Skip to main content

Πώς να γίνεις αφεντικό του εαυτού σου: 26χρονη έκανε την ιδέα της πράξη, βγάζει 570.000 ετησίως

Δεν έγινε εύκολα. Δούλευε 14 -16 ώρες την ημέρα, με πολύ πείσμα τα πρώτα χρόνια

Όταν η Κέιτ Σάλιβαν έφτιαχνε τα πρώτα της κοσμήματα στην κρεβατοκάμαρά της στα 19 της, δεν μπορούσε να φανταστεί ότι λίγα χρόνια αργότερα θα έβλεπε τις δημιουργίες της φορεμένες από τη SZA πάνω στη σκηνή και τη Gigi Hadid σε φωτογραφίες που κάνουν τον γύρο του κόσμου.

Σήμερα, στα 26 της, η επιχείρησή της, The Sage Vintage, φέρνει πωλήσεις άνω των 570.000 δολαρίων μόνο για το 2024 και η ίδια ονειρεύεται πλέον το επόμενο βήμα: φυσικό κατάστημα και νέα σειρά ρούχων.

Η ιστορία της, όπως την αφηγείται στο CNBC Make It, ξεκινά το 2017, όταν εγκαταλείπει το πανεπιστήμιο, όπου σπούδαζε νευροεπιστήμη, και επιστρέφει στο πατρικό της έξω από το Σικάγο.

Η ιδέα στα παζάρια

Για να βγάλει χρήματα, αρχίζει να πουλά ρούχα από thrift stores στην πλατφόρμα Depop. Η πανδημία αλλάζει τα δεδομένα και την αναγκάζει να επαναπροσδιορίσει τα σχέδιά της. Ένα παλιό σετ για χειροποίητα κοσμήματα της δίνει την έμπνευση για κάτι διαφορετικό.

«Άρχισα να αποσυναρμολογώ vintage κολιέ και να φτιάχνω charm necklaces (κολιέ – γούρι) – έτσι ξεκίνησαν όλα», λέει. Με τη βοήθεια του πατέρα της, βρίσκει γούρια σε παζάρια και μεταποιεί κομμάτια που πουλά αρχικά 60-100 δολάρια το καθένα. Το 2020, φτιάχνει τη δική της ιστοσελίδα, ονομάζοντάς τη The Sage Vintage από το όνομα του σκύλου της, Sage, και αφήνει πίσω για πάντα την ιδέα του «συμβατικού επαγγέλματος».

Μέχρι το τέλος του 2020, οι πωλήσεις της φτάνουν τα 70.000 δολάρια, αλλά η εκτόξευση έρχεται το 2022, όταν συνεργάζεται με τη Haricot Vert από τη Νέα Υόρκη. Η πρώτη συλλογή των 30 μοναδικών κομματιών εξαντλείται μέσα σε πέντε λεπτά. Τα κοσμήματά της αρχίζουν να γίνονται viral στο Pinterest και το Instagram – η ίδια μάλιστα λέει πως πολλές φορές βλέπει φωτογραφίες της στο feed της και δεν καταλαβαίνει καν ότι είναι δικές της.

Η SZA και η Gigi Hadid

Η μεγαλύτερη έκρηξη δημοσιότητας έρχεται όταν η SZA φορά το περιδέραιό της σε φεστιβάλ και όταν η Gigi Hadid ζητά τρία custom κομμάτια – ένα «αδιανόητο» όπως το αποκαλεί η ίδια highlight στην πορεία της.

Ταυτόχρονα, οι απαιτήσεις αυξάνονται και η Σάλιβαν, δουλεύοντας 14-16 ώρες την ημέρα, καταλαβαίνει πως πρέπει να αλλάξει στρατηγική.

Αντί για μοναδικά κομμάτια, ξεκινά να κατασκευάζει σειρές, φτιάχνοντας αντίγραφα vintage charms επιμεταλλωμένα με χρυσό και λανσάροντας πιο προσιτές επιλογές (με charms από 12 δολάρια), αλλά και custom κολιέ άνω των 350 δολαρίων – με το πιο ακριβό κόσμημα στην ιστοσελίδα της να κοστίζει 1.148 δολάρια.

Παρουσία στις μπουτίκ

Το brand της αποκτά παρουσία σε φυσικά καταστήματα: η Anthropologie αγοράζει την πρώτη παρτίδα για 1.500 δολάρια, ενώ μπουτίκ σε όλη τη χώρα ακολουθούν. Το 2023 μετακομίζει στο Αϊντάχο, αγοράζει σπίτι και φτιάχνει εργαστήριο στον κήπο της με δάνειο 67.000 δολαρίων από το Shopify – το οποίο έχει ήδη αποπληρώσει κατά το ήμισυ.

Σήμερα, απασχολεί τρεις εξωτερικούς συνεργάτες, διατηρεί η ίδια τον δημιουργικό έλεγχο, δουλεύει πια «9 με 5» και σχεδιάζει να πληρώνει τον εαυτό της με ετήσιο μισθό 100.000 δολαρίων από το 2025. Το επόμενο βήμα; Ένα φυσικό κατάστημα στο Σικάγο και η επιστροφή στον χώρο της ένδυσης, λανσάροντας σειρά ρούχων.