Skip to main content

Η Ελλάδα στον χάρτη της υπερδύναμης «Τ» – Το ισχυρό οπλοστάσιο της Cosmote Telekom

5GSA, τεχνητή νοημοσύνη, συνεργασίες με OpenAI και Google Cloud και ένα οικοσύστημα υπηρεσιών που ενώνει Ευρώπη και Αμερική

Στρατηγική βασισμένη στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του παγκόσμιου Ομίλου Telekom με κυρίαρχη θέση στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, υιοθετεί ολοένα και περισσότερο η Cosmote Telekom, με προτεραιότητες την ανάπτυξη των δικτύων και την πελατοκεντρική φιλοσοφία.

Η ένταξή της στο οικοσύστημα του παγκόσμιου brand Telekom φέρνει άμεσα καινοτόμες υπηρεσίες για τους συνδρομητές της, όπως η παροχή πρόσβασης στον ψηφιακό βοηθό Perplexity με βάση την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) αλλά και νέα προγράμματα επιβράβευσης με προνόμια σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριoποιείται ο Όμιλος Telekom.

Τα παραπάνω ενισχύουν το οπλοστάσιο του ΟΤΕ έναντι του ανταγωνισμού που αναμένεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα λόγω και της εισόδου της ΔΕΗ στην υπηρεσία των δικτύων οπτικής ίνας μέχρι τα σπίτια και τις επιχειρήσεις (FTTH).

Ως προς τα δίκτυα, η Cosmote Telekom έχει ξεπεράσει τις 1.800.000 γραμμές FTTH, με στόχο να φτάσει τις 2.100.000 στο τέλος του έτους. Στην κινητή η πληθυσμιακή κάλυψη του δικτύου 5G βρίσκεται στο 99%, ενώ η κάλυψη του 5GSA (5G Stand Alone) ξεπερνά το 70%. Είναι η μόνη εταιρία που διαθέτει δίκτυο 5GSA στην Ελλάδα.

Αντίστοιχα, η T Mobile US, υπό το παγκοσμίως αναγνωρισμένο brand «T» του ομίλου Telekom, με έδρα το Bellevue στο Seattle της Washington με πορεία διαρκούς ανάπτυξης – όπως ενημερώθηκαν από τα στελέχη της τα ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης σε δημοσιογραφική αποστολή που οργανώθηκε από τον ΟΤΕ την προηγούμενη εβδομάδα – αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο τηλεπικοινωνιακό πάροχο στις ΗΠΑ με περίπου 130 εκατ. πελάτες.

Εκτός από υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας η T-Mobile US παρέχει λύσεις για σταθερό internet υψηλών ταχυτήτων που βασίζονται στο 5G δίκτυό της (Fixed Wireless Access – FWA) το μεγαλύτερο στις ΗΠΑ (διαθέσιμο σε 70 εκατ. νοικοκυριά σε όλη τη χώρα) και λειτουργεί ως δίκτυο υποδοχής για εικονικούς παρόχους κινητής τηλεφωνίας (MVNOs).

Αποτελεί τον μοναδικό πάροχο στις ΗΠΑ που διαθέτει δίκτυο 5G Stand – Alone.  Όπως σημειώθηκε, οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, όπως η πυροσβεστική στη Νέα Υόρκη, χρησιμοποιούν το δίκτυο της T-Mobile US για να ανταποκριθούν σε περιπτώσεις κρίσεων, έχοντας κατά προτεραιότητα πρόσβαση στο δίκτυο ακόμα και υπό δύσκολες συνθήκες (Τ-Priority).

Στην Ελλάδα η Cosmote Telekom διέθεσε πρόσφατα την υπηρεσία FWA η οποία παρέχει γρήγορο και αξιόπιστο internet μέσω του 5GSA δικτύου της σε περιοχές που δεν έχει αναπτυχθεί ακόμα η οπτική ίνα. Έχει συνδέσει ήδη 12.000 πελάτες. Σύντομα η FWA θα καταστεί μία ολοκληρωμένη λύση σταθερής τηλεφωνίας καθώς θα εμπλουτιστεί με την υπηρεσία φωνής.

Η συνεισφορά της T- Mobile US

Με κυρίαρχο ρόλο στην καθιέρωση του «T» ως του κορυφαίου τηλεπικοινωνιακού brand παγκοσμίως, στο ίδιο επίπεδο με κολοσσούς όπως η Apple και η Microsoft, η T-Mobile US συνεισφέρει το 70% των εσόδων του Ομίλου Telekom. Μόνο το 2013, η T-Mobile US απέκτησε 4,4 εκατ. νέους πελάτες. Από τότε και για 28 διαδοχικά τρίμηνα, προσέθετε περί το 1 εκατ. νέους πελάτες ανά τρίμηνο, επιδόσεις ρεκόρ στον κλάδο.

Η συνεισφορά του ΟΤΕ στις οικονομικές επιδόσεις της Telekom (Deutsche Telekom) είναι η τρίτη ισχυρότερη διεθνώς, μετά τις ΗΠΑ και την Γερμανία.

Το 2020, η T-Mobile US ολοκλήρωσε έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια προσπαθειών τη συγχώνευσή της με τον πρώην ανταγωνιστή της Sprint Corp., εταιρία η οποία ανήκε κατά πλειοψηφία στον ιαπωνικό κολοσσό SoftBank. H συγχώνευση αυτή έδωσε στην T-Mobile US πρόσβαση στο πολύτιμο φάσμα συχνοτήτων μεσαίας ζώνης της Sprint, ιδιαίτερα στο φάσμα των 2,5 GHz, που αποτέλεσε θεμέλιο λίθο της πρωτοπορίας της στο 5G. Η ανάπτυξη της εταιρίας συνεχίστηκε το 2024, με την εξαγορά των Mint Mobile και Ultra Mobile, οι οποίες διατηρούν ξεχωριστές εμπορικές επωνυμίες.

Μιλώντας για την Τεχνητή Νοημοσύνη στους Έλληνες δημοσιογράφους ο Srini Gopalan, Chief Operating Officer της T-Mobile US, υπογράμμισε αρχικά πως δεν τη θεωρεί ως ένα μέσο μείωσης κόστους. Πιστεύει ότι η «καρδιά» της ΤΝ είναι η αυτοματοποίηση των ροών εργασίας (workflows) και η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Ως παράδειγμα ανέφερε, μεταξύ άλλων, τα προγράμματα ΤΝ για την εξυπηρέτηση πελατών μέσα από τα οποία ο call agent γνωρίζει από πριν για ποιο λόγο καλεί ο πελάτης, ως εκ τούτου διαθέτει περισσότερο χρόνο να ανταποκριθεί πιο αποτελεσματικά και να δείξει μεγαλύτερη κατανόηση.

Η T-Mobile US στο μεταξύ είναι από τους πρώτους παρόχους στον κόσμο, που εφαρμόζουν δίκτυα ραδιοπρόσβασης με ΤΝ (AI-RAN), αξιοποιώντας την σε πραγματικό χρόνο για τη βελτιστοποίηση της κίνησης στο δίκτυο και τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης. Μέσω στρατηγικών συνεργασιών με κορυφαίες εταιρίες όπως η NVIDIA, το Google Cloud και η OpenAI, η T-Mobile αναβαθμίζει διαρκώς το δίκτυό της και τα εργαλεία εξυπηρέτησης πελατών, ενώ συνεργάζεται με τη SpaceX για τη δημιουργία του πρώτου διαστημικού δικτύου κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ.

Ο κ. Gopalan απαντώντας σε σχετικό ερώτημα επεσήμανε ότι το success story της T-Mobile US οφείλεται στην προτεραιότητα που έδωσε η εταιρία στον πελάτη καθώς και στη λογική της διαρκούς αμφισβήτησης των κανόνων της αγοράς (un – carrier mindset) σημειώνοντας την ανάγκη «να παραμένουμε περίεργοι, να μην εφησυχάζουμε, να μαθαίνουμε και να εξελισσόμαστε».

Αναφερόμενος στη μετάβαση της T-Mobile US από challenger σε champion είπε ότι: «Είναι πιο εύκολο να είσαι challenger από το να είσαι champion. Γιατί όταν είσαι challenger είναι πιο εύκολο να κάνεις τολμηρές κινήσεις και να ανέβεις. Όταν έχεις ανέβει ήδη ψηλά, είναι πιο δύσκολο να παραμείνεις.».

Αναλύοντας τι σημαίνει να είσαι champion, ο κ. Gopalan μίλησε μεταξύ άλλων για το 5G Hub της εταιρίας.

Πρόκειται για το κέντρο τεχνολογικής καινοτομίας της T-Mobile US, το οποίο ενθαρρύνει την ανάπτυξη νέων προϊόντων που αξιοποιούν τη συνδεσιμότητα 5G και τη δημιουργία λύσεων επόμενης γενιάς. Σε αντίθεση με ένα τυπικό innovation lab, το 5G Hub λειτουργεί ως ένα ανοιχτό, συνεργατικό εργαστήριο όπου startups, επιχειρήσεις, προγραμματιστές και φοιτητές μπορούν να πειραματιστούν απευθείας με την υποδομή δικτύου της T-Mobile. Είναι ένας ευέλικτα σχεδιασμένος χώρος, στον οποίο ξεναγήθηκαν οι Έλληνες δημοσιογράφοι. Υπάρχουν χώροι δοκιμών νέων λύσεων και εφαρμογών, διατίθεται πρόσβαση σε δίκτυο 5G, δυνατότητες αξιοποίησης edge computing, network slicing και εγκαταστάσεις ιδιωτικού δικτύου, ενώ εξειδικευμένοι μηχανικοί της T-Mobile παρέχουν πλήρη τεχνολογική υποστήριξη.

Ο ψηφιακός βοηθός Perplexity από την Cosmote Telekom

Πρόσβαση στο ψηφιακό βοηθό Τεχνητής Νοημοσύνης, Perplexity, θα έχουν σύντομα οι πελάτες της Cosmote Telekom. Η εν λόγω εφαρμογή λειτουργεί ως ψηφιακός βοηθός για καθημερινές ανάγκες, όπως μετάφραση κειμένων σε πραγματικό χρόνο, λήψη απαντήσεων σε διάφορες ερωτήσεις, ενώ μπορεί ακόμα να γράφει e-mail και να συνοψίζει ή να μεταφράζει κείμενα χωρίς να χρειάζεται η εναλλαγή μεταξύ εφαρμογών.

Το πλεονέκτημά του είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τη καθημερινότητα μέχρι την έρευνα, καθώς προσφέρει πολλαπλές επιλογές ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη. Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2022 στο Σαν Φρανσίσκο και σήμερα αποτελεί μια από τις κορυφαίες ΤΝ μηχανές αναζήτησης, παρέχοντας στον χρήστη μια τεράστια δεξαμενή διαδικτυακών πληροφοριών. Επιπλέον, διαθέτει τη δυνατότητα να κάνει κρατήσεις σε εστιατόρια και ταξί, αγορές, παραγγελία φαγητού, να πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις κ.ά.

Η Cosmote Telekom έχει λανσάρει πρόσφατα το MagentaONE, έναν «κόσμο» προϊόντων και υπηρεσιών όπως το ονομάζει, το οποίο συνδέει τα τηλεπικοινωνιακά και τα μη τηλεπικοινωνιακά προϊόντα: σταθερή, κινητή, τηλεόραση, παραγγελίες φαγητού, πληρωμές λογαριασμών, ασφάλιση και έξυπνο σπίτι. Επιπρόσθετα πριν λίγες μέρες έκανε γνωστό το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments που αντικαθιστά το Cosmote Deals For You, με προνόμια (συναυλίες, ταξίδια, cinema) που δεν εξαντλούνται μόνον στην Ελλάδα, αλλά και σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιείται η Telekom. Με το Magenta Moments επίσης οι πελάτες της εταιρίας θα έχουν 12 μήνες δωρεάν συνδρομή στο Perplexity Pro.

Σημειώνεται ότι βάσει του «Brand Finance 500» το brand Telekom είναι η Νο1 μάρκα στις τηλεπικοινωνίες παγκοσμίως ξεπερνώντας τις Verizon και AT&T, αλλά και η κορυφαία μάρκα στην Ευρώπη και μία από τις κορυφαίες στον κόσμο ανεξαρτήτως κλάδου. Η τρέχουσα αξία του brand Telekom είναι η υψηλότερη στην 30ετή ιστορία της εταιρείας, και ανέρχεται στα 85,3 δισ. δολάρια. Σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, η αξία του αυξήθηκε κατά 16,4%, μια αύξηση ρεκόρ 12 δισ. δολαρίων.