Πέφτει-πέφτει η μετοχή της Volkswagen στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης: Η αυτοκινητοβιομηχανία του Βόλφσμπουργκ βλέπει τη μετοχή της να διαπραγματεύεται γύρω στα 93 ευρώ-κάπου 13,3% κάτω από το υψηλό 52 εβδομάδων των 108,08 ευρώ και μένει να φανεί αν η πτωτική τάση θα συνεχιστεί.
Σε μια μακροχρόνια εργασιακή διαμάχη, η Volkswagen ανακοίνωσε μάλιστα ότι θα καταργούσε σχεδόν μία στις τέσσερις θέσεις εργασίας στη Γερμανία ως το 2030. Ωστόσο, αυτό θα χρειαστεί χρόνο, καθώς οι απολύσεις για λειτουργικούς λόγους έχουν αποκλειστεί και θα χρησιμοποιηθούν ιδίως η πρόωρη και η μερική συνταξιοδότηση.
Ο Ολιβερ Μπλούμε, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου θεωρεί ήδη ότι το 2025 θα παραμείνει μια δύσκολη χρονιά για την VW. Σύμφωνα με τον γερμανικό κολοσσό, οι προκλήσεις προκύπτουν κυρίως από ένα περιβάλλον πολιτικής αβεβαιότητας, αυξανόμενων εμπορικών περιορισμών και γεωπολιτικών εντάσεων. Οι πρόσθετοι αμερικανικοί δασμοί στις εξαγωγές στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, δεν περιλαμβάνονται ακόμη στις προοπτικές. Ειδικά, η Porsche, το «μαργαριτάρι» του ομίλου με έδρα τη Στουτγάρδη αντιμετώπισε πρόσφατα σημαντικά προβλήματα και ξοδεύει πολλά χρήματα τη νέα χρονιά για να ανατρέψει τα δεδομένα.
Το 2025, τα έσοδα σε επίπεδο ομίλου αναμένεται πάντως να αυξηθούν έως και 5% σε σύγκριση με το ποσό των 324,7 δισεκατομμυρίων ευρώ της προηγούμενης χρονιάς.
«Εξω από τα συνηθισμένα»
Για μια εταιρεία όπως η VW, η οποία διαχειρίζεται 13 μάρκες σε όλο τον κόσμο, είναι ζωτικής σημασίας να να «παίζει έξω από τα συνηθισμένα» για να επιτύχει τους στόχους της. Και το μυστικό όπλο της αυτοκινητοβιομηχανίας του Βόλφσμπουργκ είναι τα Currywurst- τα λουκάνικα με κάρι και κέτσαπ. «Πράγματι, το πιο δημοφιλές προϊόν της γερμανικής εταιρείας και του ομίλου είναι τα …λουκάνικα- ένα τυπικό πιάτο γρήγορου φαγητού στη Γερμανία», γράφει η Bild.
Τα «Κούριβουρστ» παρασκευάζονται στο ιδιόκτητο κρεοπωλείο της εταιρείας στο Βόλφσμπουργκ από το 1973 και έκτοτε έχει γίνει κάτι περισσότερο από ένα κλασικό πιάτο σε καντίνα. Εχουν το δικό τους κωδικό αριθμό προϊόντος-199 398 500 A- και βρίσκεται στη λίστα παραγγελιών χιλιάδων «οπαδών», σχεδόν σαν ανταλλακτικό.
«Για να κατανοήσουμε την προέλευσή του Κούριβουρστ πρέπει να ανατρέξουμε στο 1938. Εκείνη την εποχή, ο Χίτλερ σκέφτηκε να κατασκευάσει το λεγόμενο «αυτοκίνητο του λαού»- το Volkswagen. Ιδρυσε μια σχεδιασμένη πόλη για να ζήσουν οι εργαζόμενοι του νεοσύστατου εργοστασίου αυτοκινήτων. Το 1945, όταν τελείωσε ο πόλεμος και οι εργαζόμενοι επέστρεψαν στο εργοστάσιο για να παράγουν αυτοκίνητα αντί για όπλα, η πόλη μετονομάστηκε σε Βόλφσμπουργκ. Το εργοστάσιο βρισκόταν μακριά από τη νέα πόλη οπότε η αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να ανοίξει τη δική της κουζίνα, ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να τρώνε ζεστό φαγητό εκεί. Και το 1973, σε μια απόφαση που εκείνη την εποχή φαινόταν άνευ νοήματος, η εταιρεία πρόσθεσε ένα νέο πιάτο στο μενού: το Κούριβουρστ», λένε οι υπεύθυνοι του εστιατορίου της VW.
Οι πωλήσεις του Κούριβουρστ έχουν απογειωθεί .Πέρυσι, για παράδειγμα, οι 13 διαφορετικές μάρκες που αποτελούν τον όμιλο, πούλησαν 9,03 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Το 2024, η Volkswagen πούλησε επίσης 8,5 εκατομμύρια λουκάνικα κάρυ. Μια εκπληκτικά επιτυχημένη επιχείρηση που αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς εδώ και χρόνια.
Η συνταγή σε χρηματοκιβώτιο
Ακριβώς δίπλα στο κρεοπωλείο της VW υπάρχει και το «μνημείο» του λουκάνικου. Μια αίθουσα που είναι κάτι περισσότερο από ένας απλός εκθεσιακός χώρος. Είναι ένας χώρος εκτίμησης – τόσο για τους υπαλλήλους, όσο και για τους επισκέπτες και τους λάτρεις των αλλαντικών. Εκτός από ιστορικές φωτογραφίες και παλιά μηχανήματα, υπάρχει ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό: ένα χρηματοκιβώτιο. Και σε αυτό κρύβεται ένας θησαυρός που είναι τόσο μυστικός στη VW όσο και τα σχέδια των αυτοκινήτων πριν από την κυκλοφορία τους.
Το χρηματοκιβώτιο περιέχει την αυθεντική χειρόγραφη συνταγή για το Κούριβουρστ της VW και την εξίσου διάσημη σάλτσα του. Μόνο δύο άτομα έχουν τα κλειδιά του χρηματοκιβωτίου: ο διευθυντής του εστιατορίου Μάρκους Γκρέινερ και ο Ντίτμαρ Σουλτς, επικεφαλής της παραγωγής τροφίμων.
Πολιτιστικό αγαθό
Στη VW, η μυστική συνταγή απολαμβάνει την ιδιότητα ενός πολιτιστικού αγαθού», λέει ο Γκρέινερ που είναι και επικεφαλής γαστρονομίας της Volkswagen, Μάρκους Γκρέινερ: «Όλοι αγαπάμε το λουκάνικο με κάρι και θέλαμε να του δώσουμε χώρο και μια θέση. Αυτό συνέβη εδώ». Στα σούπερ μάρκετ
Το Κούριβουρστ της VW δεν είναι απλώς ένα σνακ. «Είναι μέρος της εταιρικής κουλτούρας. Εχει καταφέρει να γίνει η ανεπίσημη ναυαρχίδα μιας από τις μεγαλύτερες μάρκες αυτοκινήτων στον κόσμο».
Αυτά τα εξαιρετικά δημοφιλή λουκάνικα μπορούσαν μέχρι τώρα να αγοραστούν μόνο κατεψυγμένα και σε ορισμένα καταστήματα στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, το προπύργιο του κατασκευαστή. Τώρα αυτό αλλάζει: «Το Κούριβουρστ με κέτσαπ» θα γίνει έτοιμο γεύμα και θα μπαίνει στον φούρνο μικροκυμάτων. Θα διατίθενται αρχικά σε σούπερ μάρκετ μόνο στη βορειοανατολική Γερμανία και μετά σε ολόκληρη τη χώρα.