Skip to main content

Νέο αναπτυξιακό βηματισμό αναζητά η ΑΒ Βασιλόπουλος

Στην κατεύθυνση της ευθυγράμμισης της δυναμικής των εσόδων με τη συνολική πορεία που εμφανίζει η αγορά της οργανωμένης λιανικής στο εννεάμηνο κινείται, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΑΒ Βασιλόπουλος.

Η στρατηγική της αλυσίδας, που το τελευταίο διάστημα διένυσε μια περίοδο έντονων διοικητικών αλλαγών, φέρεται ότι εστιάζει στη θωράκιση του μεριδίου αγοράς, στη διατήρηση της υψηλής αναγνωρισιμότητας του brand της στους καταναλωτές και κυρίως  στο περιορισμό της απώλειας εσόδων.  Η θυγατρική του ισχυρού ομίλου της Ahold Delhaize φαίνεται ότι αναζητά ένα νέο αναπτυξιακό βηματισμό υπό την ηγεσία του κ. Νίκου Λαβίδα, μεσούσης της έντονα πληθωριστικής συγκυρίας.

Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται η επίσημη “πρώτη” του νέου επικεφαλής σε συνέντευξη Τύπου, όπου και αναμένεται να δοθεί το βασικό στίγμα της νέας στρατηγικής της ΑΒ Βασιλόπουλος. Πάντως ο μητρικός όμιλος Ahold Delhaize δείχνει διατεθειμένος να υποστηρίξει ισχυρά την επιστροφή της ελληνικής του θυγατρικής στις επιδόσεις του παρελθόντος.

Τόσο η στήριξη του μητρικού ομίλου όσο και το «λίπος» σε όρους ρευστότητας και κερδών που εμφάνισε η ΑΒ Βασιλόπουλος την περσινή χρονιά, αποτελούν εφόδια για επιθετικότερες εμπορικές πολιτικές μέσα στην έντονα πληθωριστική περίοδο, όταν ο ανταγωνισμός στο κλάδο των σούπερ μάρκετ εντείνεται σημαντικά.

Παράλληλα η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει ισχυρό πλεονέκτημα και στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, πεδίο στο οποίο έχει κατευθύνει σημαντικά κεφάλαια τη τελευταία τριετία.

Ένας σημαντικός σκόπελος βέβαια, όχι μόνο για τη ΑΒ αλλά για το σύνολο της αγοράς,  είναι η συνεχώς μειούμενη αγοραστική δύναμη των εγχώριων καταναλωτών σε συνδυασμό με το σημαντικά αυξημένο λειτουργικό κόστος των αλυσίδων. Ως εκ τούτου, η πλειονότητα των παικτών του  κλάδου φέτος  «θυσιάζει» σημαντικό μέρος της κερδοφορίας της στον «βωμό» της διατήρησης της ανταγωνιστικότητάς της.

Τα αποτελέσματα της Delhaize

O μητρικός όμιλος ανακοίνωσε την Τετάρτη την πορεία των μεγεθών του για το εννεάμηνο.

Η Ahold Delhaize έκλεισε το εννεάμηνο του 2022 με έσοδα 63,6 δισ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 14,7% (6,4% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες), με τις online πωλήσεις να εμφανίζουν ρυθμό αύξησης 11,7% (6% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες).

Οι επίδοσεις αυτές κρίνονται ικανοποιητικές από τη διοίκηση δεδομένου του έντονα πληθωριστικού περιβάλλοντος σε ΗΠΑ και Ευρώπη και παρά τις δύσκολες μακροοικονομικές συνθήκες λειτουργίας, παρέχουν τη δυνατότητα στον όμιλο να διατηρήσει ανοδικές προοπτικές για τα κέρδη ανά μετοχή για το σύνολο του έτους.

Πλέον οι προβλέψεις αφορούν σε χαμηλό διψήφιο ποσοστό αύξησης στα απομειωμένα κέρδη ανά μετοχή, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης για αύξηση σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό.

Το 2022 το λειτουργικό περιθώριο κέρδους του ομίλου Ahold Delhaize αναμένεται να είναι τουλάχιστον 4%. Η διοίκηση πιστεύει ότι τα εμπορικά σήματα τoυ ομίλου εξακολουθούν να προσφέρουν στους καταναλωτές μια ισχυρή αγοραστική πρόταση και είναι σε καλή θέση να διατηρήσουν την κερδοφορία τους στο τρέχον πληθωριστικό περιβάλλον.

Οι προοπτικές για τις ελεύθερες ταμειακές ροές του 2022 παραμένουν σε περίπου 2 δισ. ευρώ, με τις καθαρές κεφαλαιουχικές δαπάνες αναμένεται να ανέλθουν σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ. Επιπλέον, η Ahold Delhaize παραμένει προσηλωμένη στη μερισματική της πολιτική και στο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχων, όπως έχει ήδη δηλωθεί, κινούμενη στη κατεύθυνση της  αύξησης του μερίσματος για ολόκληρο το έτος εντός του εύρους διανομής 40-50% και εκτελώντας το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 1 δισ. ευρώ το 2022 όπως έχει προγραμματιστεί. Ο όμιλος ανακοίνωσε επίσης ένα νέο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 1 δισ. ευρώ που θα ξεκινήσει στις αρχές του 2023.