Skip to main content

Έκρηξη κερδών για την Pop Mart χάρη στα viral Labubu – 350% άνοδος και ουρές στα καταστήματα

Η κινεζική εταιρεία παιχνιδιών βλέπει τις πωλήσεις της να εκτοξεύονται παγκοσμίως, καθώς οι κούκλες Labubu γίνονται παγκόσμιο φαινόμενο - Από 10 έως και 150.000 δολάρια η τιμή τους

Θεαματική αύξηση κερδών ανακοίνωσε για το πρώτο εξάμηνο του 2025 η κινεζική εταιρεία Pop Mart, χάρη στην παγκόσμια επιτυχία των συλλεκτικών κουκλών Labubu, των αλλόκοτων ξωτικών με τα μυτερά δόντια που έχουν γίνει εμμονή για εκατομμύρια συλλέκτες.

Η εταιρεία με έδρα το Πεκίνο εκτιμά ότι τα καθαρά της κέρδη θα αυξηθούν κατά τουλάχιστον 350%, καθώς τα έσοδά της τριπλασιάστηκαν σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι. Όπως αναφέρει η ίδια, η αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand διεθνώς και οι αυστηροί έλεγχοι κόστους συνέβαλαν στη βελτίωση της κερδοφορίας.

Η χρηματιστηριακή αξία της Pop Mart ξεπερνά πλέον τα 40 δισ. δολάρια, ενώ η μετοχή της έχει ενισχυθεί κατά 600% μέσα σε έναν χρόνο στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, όπου εισήχθη το 2020.

Η τρέλα του Labubu

Τα Labubu – που πρωτοκυκλοφόρησαν το 2019 – πωλούνται σε “τυφλά κουτιά” (blind boxes), ένα μοντέλο μάρκετινγκ που αποκρύπτει ποιο σχέδιο βρίσκεται στο κουτί μέχρι να ανοιχθεί. Η τακτική έχει επικριθεί ότι ενθαρρύνει συμπεριφορές εθισμού, παρόμοιες με τον τζόγο.

Η επιτυχία των κουκλών είναι τέτοια που πολλά καταστήματα σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία αναγκάστηκαν να σταματήσουν προσωρινά τις πωλήσεις λόγω υπερβολικής ζήτησης. Το brand έχει εκτοξευθεί και χάρη σε επώνυμους υποστηρικτές, όπως η Κιμ Καρντάσιαν και η Lisa των Blackpink, ενώ κομβικές ήταν και οι συνεργασίες με κολοσσούς όπως η Coca-Cola και το One Piece.

Σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία M Science, οι πωλήσεις Labubu στις ΗΠΑ τον Ιούνιο αυξήθηκαν κατά 5.000% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Όπως δήλωσε ο αναλυτής της Vinci Zhang, «δεν έχουμε ξαναδεί κάτι τέτοιο από άλλη εταιρεία παιχνιδιών». Η Pop Mart λειτουργεί σήμερα 40 καταστήματα στις ΗΠΑ και περίπου 400 στην Κίνα, με τεράστια περιθώρια περαιτέρω επέκτασης.

Από τα ράφια στο… χρηματιστήριο και τις δημοπρασίες

Η συλλεκτική μανία έχει δημιουργήσει έναν παράλληλο κόσμο μεταπώλησης, όπου μια κούκλα που πωλείται 10 δολάρια στα ράφια μπορεί να φτάσει τα εκατοντάδες δολάρια online.

Σε μια εντυπωσιακή περίπτωση, ανθρώπινου μεγέθους Labubu πουλήθηκε για 150.000 δολάρια σε δημοπρασία στο Πεκίνο.