Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Αλλάζει ριζικά ο διαγωνισμός για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και τον Σταθμό Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στον Ασπρόπυργο, γνωστό και ως Θριάσιο ΙΙ, με πιθανό ενδεχόμενο αυτή τη φορά να μην προκηρυχθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά από άλλο φορέα. Ταυτόχρονα, το Δημόσιο προχωρεί άμεσα στην υπογραφή «Συμφώνου» με τον ΟΣΕ, όπου θα περιγράφονται συγκεκριμένες υποχρεώσεις με δείκτες και επιδόσεις, μέσω ενός προσδιορισμένου προγράμματος.
Έντεκα μήνες μετά τις εκλογές οι χειρισμοί έργων που αφορούν τόσο το Θριάσιο ΙΙ & Θριάσιο Ι, αλλά και έργα του ΟΣΕ, έχουν οδηγήσει άλλους διαγωνισμούς σε βάλτωμα, άλλους σε ενδεχόμενο αδιέξοδο και άλλους στον «προθάλαμο» των Βρυξελλών, εν αναμονή των αποφάσεων για εγκρίσεις χρηματοδότησης. Η Κομισιόν έχει κρούσει από τις αρχές Μαρτίου τον κώδωνα για καθυστερήσεις, ενώ η χώρα απειλείται με την υποχρέωση επιστροφής εκατοντάδων εκατομμυρίων, αλλά και απώλειας πολύτιμων κοινοτικών πόρων που κινδυνεύουν να χαθούν οριστικά.
Στο πλαίσιο αυτό και ενώ η χώρα περνά στη μετά Covid-19 εποχή, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναλαμβάνει δράση με στόχο, από το κλίμα «ανομβρίας» που επικρατεί, είτε σε υφιστάμενους διαγωνισμούς είτε σε νέες δημοπρατήσεις, να «ξεκολλήσουν» έργα που βρίσκονται στο μικροσκόπιο της Κομισιόν. Την ίδια στιγμή η Ελλάδα ετοιμάζεται να μεταφέρει στο επόμενο ΕΣΠΑ (διά της γνωστής μεθόδου με τα «έργα – γέφυρα») σιδηροδρομικά έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική