Ένα εξειδικευμένο webinar με θέμα «Athens Wine Routes – Ανάπτυξη του Οινοτουρισμού στην Αττική με όρους βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης» διοργάνωσε την Πέμπτη με επιτυχία ο Ο DMMO της Περιφέρειας Αττικής.
Η διαδικτυακή αυτή εκδήλωση προσέλκυσε το ενδιαφέρον πλήθους επαγγελματιών του τουρισμού, οινοποιών, εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και ενδιαφερόμενων φορέων, αναδεικνύοντας το δυναμικό της Αττικής ως οινοτουριστικό προορισμό.
Σκοπός του webinar ήταν η ανάδειξη των προοπτικών ανάπτυξης του οινοτουρισμού στην Αττική, η παρουσίαση βέλτιστων πρακτικών και η ανταλλαγή απόψεων για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οινοτουριστικού προϊόντος.
Το webinar άνοιξε με χαιρετισμό του ο Δημήτρης Φραγκάκης, πρόεδρος της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής, αναδεικνύοντας τη σημασία του DMMO στην τουριστική διαχείριση και την προβολή του αττικού αμπελώνα. «Η εμπειρία του αττικού αμπελώνα είναι μοναδική. Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της συνολικής τουριστικής εμπειρίας και ισχυρό πλεονέκτημα για τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας. Στο webinar που διοργάνωσε ο DMMO της Περιφέρειας Αττικής, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για τα ανοιχτά θέματα και τις προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας. Να συντονίσουμε τις πρωτοβουλίες μας με την Περιφέρεια, τους οινοπαραγωγούς, τους ξενοδόχους, τις τοπικές κοινωνίες. Στόχος η εξωστρέφεια και η ενίσχυση της παρουσίας μας στο εξωτερικό το επόμενο διάστημα», ανέφερε.
Κατά τη διάρκεια του webinar έγινε συζήτηση για το τουριστικό αφήγημα του Οινοτουρισμού στην Αττική (Athens Wine Routes), με ειδική αναφορά στην ενσωμάτωση των κριτηρίων βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, τόσο σε επίπεδο περιεχομένου, όσο και διακυβέρνησης, από τον Ιωάννη Παππά, Regional Director του GSTC (Global Sustainable Tourism Council).
Παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές ευρωπαϊκών προορισμών, αλλά και δράσεις τοπικών φορέων, ενώ ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Ο κ. Παππάς στην τοποθέτησή του επεσήμανε την ανάγκη για στοχευμένη και βιώσιμη διαχείριση στην ανάπτυξη του οινοτουρισμού. Εστίασε στην ανάδειξη της αυθεντικής εμπειρίας του επισκέπτη, την αξιοποίηση των υπαίθριων χαρακτηριστικών κάθε περιοχής, αλλά και στη μετάβαση των προορισμών σε σύγχρονα πρότυπα οινοτουρισμού, βασισμένα στην καινοτομία, την αειφορία και την πράσινη μετάβαση.
Όπως τόνισε, σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του οινοτουρισμού παίζει η ύπαρξη DMMO στην Αττική, καθώς θα συμβάλει δραστικά στην ανάπτυξη υποδομών, αλλά και τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης «πράσινης εμπειρίας», που θα ενσωματώνει τις αρχές της βιωσιμότητας και θα ενισχύει την ταυτότητα του τόπου, τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.
Εισήγηση για τις διεθνείς προοπτικές του αττικού αμπελώνα και τις δράσεις εξωστρέφειας έκανε ο Γιάννης Καρακάσης MW, ιδρυτής του Great Greek Wines. Αναφέρθηκε στις διεθνείς προοπτικές του αττικού αμπελώνα μέσα από στοχευμένες δράσεις εξωστρέφειας. Παρουσίασε δε δύο καθοριστικά masterclasses σε Παρίσι και Λονδίνο με επίκεντρο ποικιλίες όπως το Σαββατιανό και η Ρετσίνα, δίνοντας έμφαση στα αυθεντικά χαρακτηριστικά των κρασιών της Αττικής.
Ακολούθησαν εισηγήσεις από τη Δήμητρα Αγγελάκη, αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής, τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο, εντεταλμένο περιφερειακό σύμβουλο για τον Τουρισμό της Περιφέρειας Αττικής, τον Ευδόκιμο Φρεγκόγλου, συντονιστή έργου DMMO που έκανε την παρουσίαση του DMMO από τη θεσμοθέτηση μέχρι σήμερα, και τον Ιωσήφ Πάρσαλη, υπεύθυνο Στρατηγικού Σχεδιασμού & Δικτύωσης DMMO, που ανέδειξε τη σημασία του οινοτουρισμού ως στρατηγικού θεματικού πυλώνα για την τουριστική ανάπτυξη της Αττικής.
Κατά τη διάρκεια του webinar, διακεκριμένοι ομιλητές από τον χώρο του οινοτουρισμού, της αμπελουργίας και της τουριστικής ανάπτυξης, μοιράστηκαν τις γνώσεις και την εμπειρία τους.
Συζητήθηκαν θέματα όπως:
- Η σημασία της ανάδειξης του αττικού αμπελώνα και των μοναδικών ποικιλιών του.
- Οι τρόποι σύνδεσης της οινοπαραγωγής με την τοπική γαστρονομία και τον πολιτισμό.
- Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες στην ανάπτυξη βιώσιμων οινοτουριστικών διαδρομών.
- Η αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων και των νέων τεχνολογιών για την προβολή των οινοποιείων και των οινοτουριστικών εμπειριών.
- Η συμβολή του οινοτουρισμού στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Ακολούθησε διάλογος με τη συμμετοχή εκπροσώπων της αγοράς. Παρεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν μεταξύ άλλων, από τον κ. Μυλωνά, εκ μέρους της Αναστασίας Φράγκου (ΕΝΟΑΑ), από εκπροσώπους οινοποιείων όπως το Οινοποιείο Γεώργα και ο Πύργος Πετρέζα, καθώς και από τον Ευγένιο Βασιλικό, πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής & Αργοσαρωνικού, και τον Ευστάθιο Γρηγοριάδη, εκπρόσωπο της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού του υπουργείου Τουρισμού – αμφότεροι μέλη της Ειδικής Επιτροπής Τουρισμού του DMMO.
Το webinar ολοκληρώθηκε με την υπόσχεση για περαιτέρω συνεργασίες και δράσεις.
Ο DMMO προχωρά με επόμενα βήματα σε συνεργασία με την αγορά, με στόχο τη δημιουργία ενός αυθεντικού, βιώσιμου και ανταγωνιστικού οινοτουριστικού προϊόντος για την Περιφέρεια Αττικής.