Η αυστραλιανή εταιρεία αερομεταφορών Qantas έκανε γνωστό σήμερα πως ερευνά «μεγάλη» κυβερνοεπίθεση που υπέστη.
Κατά την επίθεση, χάκερ εισέβαλε στο δίκτυο συνεργαζόμενου κέντρου κλήσεων κι απέκτησε πρόσβαση σε σύστημα που περιείχε –όπως υπολογίζει– προσωπικά δεδομένα έξι εκατομμυρίων πελατών.
«Συνεχίζουμε να ερευνούμε την ποσότητα των δεδομένων που κλάπηκαν, όμως αναμένουμε πως είναι μεγάλη», σημείωσε η διοίκηση της εταιρείας στο δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε.
Στις 30 Ιουνίου, η αεροπορική εταιρεία εντόπισε «ασυνήθιστη δραστηριότητα» σε μια πλατφόρμα που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση δεδομένων έξι εκατομμυρίων ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένων ονομάτων, διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμών τηλεφώνου, ημερομηνιών γέννησης και αριθμών τακτικών επιβατών.
Μόλις εντοπίστηκε η παραβίαση, η Qantas έλαβε «άμεσα μέτρα και περιόρισε το σύστημα», σύμφωνα με ανακοίνωση.
Η εταιρεία διερευνά την πλήρη έκταση της παραβίασης, αλλά αναφέρει ότι αναμένει ότι το ποσοστό των δεδομένων που κλάπηκαν θα είναι «σημαντικό».
Έχει διαβεβαιώσει πάντως το κοινό ότι ευαίσθητες πληροφορίες, όπως τα στοιχεία διαβατηρίου, τα στοιχεία πιστωτικής κάρτας και τα προσωπικά οικονομικά στοιχεία, δεν αποθηκεύονται στο σύστημα που παραβιάστηκε και ότι δεν έχουν παραβιαστεί λογαριασμοί τακτικών επιβατών, κωδικοί πρόσβασης ή αριθμοί PIN.
Η Qantas ενημέρωσε την Ομοσπονδιακή Αστυνομία της Αυστραλίας για την παραβίαση, καθώς και το Κέντρο Κυβερνοασφάλειας της Αυστραλίας και το Γραφείο του Αυστραλού Επιτρόπου Πληροφοριών.
«Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη από τους πελάτες μας και αναγνωρίζουμε την αβεβαιότητα που θα προκαλέσει αυτό», δήλωσε η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Ομίλου Qantas, Βανέσα Χάντσον, ζητώντας από τους πελάτες να καλέσουν την ειδική γραμμή υποστήριξης εάν έχουν ανησυχίες. Επιβεβαίωσε επίσης ότι δεν θα υπήρχε καμία επίπτωση στις δραστηριότητες της Qantas ή στην ασφάλεια της αεροπορικής εταιρείας.