Nα πεζοδρομήσει… σχεδόν ένα μεγάλο μέρος του ιστορικού κέντρου του Παρισιού, επιθυμεί η δήμαρχος της «Πόλης του Φωτός», Αν Ινταλγκό. Ο στόχος: να μην κυκλοφορούν πολλά ΙΧ και να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για πεζούς, ποδήλατα και δημόσιες συγκοινωνίες από το 2022. Η φάση διαβούλευσης ξεκίνησε την Τετάρτη 12 Μαΐου.
Η “Zone apaisée Paris Centre et Saint-Germain” θα αφορά ολόκληρο τον τομέα του Παρισιού, που από το 2020 περιλαμβάνει τις πρώτες 4 περιοχές της πρωτεύουσας και το τμήμα της Αριστερής Όχθης (Rive Gauche) του Σηκουάνα που βρίσκεται βόρεια της Λεωφόρου Σαν Ζερμέν (Boulevard Saint-Germain) στο 5ο, 6ο και 7ο διαμέρισμα.
Αυτή η «ζώνη περιορισμένης κυκλοφορίας» (ZTL, zone à trafic limité) έχει «τη φιλοδοξία να μειώσει δραστικά την κυκλοφορία και την κίνηση για να δώσει υπερηφάνεια στους πεζούς, τα ποδήλατα και τις δημόσιες συγκοινωνίες», εξήγησε στο Twitter ο Νταβίντ Μπεγιάρ, μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου (EELV) της δημάρχου Αν Ινταλγκό.
Η διαβούλευση, η οποία θα διαρκέσει ως τον Οκτώβριο, ώστε το έργο να ολοκληρωθεί κατά το α’ εξάμηνο του 2022 , θα πρέπει ιδίως να καθιστά δυνατή τη «διευκρίνιση των κατηγοριών οχημάτων που επιτρέπεται να εισέρχονται στο κέντρο», εξηγεί το δημαρχείο στον ιστότοπό του. Το ζήτημα των δίκυκλων θα τεθεί εκεί.
180.000 αυτοκίνητα την ημέρα στο ιστορικό κέντρο της πόλης
«Εάν το Παρίσι θέλει να μειώσει την κυκλοφορία και τη συμφόρηση μπορεί να το επιτύχει. Δεν υπάρχει ζήτημα εξάλειψης όλης της κυκλοφορίας», προειδοποιεί ο κ. Μπεγιάρ. «Μόνιμοι κάτοικοι, άτομα με μειωμένη κινητικότητα, ταξί, εργατοτεχνίτες κλπ μπορούν να έχουν πρόσβαση».
Η διαβούλευση πρέπει επίσης να επιτρέπει τον προσδιορισμό των τρόπων πρόσβασης στο ZTL. Εκτός από την προσαρμογή της σήμανσης, «θέλουμε να περιορίσουμε τον αριθμό των πιθανών προσβάσεων» μέσω «αλλαγών στα τοπικά σχέδια κυκλοφορίας για τη μείωση των διόδων», είπε ο κ. Μπεγιάρ στο AFP.
Η κυκλοφορία στο συγκεκριμένο σημείο αντιπροσωπεύει μεταξύ 40% και 60%, ανάλογα με την ώρα, όλης της κυκλοφορίας αυτοκινήτων στην ευρύτερη περιοχή. Σύμφωνα με τον ίδιο, περνούν 180.000 αυτοκίνητα κάθε μέρα σε αυτήν τη ζώνη, δηλαδή «10 φορές περισσότερα αυτοκίνητα από τον αριθμό των κατοίκων που ζουν εκεί».
Στο πρόγραμμά της για την εκστρατεία επανεκλογής της το 2020, η Αν Ινταλγκο, πιθανή υποψήφια στις προεδρικές εκλογές του 2022, είχε υποσχεθεί «τη δημιουργία πεζοδρόμων σε όλες τις γειτονιές» και «την πεζοδρόμηση του κέντρου του Παρισιού».
naftemporiki.gr με πληροφορίες από τη Le Figaro