Skip to main content

Τρία τα «συμπτώματα» της πανδημίας στα διεθνή λιμάνια

Από την έντυπη έκδοση 

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Τα έντονα σημάδια της και στη λιμενική βιομηχανία αφήνει η πανδημία του κορονοϊού. Τρία είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των επιπτώσεων, σύμφωνα με το report του porteconomics που συνέταξαν οι καθηγητές Θάνος Πάλλης και Theo Notteboom. Στο report, που καταγράφεται η εξέλιξη στα λιμενικά δρώμενα στο εξάμηνο από την κήρυξη της πανδημίας μέχρι τώρα, επισημαίνεται πρώτον ότι σταδιακά τα calls των πλοίων στα λιμάνια αυξάνονται, αν και βρίσκονται σταθερά κάτω από τα φυσιολογικά επίπεδα. Δεύτερον, σε ολοένα και περισσότερα λιμάνια παρουσιάζονται ζητήματα έλλειψης προσωπικού, εξαιτίας του κορονοϊού, ενώ μεγάλο είναι και το πρόβλημα με τις επενδύσεις στα λιμάνια. Σύμφωνα με τη μέτρηση, το 69% των επενδύσεων παρουσιάζει καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματά του, το 4% προχωρά σε αναθεωρήσεις και μόλις το 30% εξελίσσεται κανονικά.

Το προσωπικό

Σύμφωνα με το report, στις εβδομάδες 15 έως 23 της πανδημίας τα λιμάνια που αντιμετώπιζαν ελλείψεις των εργαζομένων κυμαίνονταν μεταξύ 13% και 22%, αλλά μόνο το 2% έως 5% αυτών ανέφερε σοβαρές ελλείψεις. Στην πορεία η κατάσταση βελτιώθηκε, ωστόσο στα αποτελέσματα της έρευνας για την εβδομάδα 36 αναφέρεται ότι έχουν αρχίσει να εμφανίζονται ξανά ελλείψεις λιμενεργατών, σύμφωνα με το 13% των λιμένων που ερωτήθηκαν, ενώ το 1%, επί του παρόντος, αντιμετωπίζει ορισμένες σοβαρές ελλείψεις. Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, το ένα τρίτο των λιμένων αντιμετώπισε δυσκολίες με τη διαθεσιμότητα του προσωπικού μετά το ξέσπασμα του Covid-19 όταν οι κυβερνήσεις επέβαλαν το προσωπικό να εργάζεται από το σπίτι και μόνο κάποιες πολύ συγκεκριμένες εργασίες γίνονταν στο λιμάνι. Το αποκορύφωμα του προβλήματος ήταν η εβδομάδα 15, όταν σχεδόν το 30% των λιμένων αντιμετώπιζε προβλήματα.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική