Skip to main content

«Για πόσο η Μέρκελ θα ανέχεται τον Ερντογάν;»

Η χορωδία του γερμανικού Γυμνασίου της Κωνσταντινούπολης, ενός σχολείο ελίτ για Τούρκους μαθητές, το οποίο χρηματοδοτείται από τη Γερμανία και στο οποίο διδάσκουν και Γερμανοί καθηγητές αποσπασμένοι στη μητρόπολη, επρόκειτο να τραγουδήσει χριστουγεννιάτικα κάλαντα στο γερμανικό προξενείο. Η γιορτή όμως ματαιώθηκε. Προηγήθηκε e-mail της τουρκικής διεύθυνσης του σχολείου στους Γερμανούς καθηγητές, που τους απαγόρευε να διδάξουν στα παιδιά χριστουγεννιάτικα ήθη και έθιμα και να τραγουδήσουν στο μάθημα χριστουγεννιάτικα τραγούδια.

Το περιστατικό, το οποίο έρχεται να προστεθεί σε σειρά άλλων επιβαρυντικών για τις γερμανοτουρκικές σχέσεις, προκαλεί την οργή των σχολιαστών του Τύπου. «Για πόσον καιρό ακόμη θα επιτρέπει η γερμανική κυβέρνηση να την τραβούν από τη μύτη σαν αρκούδα στην πίστα του τσίρκου;» διερωτάται η Nordwest Zeitung. «Πόσο καιρό ακόμη η καγκελάριος Μέρκελ θα ανέχεται την άγρια συμπεριφορά του Ερντογάν, του ηγεμόνα της Άγκυρας;  Πρέπει να υπάρξουν συνέπειες».

Η εφημερίδα Tagesspiegel του Βερολίνου αναφέρεται στις πιέσεις που υφίστανται οι Τούρκοι μαθητές επειδή πηγαίνουν σε γερμανικό σχολείο και αποστερούνται τον κυρίαρχο τουρκικό πολιτισμό. «Ο πρόεδρος της Τουρκίας ασκεί πιέσεις παράλληλα και στην καγκελάριο, η οποία μόλις πριν λίγες ημέρες τον ευχαρίστησε για την μεγάλη υπευθυνότητά του απέναντι στους Σύρους πρόσφυγες. Ωστόσο, δεν είναι καινούργιο ότι ο Ερντογάν έχει ελάχιστη επαφή με τη διπλωματία όπως και τον ευρωπαϊκό τρόπο συμπεριφοράς. Ο άνθρωπος ασκεί την πολιτική ενός φανατικά πιστού εθνικιστή. Αντιδρά στις υποχωρήσεις με τα εργαλεία της σύγκρουσης». 

Η Südwest Presse τέλος καταγγέλλει την προκλητική στάση της τουρκικής κυβέρνησης. «Η ανάμειξη της Τουρκίας στο σχολικό πρόγραμμα αποτελεί αναμφίβολα προσβολή και παραβίαση της πολιτιστικής συμφωνίας μεταξύ των δύο χωρών. Κι αυτό θα πρέπει να το πει η γερμανική κυβέρνηση καθαρά στην Άγκυρα. Αλλά δεν θα πρέπει να κόψει τη χρηματοδότηση. Το Βερολίνο θα πρέπει να χρησιμοποιήσει κάθε τρόπο επιρροής, ακόμη και μέσω της διάδοσης αξιών μέσα από ένα σχολείο του εξωτερικού».