Αφιερώματα

Παρασκευή, 01 Ιουνίου 2018

Η ναυτιλία αποτελεί στρατηγικό αναπτυξιακό τομέα της χώρας

Του Παναγιώτη Κουρουμπλή Ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής είναι υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Από τα «ξύλινα τείχη» της Αρχαίας Αθήνας ως σήμερα, η θάλασσα και οι σχετικές με αυτή δραστηριότητες παραμένουν ανεξάντλητη…

Τα επιτεύγματα της ναυτιλίας συμβάλλουν στην ευημερία των εθνών

Του Θεόδωρου Βενιάμη Ο κ. Θεόδωρος Βενιάμης είναι πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών.  Τα επιτεύγματα της ελληνικής ναυτιλίας είναι σημαντικά, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για την Ευρώπη και την ευημερία…

«Αναγκαίες οι ευέλικτες πολιτικές»

Σε διεθνές επίπεδο, σημαντικές είναι οι περιβαλλοντικές και τεχνολογικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει στο προσεχές διάστημα η ναυτιλιακή βιομηχανία για να ανταποκριθεί στις σημερινές απαιτήσεις για υψηλές αποδόσεις, ενώ…

Η ναυτιλία τάσσεται υπέρ της μείωσης των αερίων ρύπων

Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ικανοποιημένη με τις αποφάσεις που έλαβε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) για τη μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου, επισημαίνει μιλώντας στη…

Ναυτιλιακές σπουδές στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος

Η ελληνική ναυτιλία είναι πρωτοπόρος παγκόσμια δύναμη και διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές για πολλές δεκαετίες τώρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα στη χώρα μας να αναπτυχθούν πολλές μικρές…

Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος: Προάγει το ελληνικό maritime cluster

Την προστασία και την προαγωγή των συμφερόντων της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, μέσω κοινής συνεργασίας όλων των μελών του, και τον ορθολογικό συντονισμό της δράσεώς τους αλλά και την ανάπτυξη του…

Η παγκόσμια ηγεμονία των Ελλήνων εφοπλιστών

Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Νέα ρεκόρ κατακτά ο ελληνόκτητος στόλος αναφορικά με τη μεταφορική του ικανότητα, ενώ το 2018 βρίσκει την ελληνική ναυτιλία να διατηρεί ακάθεκτη τα υψηλά ποσοστά πλοιοκτησίας…

Η ελληνική ναυτιλία και η Κίνα

Των Σωτήρη Πετρόπουλου και Αστέρη Χουλιάρα Οι κ.κ. Σ. Πετρόπουλος και Α. Χουλιάρας διδάσκουν στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Καμία άλλη χώρα στην ιστορία της ελληνικής…

Τι επιδιώκει η Τουρκία σε Αιγαίο και Κύπρο;

Του Θάνου Π. Ντόκου Ο κ. Θάνος Π. Ντόκος είναι διδάκτωρ Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών Πανεπιστημίου Cambridge, γενικός διευθυντής στο Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής & Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ). Η σκλήρυνση της τουρκικής…

Oι 50 ισχυρότεροι Έλληνες εφοπλιστές που πρωταγωνιστούν διεθνώς

Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Ξεπερνά τα 250 εκατ. dwt η μεταφορική ικανότητα που έχουν τα πλοία των 50 μεγαλύτερων Ελλήνων εφοπλιστών σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson Research Services. Eπίσης,…

Οι Ευρωπαίοι κέρδισαν μερίδια από τους Ασιάτες εφοπλιστές

Η αύξηση της χωρητικότητας του ευρωπαϊκού στόλου το 2017 κατά 4,2%, η οποία ξεπέρασε ελαφρώς τον ρυθμό ανάπτυξης του ασιατικού στόλου (3,8%), επιτρέποντας στην Ευρώπη να διατηρήσει την ηγετική της…

SRH MARINE ELECTRONICS S.A.: Πρωτοπόρος στο λανσάρισμα καινοτόμων και οικονομικά συμφερουσών λύσεων

Του Ιωάννη Λαδερού Ο κ. Ιωάννης Λαδερός είναι CEO της SRH MARINE SAIT Η εταιρεία SRH MARINE ELECTRONICS S.A., με εικοσαετή παρουσία στον χώρο της ναυτιλίας και στην παροχή πολυδιάστατων υπηρεσιών στους εκατοντάδες…

Χρηματοδότηση Πράσινης Ναυτιλίας σε Ευρωπαϊκή Ένωση και όμορες περιοχές

Του Απόστολου Σίγουρα O κ. Απόστολος Σίγουρας είναι Project Leader, KPMG  Η αντίστροφη μέτρηση έως το 2020 για την εφαρμογή των Κανονισμών χαμηλών εκπομπών οξειδίων του Θείου SOx έχει ξεκινήσει. Ο International…

American Hellenic Hull Insurance Company: Η ναυτασφαλιστική εταιρεία που έγινε πολυεθνική δύναμη σε δύο χρόνια

Η American Hellenic Hull Insurance Company (AHHIC) Ltd. είναι ναυτασφαλιστική εταιρεία που καλύπτει ζημιές σκάφους και μηχανής. Η εταιρεία ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο 2015 και αδειοδοτήθηκε τον Ιούλιο του 2016. Ένωσε…

Tο πρόγραμμα που επιχείρησε να «εξορίσει» τις πλαστικές σακούλες

To Ίδρυμα Thalassa (www.thalassafoundation.com) ιδρύθηκε το 2013 και είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, με σκοπό την αποκατάσταση και προστασία των θαλάσσιων και παράκτιων οικοσυστημάτων σε βάθος χρόνου, καθώς και τη…

H ατζέντα του ελληνικού εφοπλισμού στον τομέα του θαλάσσιου περιβάλλοντος

Η κλιματική αλλαγή αποτελεί παγκόσμια πρόκληση και πρέπει να αντιμετωπιστεί μέσω μιας συντονισμένης διεθνούς λύσης. Ως εξ ορισμού παγκόσμια βιομηχανία, η ναυτιλία απαιτεί παγκόσμιους κανόνες και θα πρέπει να συμβάλλει,…

Είμαστε η επέκταση της επιχειρηματικής σας δραστηριότητας και στη Ναυτιλία

Η Kuehne + Nagel δίνει το «παρών» στην έκθεση των Ποσειδωνίων 2018 (Stand 3.357, Hall 3), τη σημαντικότερη και μεγαλύτερη έκθεση της ναυτιλιακής κοινότητας παγκοσμίως, σηματοδοτώντας την αφοσίωσή της στους…

DHL Express: 40 χρόνια στηρίζουμε την Ελληνική Ναυτιλία

Επειτα από 40 χρόνια συνεχούς παρουσίας στην Ελλάδα, η DHL Express μπορεί να δηλώνει με σιγουριά και υπερηφάνεια πως αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας.  Ειδικότερα δε ο κλάδος της…

Μακροπρόθεσμος στόχος η απεξάρτηση της αγοράς από τον άνθρακα

Μιλώντας στο πρώτο ναυτιλιακό συνέδριο του Ομίλου Φίλων Liberty, ο Πάνος Ζαχαριάδης, τεχνικός διευθυντής της εταιρείας Atlantic Bulk Carriers, έπειτα από μια σύντομη ιστορική αναδρομή, επικεντρώθηκε στο LNG, το οποίο…

Τι πρέπει να γνωρίζει η αγορά για την επόμενη μέρα των ναυτιλιακών καυσίμων

Του καπετάν Δημήτριου Ματθαίου Ο καπετάν Δημήτριος Ματθαίος είναι διευθύνων σύμβουλος της Arcadia Shipmanagement CO LTD & Aegean Bulk,  πρόεδρος του Ιδρύματος GREEN AWARD Σχεδόν έναν αιώνα από την εποχή που οι…

Marichem Marigases: Στις κορυφαίες θέσεις της παγκόσμιας αγοράς

Η Marichem Marigases είναι ένα από τα κορυφαία ονόματα στην παγκόσμια αγορά χημικών και αερίων και έχει διαγράψει μια συνεχή και δυναμική πορεία ανάπτυξης στον ναυτιλιακό τομέα. Η έρευνα και…

Απαρχαιωμένο το σύστημα τιμολόγησης ναύλων στα δεξαμενόπλοια

Του Νίκου Τσάκου Ο κ. Νίκος Τσάκος είναι πρόεδρος της Intertanko. Το κείμενο είναι περίληψη ομιλίας του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά.    Η Ένωση των Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Δεξαμενοπλοίων, η Intertanko, αντιπροσωπεύει…

ΜΕΤΙS CYBERSPACE TECHNOLOGY: Η απόλυτη καινοτομία στον χώρο της ναυτιλίας

Το νέο πρωτοποριακό λογισμικό σύστημα που λύνει τα χέρια των ναυτιλιακών επιχειρήσεων παγκοσμίως Η ΜΕΤΙS CYBERSPACE TECHNOLOGY, θυγατρική του Ομίλου Olympia, αποτελεί μία καινοτόμο εταιρεία που υποστηρίζει τη σύγχρονη ναυτιλία…

Η ψηφιοποίηση και ο εκσυγχρονισμός αποτελούν στρατηγική επιλογή για την DNV GL

Στον αστερισμό του ψηφιακού μετασχηματισμού της ναυτιλίας, ο οργανισμός DNV GL -μέλος του IACS- αξιοποιεί και επενδύει στις νέες δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία, με στόχο να βελτιστοποιήσει τις διαδικασίες…

INTERCARGO: Η ασφάλεια για τα πληρώματα και τα πλοία έρχεται πρώτη

Η διεθνής ένωση εφοπλιστών ξηρού φορτίου (INTERCARGO) είναι ένας εθελοντικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός που εκπροσωπεί τα συμφέροντα των πλοιοκτητών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου. Η πρώτη γενική συνέλευση της οργάνωσης πραγματοποιήθηκε…

BMS United: Ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά ναυτιλιακών καυσίμων και λιπαντικών

Από το 1990 μέχρι και σήμερα η BMS United κατέχει ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά ναυτιλιακών καυσίμων και λιπαντικών. Με σημείο αφετηρίας το γραφείο μας στον Πειραιά, εκεί όπου χτυπά…

Πλήγμα για τη ναυτιλία ο προστατευτισμός

Του Αναστάσιου Παπαγιαννόπουλου Ο κ. Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος είναι πρόεδρος της Bimco και Principal, Common Progress. Το κείμενο είναι μέρος πρόσφατης ομιλίας του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά.  Θα προσπαθήσω να περιγράψω ορισμένες από τις…

Λιγότερες οι απώλειες total loss για τη ναυτασφαλιστική αγορά

Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Βελτίωση του κλίματος ασφάλειας καταγράφουν τα στατιστικά στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτασφαλίσεων (International Union of Marine Insurance-ΙUMI) για τη χρήση 2017, σε μία αγορά η οποία…

Η αγορά του H&M διανύοντας το πρώτο μισό του 2018

Της Σοφίας Μ. Κοκκίνη Η κα Σοφία Μ. Κοκκίνη είναι Deputy Managing Director στην GOLDEN DESTINY Marine Insurance. Η ασφαλιστική αγορά κινείται κατά κύριο λόγο γύρω από τον «ρυθμό» των Lloyds…

Το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας

Του Αντώνη Τσιμπλάκη [email protected]   Περίοδος κοσμογονικών αλλαγών στη ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να είναι η 12ετία που ακολουθεί μέχρι το 2030. Η λεγόμενη 4η βιομηχανική επανάσταση, που ήδη επηρεάζει σε…