Skip to main content

Πώς ο νέος ΚΟΚ «απενοχοποιεί το αυτοκίνητο» – Στόχος η μείωση των τροχαίων κατά 50% έως το 2030

Η Οδική Ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας, της Πολιτείας, των Φορέων, αλλά και των πολιτών, ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος.

«Η οδική ασφάλεια αντιμετωπίζεται ως εθνικό ζήτημα από την κυβέρνηση. Σκοπός του στρατηγικού σχεδιασμού που έχει καταρτιστεί από την αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% έως το 2030», ανάφερε ο υφυπουργός Υποδομών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Μιλώντας στον Real FM, ο υφυπουργός Μεταφορών παρουσίασε το σύνολο των πρωτοβουλιών του υπουργείου για την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στη χώρα.

«Η Οδική Ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας, της Πολιτείας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των επαγγελματιών του κλάδου, αλλά και καθενός πολίτη ξεχωριστά», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος, επισημαίνοντας ότι βασική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων είναι η κακή οδηγική συμπεριφορά και γι΄ αυτό απαιτείται να διαμορφωθεί μια νέα κουλτούρα οδήγησης, από την παιδική ηλικία.

«Το λάθος που κάνουμε είναι ότι διδάσκουν οι γονείς τα παιδιά πως να χειρίζονται το αυτοκίνητο. Το πρόβλημα δεν είναι ο χειρισμός του αυτοκινήτου, το πρόβλημα είναι να μάθει ο νέος να οδηγεί και αυτή είναι η δουλειά των εκπαιδευτών οδήγησης. Έτσι, το νέο σύστημα αξιολόγησης των υποψήφιων οδηγών δίνει έμφαση στην εκπαίδευση, ώστε να παράγει καλύτερους οδηγούς», πρόσθεσε.

Σημείωσε ακόμη ότι το υπουργείο Υποδομών καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για τη βελτίωση του οδικού δικτύου της χώρας και τα αποτελέσματα είναι ορατά, ενώ αναφέρθηκε και στην τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα από το υπουργείο Δικαιοσύνης, που αυστηροποιεί την ποινική αντιμετώπιση συγκεκριμένων τροχαίων παραβάσεων.

Επισήμανε δε πως με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος προβλέπεται να τεθεί σε διαβούλευση πριν από τα Χριστούγεννα, «απενοχοποιείται το αυτοκίνητο», καθώς δεν θα αφαιρούνται πινακίδες για συγκεκριμένες παραβάσεις, αλλά οι ποινές θα είναι αυστηρές για τις επικίνδυνες παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και οι αντικανονικές προσπεράσεις.

Τέλος, επανέλαβε ότι η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων είναι υποχρεωτική όταν επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, προτρέποντας τους οδηγούς να διατηρούν τον εξοπλισμό στα αυτοκίνητά τους.