Skip to main content

VOLVO EX30 το μικρό που κάνει τη μεγάλη διαφορά

Μεγάλες οι προσδοκίες της Volvo από το μικρότερο σε μέγεθος SUV της ιστορίας της το πανέμορφο πλήρως ηλεκτρικό EX30 έρχεται να ταρακουνήσει την αγορά προσφέροντας premium χαρακτήρα και
υψηλή τεχνολογία σε προσιτή τιμή

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ίσως να εξηγήσει κανείς γιατί το νέο SUV της φημισμένης σουηδικής εταιρείας είναι αποκλειστικά και μόνον ηλεκτρικό: μέχρι το 2025 θα πρέπει οι μισές από τις πωλήσεις της Volvo παγκοσμίως να προέρχονται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ πέντε χρόνια αργότερα, το 2030, η εταιρεία θα διαθέτει στην αγορά αποκλειστικά και μόνον οχήματα μηδενικών ρύπων – BEV (Battery Electric Vehicles). Και ίσως δεν χρειάζεται επίσης να σχολιάσει κανείς την είσοδο των Σουηδών στην κατηγορία των «μικρών» SUV, τη λεγόμενη B-SUV, η οποία είναι από τις δημοφιλέστερες της αγοράς, με περίπου το ένα τέταρτο των πωλήσεων στη χώρα μας να προέρχεται ακριβώς από αυτοκίνητα τέτοιου τύπου και μεγέθους.
Και καθώς σε αυτή την κατηγορία -σε παγκόσμιο επίπεδο- υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά, premium SUV, το νέο Volvo EX30 έρχεται να καλύψει τις ανάγκες εκείνων των οδηγών που ζώντας στην πόλη αναζητούν ένα αυτοκίνητο που θα τους διευκολύνει στην καθημερινότητά τους και θα τους επιτρέπει να μεταφέρονται στην εργασία τους και σε άλλες δραστηριότητες με τρόπο που αντανακλά την προσωπικότητά τους.
Με αυτό το εντελώς νέο για την γκάμα της εταιρείας μοντέλο, η Volvo θα επιχειρήσει να προσεγγίσει όχι μόνο τους παραδοσιακούς πελάτες της, αυτούς
δηλαδή που εκτιμούν τα τεχνολογικά επιτεύγματα και την αισθητική της Volvo -και ορίζονται ως «Mobility Pioneers»- αλλά και ένα καινούργιο κοινό, τους λεγόμενους «Trend Driven Car Buyers», που θα βρουν στο καινούργιο Volvo αυτό που ζητούν.

Σε 26 λεπτά
Σε όποια κατηγορία όμως και αν ανήκει ο αγοραστής είναι βέβαιο ότι θα εκτιμήσει και την αυτονομία και τις επιδόσεις που το Volvo EX30 προσφέρει. Το νέο μοντέλο είναι λοιπόν διαθέσιμο με δύο μπαταρίες (51 kWh και 69 kWh) σε τρεις εκδόσεις, από τις οποίες οι δύο διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων (Std και Extended Range) που κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ η τρίτη διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 428 PS – και μαζί τους το πλεονέκτημα της μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς (Twin Motor Performance AWD). Αυτή η τρίτη έκδοση μπαίνει οριακά στα… χωράφια των supercars, με τα απίστευτα 3,6 δευτερόλεπτα για τα γνωστά 0-100 χλμ./ώρα!
Σημειώστε δε ότι η αυτονομία με τη μικρή μπαταρία φτάνει τα 344 χιλιόμετρα και με τη μεγάλη τα 476, ενώ η φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% πραγματοποιείται σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC σε μόλις 26 λεπτά.
Τιμώντας δε τη μακρά παράδοση της Volvo στον τομέα της ασφάλειας, το Volvo EX30 σχεδιάστηκε για να είναι τόσο ασφαλές όσο θα περιμένατε από ένα τυπικό Volvo, για να προσέχει τόσο εσάς που επιβαίνετε σε αυτό όσο και τους άλλους χρήστες του δρόμου, στα πολυσύχναστα αστικά περιβάλλοντα. Για παράδειγμα, το νέο σουηδικό SUV διαθέτει ένα ειδικό σύστημα ασφαλείας για δίκυκλα που βοηθά στην πρόληψη των αποκαλούμενων «ατυχημάτων πόρτας» (dooring accidents), προειδοποιώντας σας όταν πρόκειται να ανοίξετε την πόρτα σας ενώ πλησιάζει από πίσω ένα ποδήλατο, ένα σκούτερ ή ακόμα και ένας άνθρωπος που τρέχει κάνοντας την καθημερινή του γυμναστική. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με μια ολόκληρη ομπρέλα ασφαλείας, η οποία από τη βασική έκδοση του μοντέλου περιλαμβάνει 26 Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης του Οδηγού ADAS (Advanced Drivers Assistance Systems), τα οποία άλλοτε προειδοποιούν τον οδηγό και άλλοτε παρεμβαίνουν ενεργά, αναλαμβάνοντας σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό τον έλεγχο του οχήματος.
Το πόσο υψηλό είναι το επίπεδο της τεχνολογίας που αυτά τα ADAS ενσωματώνουν φαίνεται και από το ότι ανάμεσά τους συναντάμε ένα νέο σύστημα επιτήρησης του οδηγού, που παρακολουθώντας τις κινήσεις της κόρης των οφθαλμών του, αλλά και το άνοιγμα/κλείσιμο των βλεφάρων του, κρίνει -με τη βοήθεια ειδικού αλγορίθμου- το πόσο ενεργά συμμετέχει αυτός στην οδήγηση.
Αξιολογεί δηλαδή το κατά πόσον η προσοχή του οδηγού, είτε λόγω κούρασης είτε λόγω αφηρημάδας, είναι στον δρόμο, και αν χρειαστεί κάνει τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου αυτός να ενεργοποιηθεί ή να κατευθυνθεί αμέσως σε ασφαλή χώρο για να ξεκουραστεί.

Έρχεται και το «crosscountry»
Με το μήκος του, τώρα, να φτάνει τα 4.233 mm, το πλάτος τα 1.836 mm και το ύψος τα 1.555 mm το EX30 διαθέτει τη δέουσα ευελιξία για αστικές μετακινήσεις δίχως άγχος, χωρίς όμως να υστερεί στον τομέα των χώρων, προσφέροντας από τη μια ένα πολυτελές και ευρύχωρο εσωτερικό και από την άλλη ένα πορτμπαγκάζ 318 λίτρων (622 λίτρα με τα πίσω καθίσματα ριγμένα).
Ενώ η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 165 mm και επιτρέπει απροβλημάτιστες διαδρομές στο δασικό οδικό δίκτυο. Σημειώστε δε ότι η εταιρεία σκοπεύει να λανσάρει αργότερα και μια έκδοση «crosscountry» με ενισχυμένο off road χαρακτήρα, η οποία μεταξύ άλλων θα διαθέτει και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Τα λόγια του Jim Rowan (Τζιμ Ρόουαν), Διευθύνοντος Σύμβουλου της εταιρείας, αντανακλούν τον τρόπο που τοποθετείται στην αγορά το νέο μοντέλο: «Γνωρίζουμε ότι η τιμή και το κόστος ιδιοκτησίας εξακολουθούν να είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις όταν οι άνθρωποι σκέφτονται τη μετάβαση σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Με το Volvo EX30 σκοπεύουμε να φέρουμε την premium, αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό, προωθώντας και επιταχύνοντας τη μετάβαση στον πλήρη εξηλεκτρισμό που χρειάζονται ο κλάδος μας και η κοινωνία».
Έτσι, το EX30 προσφέρεται στην αγορά της Ελλάδας ως ένα αληθινό, ικανό -και γεννημένο ηλεκτρικό- SUV, εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στην ελκυστική εισαγωγική τιμή των 37.572 €, ενώ εάν συνυπολογιστεί η κρατική επιδότηση μπορεί να αποκτηθεί με λιγότερα από 30.000 ευρώ. Κάτι που σημαίνει ότι ο αγοραστής αποκτά ένα premium, αμιγώς ηλεκτρικό SUV σε τιμή παρόμοια με αυτή ενός αντίστοιχου «συμβατικού» μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Και σαν να μην ήταν αυτό αρκετό, η Volvo μάς βεβαιώνει ότι οι μελέτες της, σε δύο αγορές, δείχνουν ότι το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας του EX30 είναι αυτή τη στιγμή χαμηλότερο σε σχέση με κάθε άλλο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Volvo – και πολύ πιο χαμηλό σε σχέση με τους περισσότερους ανταγωνιστές του στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών SUV.