Καθημερινό εφιάλτη αποτελεί για τους πολίτες το κυκλοφοριακό στην Αττική με τα περισσότερα έργα, τα οποία έχουν κατά καιρούς συζητηθεί για την ανακούφισή του (οδικά και Μετρό) να μένουν στα χαρτιά, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Εξαίρεση αποτελεί η σημειακή παρέμβαση στον κόμβο της Μεταμόρφωσης στην Αττική Οδό, σημείο όπου καθημερινά παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση, ειδικά για όσους κινούνται από Ελευσίνα και Αεροδρόμιο με κατεύθυνση προς Λαμία.
Σύμφωνα με όσα είπε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, χθες στο περιθώριο ημερίδας με θέμα «Μια πρωτοβουλία για τα έργα ΣΔΙΤ και τις πρότυπες προτάσεις» οι τεχνικές μελέτες για την παρέμβαση στον κόμβο της Μεταμόρφωσης εισέρχονται στην τελική ευθεία. Το έργο θα υλοποιηθεί από τον παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού (Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα) και σχεδιάζεται να ξεκινήσει εντός του έτους με προοπτική να ολοκληρωθεί σε τέσσερις μήνες.
Η λύση που κυοφορείται περιλαμβάνει τη δημιουργία δύο νέων εξόδων, σε απόσταση περίπου 150 μέτρων μεταξύ τους.
Τα υπόλοιπα έργα στο Λεκανοπέδιο
Αναφορικά με τα υπόλοιπα έργα στο Λεκανοπέδιο, που έχουν κατά καιρούς συζητηθεί, θα προχωρήσει, έχοντας εξασφαλίσει χρηματοδότηση, ο τριπλός κόμβος στο Σκαραμαγκά, προϋπολογισμού 65 εκατ. ευρώ. Ο νέος κόμβος θα συνδέσει τη Λ. Αθηνών, τη Σχιστού και την Περιφερειακή Αιγάλεω, διευκολύνοντας την πρόσβαση προς τον Ασπρόπυργο και βελτιώνοντας γενικότερα την κίνηση στη Δυτική Αττική.
Αντίθετα δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και δεν προχωρά η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης. «Το θέλουμε, αλλά δεν έχουμε λεφτά», σχολίασε σχετικά ο αρμόδιος υφυπουργός. Για το έργο αυτό έχει ξεκινήσει διαγωνιστική διαδικασία και έχει αναδειχθεί ανάδοχος η κοινοπραξία ΓΕΚ Τέρνα – Aktor, ενώ εκκρεμεί προσφυγή του δήμου Ηρακλείου στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
Στα χαρτιά παραμένει και o νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Οινόφυτα για την αποσυμφόρηση του Κηφισού.
Η ΓΕΚ Τέρνα έχει καταθέσει σχετική Πρότυπη Πρόταση, ωστόσο η κυβέρνηση δεν φαίνεται να ανοίγει άμεσα το κεφάλαιο «Πρότυπες Προτάσεις» παρά το γεγονός ότι η ίδια προώθησε το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο.
Το ίδιο ισχύει και για τη σήραγγα της Ηλιουπόλεως με το υπουργείο Υποδομών να κάνει λόγο για πολύ υψηλό κόστος.
Σχετικά με το Μετρό της Αθήνας επίσης αναζητείται χρηματοδότηση για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον με τις διαγωνιστικές διαδικασίες να έχουν παγώσει. Ο υφυπουργός Υποδομών είπε χθες ότι στο τρέχον ΕΣΠΑ υφίσταται πρόβλεψη χρηματοδότησης για την προαναφερόμενη επέκταση την οποία όμως χαρακτήρισε περιορισμένη.
Στο αρχικό στάδιο βρίσκεται συζήτηση για τη δημιουργία σταθμού μετρό εντός της μεγάλης ανάπτυξης στο Ελληνικό με την επέκταση της γραμμής 2 προς Γλυφάδα.