Skip to main content

Καλλυντικά: Στα 104 δισ. ευρώ η δαπάνη της Ευρώπης για την ομορφιά

 Στο 1,714 δισ. ευρώ η ελληνική αγορά καλλυντικών το 2024 

Στα 104 δισ. ευρώ ανήλθε η αξία της ευρωπαϊκής αγοράς των καλλυντικών το 2024, εκ των οποίων τα 30,1 δισ. αφορούν προϊόντα περιποίησης δέρματος, τα 24,7 προσωπική υγιεινή, τα 18,1 δισ. ευρώ αντιστοιχούν σε είδη περιποίησης μαλλιών, τα αρώματα και τα αρώματα τα 17,1 δισ. ευρώ δαπανήθηκαν σε αρώματα  και τα 13,9 δισ. ευρώ σε μακιγιάζ.

Όπως τονίζει ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Βιομηχανίας Καλλυντικών η Ευρώπη αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά καλλυντικών και προϊόντων προσωπικής φροντίδας στον κόσμο μετά τις ΗΠΑ. Ο τζίρος του κλάδου της ομορφιάς στις χώρες της Ε.Ε. 27 έφτασε τα 87,9 δις. ευρώ.

Οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές καλλυντικών και προϊόντων προσωπικής φροντίδας είναι η Γερμανία με αξία αγοράς στα 16,9 δις. ευρώ και η Γαλλία με αξία αγοράς στα 14,2 δισ. ευρώ. Ακολουθούν η Ιταλία με 13 δισ. ευρώ, το Ηνωμένο Βασίλειο με 12,2 δις.ευρώ, η Ισπανία με 11,2 δισ. ευρώ και η Πολωνία με 5,8 δισ.ευρώ. Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως τη μεγαλύτερη αύξηση το 2024 σημείωσαν οι αγορές καλλυντικών της Πολωνίας και της Ρουμανίας που κινήθηκαν στο +16,8% και +7,9% αντίστοιχα.

Ο κλάδος υποστηρίζει πάνω από 3,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας μέσω ενός μείγματος άμεσης και έμμεσης οικονομικής δραστηριότητας. Το 2024 σχεδόν 266.000 άτομα απασχολούνταν άμεσα στον τομέα, με σχεδόν 2,7 εκατομμύρια επιπλέον να εργάζονται στην αλυσίδα αξίας των καλλυντικών, ενώ 27.500 ερευνητές απασχολούνταν στα εργαστήρια των εταιρειών του κλάδου.

Ελλάδα

Η αξία της ελληνικής αγοράς καλλυντικών το 2024 ανήλθε στα 1,714 δισ. ευρώ και αποτελεί το 1,6% του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς. Η κατά κεφαλήν δαπάνη των Ελλήνων καταναλωτών και των Ελληνίδων καταναλωτριών ανέρχεται στα 165 ευρώ, κοντά στα επίπεδα της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας αλλά πολύ πιο χαμηλά από την αντίστοιχη κατά κεφαλήν δαπάνη της υπόλοιπη Ευρώπης που φτάνει τα 183 ευρώ.

Όσον αφορά τις κατηγορίες προϊόντων που επιλέγει το ελληνικό καταναλωτικό κοινό για την περιποίησή του δεν διαφέρουν και πολύ από την τάση που παρατηρείται στο σύνολο της Ευρώπης.  Η περιποίηση του δέρματος είναι η μεγαλύτερη κατηγορία προϊόντων, με μερίδιο αγοράς 42,5% ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης για τα μαλλιά με μερίδιο 22%, έπονται τα είδη μακιγιάζ με μερίδιο 13,2%, τα αρώματα με 9,4% και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής με μερίδιο 12,9%.

Εξαγωγές

Σύμφωνα με την Cosmetics Europe τα καλλυντικά προϊόντα αποτελούν μια εξαιρετικά πολύτιμη κατηγορία της ευρωπαϊκής εξωστρέφειας, με την αξία των εξαγωγών το 2024 να ανέρχονται στα 29,4 δις. ευρώ.

Η Γαλλία και η Ιταλία ήταν οι κορυφαίοι εξαγωγείς, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 50% των συνολικών παγκόσμιων εξαγωγών καλλυντικών από την Ευρώπη, με πάνω από 14,9 δις. ευρώ. Οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών το 2024 σημείωσαν αύξηση κατά 6,4% ξεπερνώντας τα 600 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βιομηχανίας Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), η Ελλάδα διατηρεί ισχυρή παρουσία στην αγορά καλλυντικών, υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης, ιδίως στις εξαγωγές και την καινοτομία και ο τομέας αποτελεί σημαντικό εργοδότη και εξαγωγέα.