Skip to main content

Έρευνα: Ελάχιστα επηρέασε η καραντίνα το κυκλοφοριακό – «Χάος» στην Αθήνα

Εικόνες κυκλοφοριακού  χάους παρατηρήθηκαν σε πολλές κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας. Το απόγευμα της Τετάρτης υπήρξαν ουρές χιλιομέτρων στο ρεύμα της Εθνικής προς τον Πειραιά, με τα Ι.Χ. να κινούνται σημειωτόν από το ύψος της γέφυρας Κολοκυνθούς ως και του Ρέντη.

Το ίδιο σκηνικό παρατηρήθηκε και στο κέντρο της Αθήνας (Σταδίου, Βασιλίσσης Σοφίας, άνοδος Βασιλέως Κωνσταντίνου μέχρι και το Μέγαρο Μουσικής), στην άνοδο και την κάθοδο της Κηφισίας.

Προς επίρρωσην των γεγονότων, που ανησυχεί ιδιαιτέρως τις Αρχές, έρχεται έρευνα της επιστημονικής ομάδας του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας  Αττικής. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα το lockdown φαίνεται να επηρέασε σε πολύ λίγο τον κυκλοφοριακό φόρτο στις οδικές αρτηρίες της Αττικής. Συγκριτικά με τον κυκλοφοριακό φόρτο ένα χρόνο πριν η μείωση που καταγράφεται ανέρχεται μόλις στο 15,4%. 

Η κυκλοφορία των οχημάτων ήταν κατά πολύ μειωμένη στο πρώτο lockdown, ενώ συνολικά η μεγαλύτερη μείωση φαίνεται να καταγράφεται σε κεντρικές Λεωφόρους, όπως η Πανεπιστημίου η Μεσογείων και η Συγγρού.  Συνολικά οι αρτηρίες με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση είναι η Λ. Κηφισού, η Λ. Ποσειδώνος, η Βασιλίσσης Σοφίας και η Κηφισίας.

Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια του 2ου lockdown η κυκλοφορία καταγράφει αύξηση κατά 37,5% σε σχέση με αυτήν του 1ου lockdown. Επίσης σε σχέση με το 2ο lockdown έχει καταγραφεί,  ότι σε σύγκριση με το 2019 η κυκλοφορία μειώθηκε μόλις κατά 15,4%. Σε αντίστοιχη σύγκριση για το 1ο lockdown φαίνεται ότι τον Μάρτιο του 2020 η κυκλοφορία στην Αττική ήταν 49,5% λιγότερη από αυτήν του Μαρτίου του 2019.

Κυκλοφοριακά Στοιχεία

Από την  στατιστική ανάλυση κυκλοφοριακών στοιχείων που πάρθηκαν για περιόδους με lockdown και χωρίς (Μάρτιος και Δεκέμβριος 2019/2020) για 12 βασικές αρτηρίες της Αττικής, παρατηρούνται τα εξής:

  • Η κυκλοφορία κατά την διάρκεια του 2ου lockdown φαίνεται να αυξήθηκε κατά 37,5% σε σχέση με αυτήν του 1ου lockdown. Γεγονός που οφείλεται στη διαφοροποίηση των περιοριστικών μέτρων κατά τη δεύτερη φάση.
  • Στο 2ο lockdown όπως έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα, η κυκλοφορία μειώθηκε κατά 15,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (Δεκέμβριος 2019) που δεν είχαμε ακόμα το θέμα της πανδημίας.
  • Η αντίστοιχη σύγκριση για το 1ο lockdown έδειξε ότι τον Μάρτιο του 2020 η κυκλοφορία στην Αττική ήταν 49,5% λιγότερη από αυτήν του Μαρτίου του 2019.

Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζουν και τα ποσοστά μείωσης ή αύξησης της κυκλοφορίας ανάλογα με τη  την χρονική περίοδο .

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι

  • Πανεπιστημίου (77,3% μείωση!), Πατησίων – Αλεξάνδρας (μόλις 3,8%-9,8% μείωση)
  • Μεσογείων – Συγγρού (έως και 59,8% μείωση)  

Επίσης από τα στοιχεία φαίνεται ότι οι τέσσερις πιο επιβαρυμένες κυκλοφοριακά οδικές αρτηρίες  είναι η Λ. Κηφισού η οποία έχει τον μεγαλύτερο ημερήσιο φόρτο, ακολουθεί η Λ. Ποσειδώνος, η Βασιλίσσης Σοφίας και τέλος η Λ. Κηφισίας.