Μια σημαντική υποδομή παραδίδεται σταδιακά και βάζει στις ράγες τη νέα λαμπρή ιστορία της Θεσσαλονίκης, δήλωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας μιλώντας στην εκδήλωση στον σταθμό «Σιντριβάνι – Έκθεση» του μετρό Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας πως είναι έτοιμο το 95% του έργου σε ό,τι αφορά την κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών. «Αυτό που λείπει είναι δύο πράγματα: οι συρμοί και ο ιδιοκτήτης του έργου, δηλαδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης», υπογράμμισε.
Όπως τόνισε, το μετρό Θεσσαλονίκης «παύει να είναι ανέκδοτο», ενώ επανέλαβε ότι μέσα στο 2019 ξεκινά η δοκιμαστική του λειτουργία. Είπε επίσης ότι εντός του 2019 θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες του μετρό για τις δυτικές συνοικίες της πόλης. Ο Πρωθυπουργός εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι «όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη».
Έθεσε επιπλέον ως στόχο το μετρό να εκτείνεται από το αεροδρόμιο ως τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης, ο προαστιακός να συνδέει τις όμορες περιοχές της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης και ο ΟΑΣΘ και τα ΚΤΕΛ, στον χώρο ευθύνης τους, να μεταφέρουν τους πολίτες στους πλησιέστερους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Συμπλήρωσε ότι μελετάται επίσης η βιωσιμότητα των αστικών ακτοπλοϊκών μεταφορών στο Θερμαϊκό.
Αναφερόμενος στο μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για «απίστευτη χρονοτριβή και κωλυσιεργία όλα τα προηγούμενα χρόνια μέχρι να αναλάβουμε». Τόνισε επιπλέον ότι «κατορθώσαμε να ολοκληρωθεί το έργο και ταυτόχρονα να αναδείξουμε, να προστατεύσουμε, να σεβαστούμε την πολιτιστική μας κληρονομιά. Σπάσαμε τα ψευτοδιλήμματα της συντήρησης και των συμφερόντων. Το ψευτοδίλημμά που έλεγαν ή αρχαία ή μετρό, το μετατρέψαμε σε και αρχαία και μετρό».
«Τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται το έργο της διπλής ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Θεσσαλονίκης»
Ο Πρωθυπουργός σημείωσε ότι υλοποιούνται υποδομές που δίνουν τα όπλα στην Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα να γίνει το οικονομικό, παραγωγικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο των Βαλκανίων. Είπε ότι τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται το έργο της διπλής ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Θεσσαλονίκης και συμπλήρωσε πως, όταν τεθεί σε λειτουργία η γραμμή, το τρένο θα καλύπτει την απόσταση σε τρεις ώρες και 17 λεπτά.
Ο κ. Τσίπρας δήλωσε εξάλλου ότι ολοκληρώνεται η ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, καθώς και ότι προχωρά η υλοποίηση της συμφωνίας για τη διασύνδεση των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου. Επεσήμανε, δε, ότι ολοκληρώθηκε το σιδηροδρομικό, οδικό και έργο ανάπλασης στην Μενεμένη, ενώ ολοκληρώνονται οι μελέτες για τον αναβάθμιση του προαστιακού προς Έδεσσα και ολοκληρώθηκαν οι αντίστοιχες προς Γιαννιτσά.
Αναφερόμενος στον ΟΑΣΘ, είπε ότι «τον Αύγουστο του 2016 παραλάβαμε έναν ΟΑΣΘ που είχε χρεοκοπήσει οικονομικά και επιχειρησιακά». Ο κ. Τσίπρας δεσμεύτηκε εξάλλου ότι θα εφαρμοστούν ρυθμίσεις για τις άμεσες ανάγκες των πολιτών που δεν καλύπτονται επαρκώς μέχρι να λειτουργήσει το μετρό.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό:
- τον Φεβρουάριο ενεργοποιείται ο νέος οργανισμός ΑΣΥΘ ο οποίος θα έχει την ευθύνη λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης (και του μετρό).
- τον Φεβρουάριο προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια 350 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Ανακοίνωσε επίσης άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη 150 νέων οδηγών με διετείς συμβάσεις έργου, καθώς και προκήρυξη μετατάξεων τεχνιτών από άλλους φορείς και κυρίως από την ΕΛΒΟ. Παράλληλα, είπε πως δρομολογείται διαγωνισμός για πρόσληψη νέων μόνιμων οδηγών και τεχνιτών αμέσως μετά τη συγκρότηση του ΑΣΥΘ.