με την εταιρία, όλες τις προσδοκίες από ένα αυτοκίνητο επόμενης γενιάς: Άμεσα αναγνωρίσιμη σχεδίαση, οδηγική απόλαυση που πηγάζει από κορυφαία ευστάθεια λόγω χαμηλού κέντρου βάρους και αθόρυβη αλλά δυναμική επιτάχυνση από το ηλεκτρικό μοτέρ.
Το υδρογόνο μπορεί να παράγεται από μία μεγάλη ποικιλία φυσικών πόρων και τεχνητών υποπροϊόντων όπως η λυματολάσπη. Επίσης, μπορεί να δημιουργηθεί από νερό χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η ηλιακή και η αιολική. Όταν συμπιέζεται έχει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις μπαταρίες ενώ αποθηκεύεται και μεταφέρεται σχετικά εύκολα, επομένως υπάρχουν προσδοκίες για πιθανή μελλοντική χρήση στην παραγωγή ηλεκτρισμού και σε μία ευρεία γκάμα λοιπών εφαρμογών. Τα FCVs παράγουν ηλεκτρισμό από υδρογόνο, που σημαίνει ότι μπορούν να συμβάλλουν στην υλοποίηση μιας μελλοντικής κοινωνίας βασισμένης στο υδρογόνο και επομένως αναμένεται να επιταχύνουν την ενεργειακή διαφοροποίηση.
Το Mirai περιλαμβάνει το TFCS, ένα μίγμα τεχνολογίας κυψελών καυσίμου και υβριδικής. Το σύστημα προσφέρει καλύτερη ενεργειακή απόδοση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανώτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις με μηδενικές εκπομπές CO2 ή άλλων ρύπων, αλλά το ίδιο επίπεδο άνεσης και αυτονομίας με τα βενζινοκίνητα οχήματα, ενώ ο χρόνος ανεφοδιασμού υδρογόνου είναι περίπου τρία λεπτά. Το σύστημα χρησιμοποιεί εξαρτήματα που έχει εξελίξει η Toyota όπως Toyota FC Stack, FC μετατροπέας ισχύος, και ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης. Το νέο Toyota FC Stack πετυχαίνει μέγιστη ισχύ 155 ίππων.