Με τραγικό τρόπο, μετά τη θεομηνία στη Χαλκιδική και τους επτά νεκρούς, ήρθε στην επιφάνεια για δεύτερη φορά το θέμα του πανευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης «112», που στη χώρα μας δεν λειτουργεί για την ενημέρωση των πολιτών με SMS.
Η πρώτη ήταν μετά την περσινή τραγωδία στο Μάτι, καθώς θα ήταν σωτήριο ένα μήνυμα εκκένωσης, το οποίο προφανώς δεν έγινε ποτέ, όπου δόθηκαν διαβεβαιώσεις από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, στην οποία υπάγεται το «112», ότι επρόκειτο να ενεργοποιηθεί στις αρχές του 2019, υπόσχεση που δεν υλοποιήθηκε.
«Ο αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 λειτουργεί στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά όχι στην Ελλάδα» ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Πέτσας, τονίζοντας ότι σήμερα θα γινόταν ειδική σύσκεψη με τους εκπρόσωπους των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και πιλοτική δοκιμή. Όπως υπογράμμισε, η ενεργοποίηση του αριθμού αποτελεί προτεραιότητα για τον πρωθυπουργό.
Πάντως σε πλήρη λειτουργία το σύστημα του «112» θα τεθεί στο τέλος του έτους. Τότε θα είναι έτοιμο να παραδοθεί το έργο της γραμμής έκτακτης ανάγκης «112», σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε., ενημερώνοντας τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη.
Αναφερόμενος στο συγκεκριμένο σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης με SMS, ο καθηγητής διαχείρισης φυσικών καταστροφών, Πολυτεχνείου Κρήτης Κώστας Συνολάκης, που μίλησε στο Open, τόνισε ότι είναι «παράδοξο, ένα χρόνο μετά την τραγωδία στο Μάτι, να εξακολουθεί να μη λειτουργεί».
Για το αν αυτό σχετίζεται με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ο κ. Συνολάκης επισήμανε ότι ο πρόεδρος της Αρχής είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν είναι αντίθετος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, να γίνεται ενημέρωση όσων πολιτών βρίσκονται εντός της Περιφέρειας που κινδυνεύει.
Επίσης σημειώνει ότι ακόμη και τέτοιο κώλυμα να υπάρχει, θα μπορούσε να λυθεί μέσω πρόσβασης που θα δώσουν οι ίδιοι οι πολίτες στην Αρχή για ενημέρωση σε περίπτωση κινδύνου. Ακόμα και για τους τουρίστες, θα μπορούσαν να λαμβάνουν ένα μήνυμα κατά την άφιξή τους στην Ελλάδα για το αν επιθυμούν να ενημερώνονται από επίσημο φορέα σε περίπτωση κινδύνου.
Να σημειωθεί ότι το σύστημα «112» αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο, το εισερχόμενο, που είναι αυτό μέσω του οποίου μπορούν να επικοινωνήσουν οι πολίτες με το 112 και γίνεται ο γεωεντοπισμός τους και το δεύτερο, το εξερχόμενο, μέσω του οποίου οι πολίτες ενημερώνονται μέσω SMS για εκκένωση περιοχών λόγω κινδύνου.
Σύμφωνα επίσης με τον πρόεδρο του Οργανισμού Αντισεισμικής Προστασίας Ευθύμιο Λέκκα, η πολιτεία προσπαθεί ματαίως να θεσμοθετήσει και στην Ελλάδα το ευρωπαϊκό σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης του ενιαίου αριθμού «112», με SMS, από το 2002, αποδίδοντάς το στην ανίκητη ελληνική γραφειοκρατία.
naftemporiki.gr