Ανάπτυξη με «σήμα» τις εξαγωγές για τη Μινέρβα

Στόχος τα έσοδα από το εξωτερικό να καλύψουν το 20% του συνολικού τζίρου της εταιρείας
Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2016 16:57
UPD:16:58

Μέσα στη φετινή χρονιά η εταιρεία έχει προχωρήσει στη σύναψη συνεργασιών και έχει ξεκινήσει να τοποθετείται σταδιακά σε πέντε σημαντικές αγορές: Τσεχία, Αυστραλία, ΗΠΑ, Καναδάς και Δανία.

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
dalex@naftemporiki.gr

Με «στοχευμένα» καλάθια η εταιρεία τροφίμων Μινέρβα τοποθετείται στις ξένες αγορές, ενισχύοντας τη διεθνή της παρουσία στην κατεύθυνση του σχεδιασμού που προβλέπει συμμετοχή των εξαγωγών στο 20% επί του συνολικού της τζίρου μέχρι το 2020.

Αναλυτικότερα, μέσα στη φετινή χρονιά η εταιρεία έχει προχωρήσει στη σύναψη συνεργασιών και έχει ξεκινήσει να τοποθετείται σταδιακά σε πέντε σημαντικές αγορές: Τσεχία, Αυστραλία, ΗΠΑ, Καναδάς και Δανία.

Το καλάθι των προϊόντων που προωθεί η Μινέρβα ποικίλλει από χώρα σε χώρα ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες και προτιμήσεις, αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Παναγιώτης Κατσής.

«Στο στόχαστρό μας παραμένει η αγορά της Γερμανίας, στην οποία διεισδύουμε με αργά αλλά σταθερά βήματα, καθώς πρόκειται για μια αρκετά περίπλοκη αγορά και με πολλές ιδιαιτερότητες» αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της Μινέρβα Παναγιώτης Κατσής, σημειώνοντας ότι «όσον αφορά στο καλάθι των προϊόντων, αυτό ποικίλλει από χώρα σε χώρα ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες και προτιμήσεις. Στόχος δικός μας είναι η προώθηση μιας ολοκληρωμένης πρότασης ελληνικών προϊόντων και γενικότερα μεσογειακής διατροφής, αξιοποιώντας τα προϊόντα της χώρας μας».

Ειδικά για το κομμάτι της εξωστρέφειας, στο επίκεντρο της εταιρείας βρίσκονται 15 από τις συνολικά 30 αγορές που έχει παρουσία η εταιρεία μέσω του ελαιόλαδου. Εξάλλου, όπως έχει γνωστοποιηθεί στο παρελθόν, εκφρασμένη πρόθεση της μητρικής εταιρείας είναι να προωθήσει τα προϊόντα της Μινέρβα στις αγορές που διαθέτει παρουσία. Επίσης, ανοιχτή φέρεται να είναι η Μινέρβα στο ενδεχόμενο παραγωγής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για ξένες αλυσίδες, χωρίς ωστόσο να έχει προχωρήσει ακόμα σε κάποια αντίστοιχη συνεργασία.

Ήδη στη χρήση που ολοκληρώθηκε τον Μάιο οι εξαγωγές ενισχύθηκαν 12%, αποτελώντας το 12% των εσόδων.

Σε εγχώριο επίπεδο, στο επίκεντρο των αναπτυξιακών σχεδιασμών βρίσκονται οι κωδικοί Benecol και ΤΟΠ προκειμένου να διευρυνθεί ακόμα περισσότερο η θέση τους στο καλάθι της νοικοκυράς και να θωρακιστούν τα μερίδια της εταιρείας.

Όσον αφορά το εγχείρημα εισόδου της εταιρείας σε νέα κατηγορία κοντά στη «φύση» των υφιστάμενων δραστηριοτήτων της, τα χαρτιά της παραμένουν κλειστά και όπως αναφέρει ο κ. Κατσής, «όσον αφορά σε νέες συνεργασίες, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι ολοκληρωμένο και ανακοινώσιμο. Ωστόσο, μέσα στη στρατηγική μας για συνεχή διεύρυνση, αναζητούμε τις κατάλληλες ευκαιρίες που θα μπορέσουν να προσφέρουν προστιθέμενη αξία στην εταιρεία μας και θα μεγιστοποιήσουν και εμπλουτίσουν το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας. Ο κλάδος των τυροκομικών παραμένει ένα βασικό πεδίο δράσης και αναζήτησης για τη Μινέρβα, ως ένας χώρος με σημαντικές εξελίξεις και προοπτικές».

Σε επίπεδο μεγεθών, στα αποτελέσματα της χρήσης που ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2016, τα οποία θα δημοσιοποιηθούν σύντομα, τα έσοδα φέρεται ότι εμφανίζουν αύξηση της τάξης του 3%-4%, στα 73 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχο ποσοστό ενίσχυσης καταγράφεται και σε επίπεδο προ φόρων κερδοφορίας, με τα EBITDA να διαμορφώνονται κοντά στα 2,1 εκατ. ευρώ.

Ερωτηθείς, τέλος, να σχολιάσει τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στην εγχώρια αγορά των σούπερ μάρκετ, ο κ. Κατσής σημειώνει ότι «ελπίζουμε ότι το θέμα με την αλυσίδα Μαρινόπουλος θα λήξει ομαλά και θα ευοδωθούν τα ανακοινωμένα σχέδια, ώστε να λειτουργήσει σωστά το νέο σχήμα για το καλό της συνολικής αγοράς και των καταναλωτών. Είμαστε κι εμείς μέσα σε αυτή την αγορά και παρακολουθούμε στενά τις όποιες εξελίξεις. Βρισκόμαστε στο πλευρό των συνεργατών μας, τους αντιμετωπίζουμε με εμπιστοσύνη και τους στηρίζουμε, έχοντας ως κοινό σκοπό την ανάπτυξη της αγοράς και τον σεβασμό προς τον καταναλωτή».

Σχολιασμένα