Της Νίκης Τσούμα, διευθύνουσας συμβούλου της ΗΔΙΚΑ Α.Ε.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ έγινε διαθέσιμος για όλους ο Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής. Ο Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος υγείας στη χώρα μας.
Με την καθολική αυτή εφαρμογή, κάθε πολίτης αποκτά πρόσβαση στο προσωπικό του ιατρικό ιστορικό με διαφάνεια, ασφάλεια και ευκολία, ανεξάρτητα από τον γιατρό ή τη μονάδα υγείας που επισκέπτεται.
Πρόκειται δηλαδή για ένα νέο, ηλεκτρονικό βιβλιάριο υγείας που έρχεται να αντικαταστήσει το παλιό που γνωρίζαμε, αλλά και το χαρτί που κυριαρχούσε σε κάθε μας ιατρική ενέργεια και δυσχέραινε την καθημερινότητα.
Ο ΦΑΚΕΛΟΣ συγκεντρώνει όλες τις βασικές πληροφορίες, ιατρικές γνωματεύσεις, ραντεβού, συνταγογραφήσεις, εξετάσεις, αποτελέσματα, αλλά και νοσηλείες που χρειάζονται ο πολίτης και οι επαγγελματίες υγείας, διευκολύνοντας την έγκαιρη και ορθή λήψη αποφάσεων και την καθολική εποπτεία της πορείας υγείας του πολίτη.
Αυτό επιτυγχάνεται μέσω διασύνδεσης με νοσοκομεία, γιατρούς, εξεταστικά διαγνωστικά κέντρα και φαρμακεία.
Έτσι ενισχύεται η συνέχεια στη φροντίδα του ασθενούς και μειώνεται ο κίνδυνος λαθών, παραλείψεων ή επαναλήψεων.
ΔΙΝΕΤΑΙ, ΠΛΕΟΝ, η δυνατότητα σε καθέναν, να εισέρχεται από web εφαρμογή στον φάκελο υγείας του και να έχει με ευκολία και ταχύτητα πρόσβαση σε όλο το ιατρικό ιστορικό.
Μέσω του https://citizen.ehealthrecord.gov.gr, οι πολίτες έχουν πλήρη πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα που παρατίθενται συγκεντρωμένα σε ένα σημείο.
Αντίστοιχα οι γιατροί μέσω του https://doctor.ehealthrecord.gov.gr έχουν άμεση πρόσβαση στο πλήρες ιατρικό ιστορικό των ασθενών τους, διευκολύνοντας την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών υγείας.
Προφανώς, τα οφέλη επεκτείνονται και για την ίδια την Πολιτεία, καθώς μειώνονται η γραφειοκρατία και τα διοικητικά κόστη.
ΜΑΖΙ, ΌΜΩΣ, με την επεξήγηση των δυνατοτήτων και των ωφελειών που προκύπτουν από κάθε τέτοιο βήμα που υλοποιούμε με την ΗΔΙΚΑ Α.Ε., το υπουργείο Υγείας και τη συνδρομή του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έχει αξία να αντιληφθούμε τη σημασία του στρατηγικού σχεδιασμού – της φιλοσοφίας δηλαδή που διέπει αυτές τις επιλογές.
Επιλογές που αδιαμφισβήτητα αποδεικνύουν στην πράξη το γεγονός ότι η δημόσια υγεία και πιο συγκεκριμένα το ΕΣΥ βρίσκονται ψηλά στις προτεραιότητες της ελληνικής κυβέρνησης.
ΌΣΟ ΛΟΙΠΟΝ κρίσιμες είναι οι υποδομές, τα κτίρια, ο ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός και βεβαίως το ανθρώπινο δυναμικό -οι γιατροί, οι νοσηλευτές, οι εργαζόμενοι στην Υγεία-, άλλο τόσο σημαντικός είναι και ο εκσυγχρονισμός της διοίκησης, της οργάνωσης και της διαχείρισης των δεδομένων.
Μέσα από την τεχνολογία και την ψηφιοποίηση, επιτυγχάνεται ορθολογική χρήση των πόρων, περιορίζονται οι καθυστερήσεις και η γραφειοκρατία, μειώνονται τα διοικητικά κόστη και απελευθερώνονται πολύτιμοι πόροι που μπορούν να κατευθυνθούν σε κρίσιμους τομείς όπως η πρόληψη, η πρωτοβάθμια φροντίδα, οι προσλήψεις ή η ανανέωση του εξοπλισμού.
Και όλα αυτά χωρίς να γίνονται εκπτώσεις στις υπηρεσίες προς τον πολίτη – αντιθέτως, η ποιότητα, η ταχύτητα και η ασφάλεια των υπηρεσιών αναβαθμίζονται.
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ της ψηφιακής τεχνολογίας στην Υγεία και ειδικά στο Εθνικό Σύστημα Υγείας είναι μια θεμελιώδης εξέλιξη, που φέρνει το σύστημα πιο κοντά στις σύγχρονες ανάγκες και δυνατότητες.
Δεν είναι μια απλή τεχνολογική και λειτουργική αναβάθμιση, αλλά μια βαθιά θεσμική μεταρρύθμιση, που φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη για σύγχρονο, ευέλικτο, αποτελεσματικό και εύκολα προσβάσιμο σύστημα υγείας.
ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ όπου οι απαιτήσεις αυξάνονται και οι προκλήσεις -όπως αυτή της πανδημίας- δοκιμάζουν τις αντοχές μας, η ψηφιοποίηση λειτουργιών, δεδομένων και υπηρεσιών αποτελεί, όχι απλώς διευκόλυνση, αλλά κρίσιμη προϋπόθεση για την επιβίωση και τη βιώσιμη εξέλιξη του ΕΣΥ.
Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι μια σειρά αλλαγών, από τις ραγδαίες αλλαγές στις τεχνολογίες των συσκευών και των υποδομών μέχρι τις προσδοκίες της ίδιας της κοινωνίας, μας υποδεικνύουν πως η ψηφιακή Υγεία δεν μπορεί να περιορίζεται σε ένα στάδιο.
Ο πολίτης πια δεν πηγαίνει στην υπηρεσία – απαιτεί η υπηρεσία να τον βρίσκει, όποτε και όπου τη χρειάζεται.
Στην ΗΔΙΚΑ Α.Ε. έχουμε πλήρη επίγνωση ότι οι ψηφιακές μας υπηρεσίες είναι πια υπηρεσίες κοινής ωφέλειας.
Όπως το ρεύμα και το νερό, έτσι και η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, το MyHealth App ή ο Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας, οφείλουν να είναι πάντοτε διαθέσιμα, αξιόπιστα, φιλικά στον χρήστη και πρωτίστως ασφαλή.
Η υψηλή διαθεσιμότητα, η προστασία των προσωπικών δεδομένων και η εμπειρία του χρήστη δεν είναι πλέον απλές προδιαγραφές ενός έργου.
Είναι αδιαπραγμάτευτες απαιτήσεις μιας κοινωνίας που εξελίσσεται ψηφιακά και απαιτεί ποιότητα στην Υγεία.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΡΟΣ ενός ευρύτερου σχεδιασμού που στόχο έχει ένα ΕΣΥ που δεν θα εξαρτάται από το χαρτί ή το φυσικό αρχείο, αλλά από δεδομένα που είναι διαθέσιμα, ασφαλή και αξιοποιήσιμα, με μοναδικό γνώμονα τον άνθρωπο – είτε πρόκειται για επαγγελματία υγείας είτε για πολίτη.
Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. είναι ο τεχνολογικός πυλώνας υλοποίησης αυτής της στρατηγικής επιλογής του 21ου αιώνα.