Στη ρύμη του λόγου απέδωσε ο υπουργός Παιδείας Αρ. Μπαλτάς την αναφορά του περί «ρετσινιάς της αριστείας» αναγνωρίζοντας ότι επρόκειτο για υπερβολική φράση.
«Προφανώς, η αριστεία δεν είναι ρετσινιά αν θες να την πάρεις σοβαρά και την κουβεντιάσεις σοβαρά», δήλωσε το πρωί στο Mega, υποστηρίζοντας πως χρησιμοποίησε «ένα ρητορικό σχήμα» που ήθελε να δείξει ότι «άλλο η πίεση προς τα πάνω και άλλο η χαρά ότι μορφώνομαι και μαθαίνω».
Ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι το νομοσχέδιο του υπουργείου που θα βγει σε διαβούλευση την επόμενη εβδομάδα αντιμετωπίζει επείγοντα προβλήματα της ανώτατης εκπαίδευσης, ενώ δεν άφησε ασχολίαστο το σύνθημα «Όχι Μπαλτάς στην Παιδεία». Όπως είπε πρόκειται για «θέμα και αισθητικής, δηλαδή το να κάνεις σύνθημα την τυχαιότητα ενός ονόματος είναι θέμα πως αισθάνεσαι ότι μπορείς να αντιπολιτευτείς μια κατάσταση, τι αισθητική παιδεία έχεις».
Για τους αιώνιους φοιτητές ο κ. Μπαλτάς υποστήριξε ότι υπάρχουν κατάλογοι σε κάθε γραμματεία και όταν περάσουν δυο χρόνια μετά τη νόμιμη φοίτηση, γίνονται ανενεργοί και δεν συμμετέχουν σε καμία παροχή του πανεπιστημίου, σε συγγράμματα, σίτιση. «Αν τους διαγράφαμε θα χρειάζονται ειδική διαπιστωτική πράξη για τον καθένα και ατέρμονη γραφειοκρατική διαδικασία για τους διοικητικούς που οι ίδιοι νόμοι τους έδιωξαν» εξήγησε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι η απόφαση του υπουργείου είναι να μην πειράξουν τους καταλόγους και αν κάποιος θέλει να ενεργοποιήσει την εγγραφή του να μπορεί να το κάνει.
Αναφορικά με τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία, τόνισε ότι το υπουργείο δεν τα καταργεί, αλλά διακρίνει τις δυο κατηγορίες. «Τα πρότυπα είναι πολύ καλά σχολεία με διδάσκοντες με περισσότερα προσόντα, όπου δοκιμάζεται συνήθως σε συνάρτηση με κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα» είπε προσθέτοντας ότι κάποια από αυτά είχαν και έχουν εξετάσεις τις οποίες το υπουργείο αφήνει, ενώ στα πειραματικά σχολεία υπογράμμισε ότι «πάντα πρέπει να υπάρχει κλήρωση εξ ορισμού να δοκιμαστούν οι νέες μέθοδοι διδασκαλίας σε ένα εύρος μαθητών που προέρχονται από όλες τις κοινωνικές τάξεις, από όλα τα μορφωτικά περιβάλλοντα και άρα να μπορούν να δοκιμαστούν αυτές, σε ένα πλαίσιο που καθρεφτίζει κατά κάποιο τρόπο κοινωνικές και εκπαιδευτικές προϋποθέσεις του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας».
Για τα φροντιστήρια αναγνώρισε ότι υπάρχουν πολλοί άξιοι εκπαιδευτικοί που δεν βρίσκουν αλλού δουλειά», αλλά όπως σημείωσε, «θέλουμε να μειώσουμε τη συμβολή των φροντιστηρίων στην προετοιμασία των φοιτητών και να αναδείξουμε τον αυτόνομο ρόλο των λυκείων και των δημόσιων σχολείων». «Προσπαθούμε να μειώσουμε τις πολλές εξετάσεις στο επίπεδο του δημόσιου σχολείου ώστε τα φροντιστήρια να μην έχουν πολλές λαβές να αποκτήσουν ας πούμε νέους μαθητές και δη σε πολύ μικρές ηλικίες… Στην εποχή μου φροντιστήριο πηγαίναμε το πολύ δυο φορές», συμπλήρωσε.
Σχετικά με τον τρόπο εκλογής διευθυντών στα σχολεία ανέφερε πως «ως τώρα υπήρχε μοριοδότηση και συνέντευξη που έπαιρνε κάποια μόρια» και «είχε παρατηρηθεί ότι η συνέντευξη έπαιζε πολύ μεγαλύτερο ρόλο στα μόρια και άρα ήταν ως ένα βαθμό συνέντευξη διαβλητή».
Αναφορικά με το άσυλο στα πανεπιστήμια αποσαφήνισε ότι το υπουργείο επαναφέρει «απλώς τον ορισμό του, ότι πανεπιστήμια είναι χώροι που διακινούνται ελεύθερα οι ιδέες» και «σε ό,τι αφορά την προστασία των πανεπιστημιακών χώρων, αφήνουμε τα πράγματα ακριβώς όπως τα έχει ο νόμος Διαμαντοπούλου».
Για τον διαχωρισμό εκκλησίας – κράτους επισήμανε ότι «προφανώς ο ΣΥΡΙΖΑ στρατηγικά είναι υπέρ του διαχωρισμού εκκλησίας και κράτους αλλά αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα με πολλές παραμέτρους κάποια στοιχεία του οποίου έχουν διογκωθεί και είμαστε σε διάλογο με την Εκκλησία στη βάση αυτή».
Πηγή: ΑΜΠΕ