Τoυ Θοδωρή Λιβάνιου, υπουργού Εσωτερικών
ΕΔΩ και μερικές ημέρες βρίσκεται στη διάθεση περίπου 5 εκατομμυρίων πολιτών -ενήλικοι Έλληνες ή μόνιμοι κάτοικοι της χώρας που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας- η ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης υπηρεσιών Δημόσιας Διοίκησης axiologisi.ypes.gov.gr.
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για μία πρωτοβουλία που σχεδιάστηκε και υλοποιείται από τα υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπου οι πολίτες, για πρώτη φορά στην ιστορία της Δημόσιας Διοίκησης, μπορούν πλέον να αξιολογούν ηλεκτρονικά, άμεσα και ανεμπόδιστα μία σειρά υπηρεσιών που παρέχονται από την κεντρική κυβέρνηση και την τοπική αυτοδιοίκηση.
ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ αξιολόγησης υπηρεσιών και φορέων του Δημοσίου ουσιαστικά επιχειρούμε να δώσουμε τον πρώτο λόγο στους πολίτες, με στόχο αυτοί να συμβάλλουν στην κοινή προσπάθεια που γίνεται για ένα κράτος πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό.
ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ εγχείρημα έρχεται να παρακινήσει την πλειονότητα του κόσμου που συνδιαλέγεται με τον δημόσιο τομέα να έχει μία διαρκή και ενεργό συμμετοχή, αφήνοντας ανά τακτά χρονικά διαστήματα ένα πολύτιμο feedback, προκειμένου να δημιουργήσουμε μία πλούσια πηγή πρωτογενών δεδομένων και στοιχείων που θα προέλθουν από την αξιολόγηση και να μπορέσουμε εν τέλει να γνωρίζουμε τι πάει καλά και τι χρειάζεται βελτίωση σε μία σειρά κρίσιμων υπηρεσιών, που σχετίζονται κυρίως με την καθημερινότητά μας.
ΠΑΝΩ σε αυτό το πλαίσιο, θα έχουμε τη δυνατότητα να σχεδιάσουμε και να προτεραιοποιήσουμε πολιτικές, με σκοπό να διορθώσουμε και να βελτιώσουμε την εικόνα μας απέναντι στους αξιολογητές μας -που είναι εν τέλει οι πολίτες- και παράλληλα να εξαλείψουμε τις δυσλειτουργίες τόσο στο κεντρικό κράτος όσο και στην τοπική αυτοδιοίκηση.
ΑΞΙΖΕΙ να σημειωθεί ότι το ερωτηματολόγιο καλύπτει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, από υπηρεσίες του κεντρικού κράτους όπως η ΑΑΔΕ, ο e-ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, η ΔΥΠΑ κ.ά., ψηφιακές υπηρεσίες που υλοποιούνται μέσω του gov.gr όπως το myHealth και η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, αλλά και υπηρεσίες που υπάγονται στην τοπική αυτοδιοίκηση, όπως η καθαριότητα, ο ηλεκτροφωτισμός, υποδομές για Άτομα με Αναπηρία και οι παιδικοί – βρεφικοί σταθμοί.
ΑΠΩΤΕΡΟΣ σκοπός της σημαντικής αυτής πρωτοβουλίας είναι η βελτίωση της διεπαφής των πολιτών με τη Δημόσια Διοίκηση και η άρση των δυσλειτουργιών, όπου παρατηρούνται και καταγράφονται, μέσω της μέτρησης ικανοποίησης υπηρεσιών που παρέχουν φορείς του Δημοσίου.
ΓΙ’ ΑΥΤΟ τον λόγο, άλλωστε, η έρευνα θα πραγματοποιείται δύο φορές ετησίως, προκειμένου να υπάρχει μία διαρκής ανατροφοδότηση στοιχείων και δεδομένων.
Επίσης, η επεξεργασία των απαντήσεων στο ερωτηματολόγιο θα πραγματοποιείται ομαδοποιημένα και ανωνυμοποιημένα, ενώ τα αποτελέσματα της έρευνας θα αναρτώνται σε ειδική κατηγορία στην πλατφόρμα και θα είναι προσβάσιμα για όλους τους πολίτες.
ΣΗΜΕΡΑ, πέντε χρόνια μετά τη λειτουργία του gov.gr, της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, που αποτελεί πλέον το μοναδικό και εύχρηστο ψηφιακό σημείο επαφής πολιτών και επιχειρήσεων με το Δημόσιο, πηγαίνουμε ένα βήμα παραπέρα και μέσω του axiologisi.ypes.gov.gr δίνουμε τον λόγο στους πολίτες, για να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες του κράτους και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ αυτή σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς μία Δημόσια Διοίκηση πιο διαφανή, αποτελεσματική και προσανατολισμένη στις ανάγκες του πολίτη, αποσκοπώντας εν τέλει στη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής όλων.
Διαβάστε επίσης:
Αξιολόγηση υπηρεσιών Δημόσιας Διοίκησης: Σε λειτουργία η πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr