Skip to main content

Volkswagen Amarok: Lifestyle πολυεργαλείο

Σχεδιάστηκε από τη Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα για να πηγαίνει παντού.

Ξεχάστε ό,τι γνωρίζατε για τα Pickup και, πάντως, η υπεραπλουστευμένη έννοια του «αγροτικού» δεν υφίσταται, πλέον… Τα διπλοκάμπινα εδώ και αρκετά χρόνια έχουν πάει σε άλλα επίπεδα και καλύπτουν πολλές και διαφορετικές ανάγκες.

Στην περίπτωση του Volkswagen Amarok, η πρώτη γενιά έβαλε τα θεμέλια και τώρα πια, η δεύτερη έρχεται να ξεδιπλώσει τις μεγάλες δυνατότητες ενός Premium αυτοκινήτου-εργαλείου μελετημένου από την καμπίνα μέχρι τον χώρο φόρτωσης. Το νέο Amarok, που παράγεται στη Νότιο Αφρική, μόλις έκανε πανελλήνιο ντεμπούτο με τιμή εκκίνησης 48.200 ευρώ και είναι ένα γνήσιο πολυεργαλείο για  επαγγελματίες, που «φωνάζει» αντοχή και κυριαρχία σε κάθε είδους δρόμο, ενώ ταυτόχρονα, λειτουργεί όπως ένα πολυτελές μεγάλο SUV.

Συγκεκριμένα, σχεδιάστηκε από τη Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα για να πηγαίνει παντού. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι βασικά εξοπλισμένο με τετρακίνηση αντί για καθαρή πίσω κίνηση. Ένας αποδοτικός τετρακύλινδρος και ένας εξακύλινδρος κινητήρας turbo παρέχουν την απαραίτητη κινητήρια δύναμη για επαγγελματικές και ιδιωτικές εργασίες. Επίσης το καινούργιο Amarok προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού. Αυτές είναι οι σειρές “Life” και “Style”, καθώς και οι κορυφαίες εκδόσεις “PanAmericana”  (έντονα Offroad χαρακτήρας) και “Aventura” (με ιδιαίτερο σχεδιασμό). Το νέο Amarok διατίθεται ως τετράθυρο Pickup με διπλή καμπίνα (DoubleCab).

Με 5.350 χλστ, το νέο Amarok είναι τουλάχιστον 96 χλστ μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο των 3.270 χλστ αντιστοιχεί σε αύξηση 173 χλστ. Αυτό εξασφαλίζει περισσότερο χώρο στη διπλή καμπίνα. Η έντονη αύξηση του μεταξόνιου είχε ως αποτέλεσμα μείωση των προβόλων του αμαξώματος. Εξαιτίας αυτού προκύπτουν πιο σφιχτές αναλογίες και βελτιωμένη ικανότητα χρήσης εκτός δρόμου καθώς οι γωνίες κλίσης του Amarok αυξήθηκαν σε έως 30 μοίρες (μπροστά) και 26 μοίρες (πίσω).

Για το Amarok νέας γενιάς χρησιμοποιούνται δυο πετρελαιοκινητήρες Turbo (TDI με τέσσερις και έξι κυλίνδρους). Και οι δυο κινητήρες συνδυάζουν αποδοτικότητα και μεγάλη ροπή.  Από πλευράς ισχύος και απόδοσης TDI, η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα προσφέρει έναν τετρακύλινδρο με υπερπλήρωση Bi-Turbo, ο οποίος αποδίδει 205 ίππους. Ως νέος κορυφαίος TDI είναι διαθέσιμος ένας κινητήρας V6 3λίτρων που αποδίδει στην έκδοση με πρότυπο καυσαερίων Euro 6, 240 ίππους. Ο 2-λιτρος TDI με 151 kW μπορεί να διαμορφώνεται πάντα με ένα νέο 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης, ο  TDI V6 διατίθενται πάντα στον βασικό εξοπλισμό με το 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Όλες οι εκδόσεις Amarok με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επιτρέπεται να έλκουν ρυμουλκούμενα με βάρος έως και 3,5 τόνους. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, παγκοσμίως το επιτρεπόμενο συνολικό βάρος οχήματος και ρυμουλκούμενου, αυξήθηκε από 6,0 σε 6,5 τόνους. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του Pickup με διπλή καμπίνα αυξήθηκε σε 1,19 τόνους. Το Amarok παραδίδεται στον βασικό εξοπλισμό με μία ενεργοποιούμενη από τον οδηγό  τετρακίνηση (4MOTION) με τέσσερα είδη κίνησης. Η λειτουργία (4A) μέσω πολύδισκου συμπλέκτη προσφέρει μια μεταβλητή και συνεπώς αυτόματη κατανομή ισχύος μεταξύ μπροστινού και πίσω άξονα. Ένα μπλοκέ διαφορικό και έξυπνα “Drive Modes” τελειοποιούν τις ιδιότητες τετρακίνησης.

Ανάλογα με τις προδιαγραφές, έως και 25 συστήματα υποβοήθησης προσθέτουν ένα ακόμη πλεονέκτημα στην άνεση και την ασφάλεια. Πάνω από 20 από αυτά τα συστήματα – για παράδειγμα το αυτόματο cruise control (“έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας”), η υποβοήθηση ελιγμών στάθμευσης για υποβοηθούμενο παρκάρισμα και ξεπαρκάρισμα, μια περιμετρική άποψη 360 μοιρών (“Area View”) ή μια υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας – είναι καινούργια στο Amarok δεύτερης γενιάς.

Το αμάξωμα του Pickup έχει έντονα ισχυρή μπροστινή όψη. «Αλλάξαμε σημαντικά την αρχετυπική σχεδίαση του Amarok με τη νέα γενιά. Τώρα είναι εμφανώς πιο εκφραστικό και για μια ακόμα φορά εμφανώς πιο κυριαρχικό», αναφέρει ο Albert Kirzinger, διευθυντής σχεδίασης της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα. Μια δήλωση ταυτότητας από μόνη της είναι το νέο χαρισματικό μπροστινό μέρος. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό: Το τεταμένο και ιδιαίτερα κάθετο καπό κινητήρα με το μοναδικό DNA Volkswagen. Το ίδιο ισχύει για τις οριζόντιες εγκάρσιες ράβδους της μάσκας ψυγείου με τους εντυπωσιακά ενσωματωμένους προβολείς LED που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις. Στα Amarok PanAmericana και Amarok Aventura καθώς και στο Amarok Style, χρησιμοποιούνται στο μοντέλο οι νέοι “προβολείς IQ.LIGHT – LED Matrix”.

Αυτοί εξασφαλίζουν διαδραστικό φωτισμό του οδοστρώματος και απαράμιλλη σχεδίαση φώτων. Κάτω από τις εγκάρσιες ράβδους η μάσκα της γρίλιας ψυγείου μεταβαίνει ανάλογα με την έκδοση σε ένα άλλο οριζόντιο επίπεδο του μπροστινού τμήματος ή – στην περίπτωση του “PanAmericana” και του “Aventura” – σε ένα σχέδιο σχήματος X. Από πάνω από τη βάση της πινακίδας κυκλοφορίας και των δύο κορυφαίων μοντέλων είναι «σταμπαρισμένο» το λογότυπο Amarok. Αριστερά και δεξιά από αυτή: οι προβολείς ομίχλης LED (βασικός εξοπλισμός από το επίπεδο “Life”).

Ένα τυπικό χαρακτηριστικό σχεδίασης Amarok αποτελούν πλευρικά οι ημικυκλικοί θόλοι τροχών. Αντίθετα από πολλά άλλα Pickup, το πάνω τελείωμα στους θόλους των τροχών σχηματίζει μια σχεδόν ευθεία γραμμή αντί για κυκλική. Επίσης, τα φτερά πάνω από τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους έως 21 ιντσών προεξέχουν χαρακτηριστικά και στην περιοχή των θόλων τροχών είναι επενδυμένα με ένα ανθεκτικό πλαστικό. Σαφές μήνυμα μεταδίδει επίσης το πίσω τμήμα: Κάτω από το σήμα Volkswagen είναι αποτυπωμένο σε όλο σχεδόν το πλάτος του καπό φόρτωσης η επιγραφή Amarok. Το εξωτερικό πλαίσιο του πίσω τμήματος σχηματίζουν τα πίσω φώτα, τα οποία εισέρχονται πολύ μέσα στη σιλουέτα. Στις κορυφαίες εκδόσεις “PanAmericana” και “Aventura” έχουν διαμορφωθεί σε σχέδιο σχήματος C και η τεχνολογία LED ανήκει στον βασικό εξοπλισμό.

Η ομάδα σχεδίασης της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα έχει διαμορφώσει λειτουργικά και με υψηλή ποιότητα το εσωτερικό, με τα πρακτικά σχεδιασμένα χειριστήριά του και τις ψηφιακές οθόνες. Η αίσθηση των υλικών προσεγγίζει εδώ τα SUV της ανώτερης κατηγορίας όπως το Volkswagen Touareg. Η διάταξη του ταμπλό είναι σαφώς δομημένη, συνοπτική και εργονομικά διαμορφωμένη για τον οδηγό. Η περιοχή της οθόνης αποτελείται ήδη από τη βασική έκδοση από το “Digital Cockpit” μεγέθους 12,3 ιντσών και την οθόνη αφής του συστήματος Infotainment που είναι διατεταγμένη σε όρθια μορφή (12,0 ιντσών). Επιπλέον, η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα στο νέο Amarok έχει υλοποιήσει ένα διαισθητικά χειριζόμενο συνδυασμό από ψηφιακές λειτουργίες και εργονομικά διαμορφωμένα πλήκτρα και περιστρεφόμενους διακόπτες. Έτσι η ένταση ήχου του συστήματος Infotainment ρυθμίζεται μέσω ενός περιστρεφόμενου διακόπτη. Οι λειτουργίες της τετρακίνησης καθώς και τα ανώτερα μενού για τη στάθμευση, τη ρύθμιση του κλιματισμού, τα συστήματα υποβοήθησης και τα προγράμματα οδήγησης ελέγχονται μέσω πλήκτρων. Αυτοί οι ανθεκτικοί διακόπτες περιβάλλονται ανάλογα με τον εξοπλισμό με όψη χρωμίου.

Στην εικόνα των ποιοτικών λεπτομερειών ταιριάζουν επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού όπως το ηχοσύστημα 640 Watt Harman Kardon για τα Amarok PanAmericana και Amarok Aventura. Επίσης στα Amarok PanAmericana και Amarok Aventura στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν ο πίνακας οργάνων που είναι διαμορφωμένος σε υψηλής ποιότητας δερμάτινη όψη με ραφές αντίθετης απόχρωσης. Με την premium τοποθέτηση του οχήματος έχουν εναρμονιστεί και τα καθίσματα: Η θέση του οδηγού και του συνοδηγού του μοντέλου είναι εργονομικά διαμορφωμένη, μάλιστα στα υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού μπορούν να ρυθμιστούν ηλεκτρικά με 10 τρόπους. Το πίσω κάθισμα παρέχει επιπλέον σε τρεις ενήλικες επιβάτες πολύ χώρο για το ταξίδι. Οι κεντρικές λωρίδες επένδυσης των καθισμάτων στην έκδοση “Style” καλύπτονται στον βασικό εξοπλισμό με το υλικό fleece “ArtVelours”. Στα Amarok PanAmericana και Amarok Aventura η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα χρησιμοποιεί δέρμα, που είναι τόσο εκλεπτυσμένο όσο και ανθεκτικό.

Η ευρυχωρία είναι επίσης εμφανής στο πίσω μέρος του διπλοκάμπινου, στον χώρο φόρτωσης. Ακριβώς όπως και για το προηγούμενο μοντέλο, η επιφάνεια φόρτωσης μεταξύ των θόλων τροχών με 1.227 χλστ προσφέρει επαρκή χώρο για μια ευρωπαλέτα που φορτώνεται εγκάρσια ή κατά μήκος. Το μήκος του με κλειστό πίσω καπό είναι 1.624 χλστ. Το φορτίο προσδένεται μέσω σταθερών κρίκων στην επιφάνεια φόρτωσης και στα πλαϊνά του χώρου αυτού. Επίσης το μέγιστο ύψος του παραπέτου φόρτωσης έχει αυξηθεί ανάλογα με τον εξοπλισμό έως 21 χλστ και τώρα είναι 529 χλστ. Ενδιαφέρον για εκδρομείς: το στατικό φορτίο οροφής αυξάνεται στα 350 κιλά – επαρκεί για μια σκηνή οροφής. Από το εργοστάσιο, αντίστοιχα, στο πρόγραμμα αξεσουάρ θα υπάρχουν χαρακτηριστικά όπως ζάντες αλουμινίου έως και 21 ιντσών, ελαστικά παντός εδάφους (έως 18 ιντσών) και διάφορες βάσεις ρυμούλκησης.

Για το χώρο φόρτωσης θα είναι επίσης διαθέσιμες χρήσιμες λεπτομέρειες όπως μια βάση ποδηλάτων, ένα πολυλειτουργικό σύστημα μεταφοράς, διάφορα συρόμενα καλύμματα και πολυποίκιλες εκδόσεις διακοσμητικής μπάρας καθώς και μία σπορ μπάρα (η τελευταία αποκλειστικά για το Amarok Aventura). Και πάλι θα υπάρχει ένα Hardtop για την επιφάνεια φόρτωσης, με το οποίο το Pickup μετατρέπεται σε ένα SUV με τον όγκο φόρτισης ενός Van.