Το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στο έδαφος φιλοδοξεί να σπάσει το Bloodhound SuperSonic Car (SSC), πιάνοντας ταχύτητα 1.600 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του CNN, το όχημα είναι φτιαγμένο από τιτάνιο, ίνες άνθρακα και είναι σχεδιασμένο να κινείται πιο γρήγορα από σφαίρα. Το Bloodhound SSC είναι υπό ανάπτυξη εδώ και περίπου έξι χρόνια.
Το 2016, η ομάδα, η οποία εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο, σκοπεύει να μεταβεί με το όχημά της, μήκους 8,9 μέτρων, στο Χάκσιν Παν – αποξηραμένη κοίτη λίμνης- στη Νότια Αφρική, με σκοπό να πραγματοποιήσει την απόπειρά της. Ο πρώην πιλότος μαχητικών αεροσκαφών της RAF, Άντι Γκριν, σημειώνει ότι και μόνο ο σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου το οποίο θα αντέχει και δεν θα διαλύεται σε αυτές τις ταχύτητες αποτελεί θρίαμβο από μηχανολογικής πλευράς.
«Καθόλου λάστιχα» είπε σχετικά στο CNN. «Πέρα από τα 450 μίλια ανά ώρα (724 χλμ/ ώρα) είναι πολύ, πολύ δύσκολο να κρατηθεί ένα λάστιχο- απλά πετάγονται. Οπότε έχουμε συμπαγές αλουμίνιο. Περάσαμε μια τεράστια εξέλιξη για να βρούμε κάτι που είναι αρκετά ανθεκτικό για κάτι τέτοιο. Βασικά, αυτό το αυτοκίνητο κινείται πιο γρήγορα από μια σφαίρα, οπότε ο,τιδήποτε το αγγίζει είναι σαν να βολή από σφαίρα».
Ο πρώην πιλότος, ο οποίος έχει πετάξει σε αποστολές πάνω από το Ιράκ, τη Βοσνία και το Αφγανιστάν, μπορεί να περηφανεύεται ότι είναι ο μόνος άνθρωπος που έχει σπάσει το φράγμα του ήχου τόσο στον αέρα όσο και στο έδαφος. Το 1997 «έπιασε» τα 763 μίλια ανά ώρα (1227 χλμ/ ώρα), ή Μαχ 1, στο ThrustSSC, κάτι που τον κατέστησε τον πρώτο άνθρωπο που έσπασε το φράγμα του ήχου στο έδαφος. Το Bloodhound Project πάει το ρεκόρ ένα βήμα παραπέρα, με ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι εν μέρει μαχητικό αεροσκάφος, εν μέρει αυτοκίνητο της Formula 1 και εν μέρει διαστημικός πύραυλος.
«Τα χίλια μίλια ανά ώρα στο επίπεδο του εδάφους είναι μεγαλύτερη ταχύτητα από όποια έχει πιάσει αντίστοιχα μαχητικό αεροσκάφος στην ιστορία, οπότε θα υπάρχουν κάποιες μεγάλες προκλήσεις» ανέφερε σχετικά ο Γκριν.
Πέρα από τρεις κινητήρες, ιπποδύναμης 135.000 αλόγων, το Bloodhound είναι εξοπλισμένο με πυραυλοκινητήρες για την παροχή της απαραίτητες ώθησης. «Οι κινητήρες τζετ από μόνοι τους θα μας πάνε γύρω στα 600 μίλια ανά ώρα, αλλά για να πετύχουμε το ρεκόρ, στα 350 μίλια ανά ώρα θα πρέπει να βάλουμε μπροστά έναν πυραυλοκινητήρα που θα μας φτάσει μέχρι τα 1000» είπε ο επικεφαλής σχεδιαστής, Μαρκ Τσάμπαν. «Ο πύραυλος είναι το κλειδί- αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα στα 750 μίλια ανά ώρα και στα 1.000 μίλια ανά ώρα».
Το κοντινότερο σε κάτι τέτοιο που έχει επιτευχθεί είναι από ένα μαχητικό F-104, το οποίο είχε πετάξει μόλις πάνω από το επίπεδο του εδάφους σε ταχύτητα 988 μιλίων ανά ώρα. Ωστόσο, κατά τον Γκριν ο βασικός στόχος είναι να εμπνευστούν οι μηχανικοί των επόμενων γενεών.