Skip to main content

Έτοιμη η Σιγκαπούρη να υποδεχθεί τον κανονισμό «ΙΜΟ 2020»

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες της Σιγκαπούρης δηλώνουν έτοιμες να υποδεχθούν τον κανονισμό «ΙΜΟ 2020», που αφορά την εισαγωγή νέων καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) από τις αρχές του νέου έτους. Παράλληλα όμως ανησυχίες εξακολουθούν να καταγράφονται από τους πλοιοκτήτες, όπως έγινε καθαρό σε ένα διεθνές σεμινάριο που οργανώθηκε από κοινού από το Maritime Port Authority (MPA) της Σιγκαπούρης και την Ένωση Εφοπλιστών της χώρας (Singapore Shipping Association-SSA).

Οι ανησυχίες αφορούν πλευρές της εφαρμογής αυτού του κανονισμού που συνδέονται με την ασφάλεια των συμμορφούμενων μιγμάτων καυσίμων, την επαρκή διαθεσιμότητα του νέου καυσίμου 0,5% σε θείο, αλλά και το πώς οι αρχές λιμένων και σημαίας ανά τον κόσμο θα ελέγχουν την εφαρμογή του κανονισμού, αναφέρει το Tradewinds, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα του σεμιναρίου, στο οποίο έλαβαν μέρος περίπου 250 συμμετέχοντες.

Οι εταιρείες

Οι εταιρείες BW Group, Maersk Tankers, Pacific Carriers, AET και Pacific International Lines (PIL) έχουν δηλώσει ότι είναι έτοιμες, σημείωσε στο σεμινάριο ο κ. Quah Ley Hoon, διευθύνων σύμβουλος του MPA. Τους τελευταίους μήνες ο MPA, και εγώ ο ίδιος, συμβουλευτήκαμε εκτενώς με όλους τους εμπλεκόμενους, τις πετρελαϊκές εταιρείες, τους προμηθευτές καυσίμων, του ναυλωτές, τους πλοιοκτήτες, και τους διαχειριστές πλοίων, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού.

Από τις συναντήσεις προκύπτει ότι κάποιοι είναι περισσότερο έτοιμοι από κάποιους άλλους και σχεδόν όλοι έχουν πάρει τις αποφάσεις τους, είτε θα αξιοποιήσουν τα scrubbers είτε τα συμμορφούμενα καύσιμα.

Ο κ. Quah πρόσθεσε ότι ορισμένοι πλοιοκτήτες έχουν κάνει δοκιμές, ενώ άλλοι αναμένεται να εξετάσουν σταδιακά τα συμμορφούμενα καύσιμα από το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Η ναυτιλιακή βιομηχανία, πρόσθεσε, αναγκάστηκε και στο παρελθόν να αντιμετωπίσει παρεμφερείς καταστάσεις, όπως όταν μειώθηκαν τα όρια περιεκτικότητας των καυσίμων σε θείο (στο 0,1%) σε ορισμένες περιοχές στην Ευρώπη και την Κίνα.

Ανησυχίες

Ο ίδιος όμως αναγνώρισε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία εξακολουθεί να ανησυχεί από την εφαρμογή στην πράξη του νέου κανονισμού. Η ανησυχία εκφράζεται σε τρεις «περιοχές»: Ποια θα είναι η διαφορά στις τιμές μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών καυσίμων, αν υπάρχει θέμα ασφάλειας από τη χρήση αναμεμιγμένων συμμορφούμενων καυσίμων, αλλά και το πώς θα διεξάγονται οι έλεγχοι εφαρμογής της νομοθεσίας από τις Αρχές.

Σχετικά με την τιμολόγηση, ο κ. Quah είπε ότι η μέση τιμή διαφοράς μεταξύ του βαρέος μαζούτ και του καυσίμου με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο κυμαίνεται γύρω στα 200 δολ. στον τόνο. Ωστόσο, πρόσθεσε, η ζήτηση για συμμορφούμενα καύσιμα αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά προς το τέλος του τρέχοντος έτους.

Σχετικά με τις ανησυχίες για την ασφάλεια των αναμεμιγμένων καυσίμων, ο κ. Quah ανέφερε ότι προκειμένου να αντιμετωπιστεί η αβεβαιότητα σχετικά με τις προδιαγραφές των νέων καυσίμων πλοίων με θείο 0,5%, το ISO επεξεργάζεται ένα προσωρινό έγγραφο, γνωστό ως Publicly Available Specification (PAS), που θα είναι έτοιμο από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους.

Επιπλέον δύο μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες έχουν επίσης ολοκληρώσει επιτυχώς τις δοκιμές καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο στη Σιγκαπούρη, ανέφερε και πρόσθεσε ότι αρκετοί πλοιοκτήτες έχουν ήδη εφαρμόσει τις υπάρχουσες διαδικασίες για να ελαχιστοποιήσουν την ανάμιξη των πετρελαιοειδών χρησιμοποιώντας διαχωριστικό bunker.

Σχετικά με την επιβολή της νομοθεσίας, είπε ότι η MPA θα επιθεωρεί πλοία με σημαία Σιγκαπούρης καθώς και πλοία με άλλη σημαία που θα «πιάνουν» Σιγκαπούρη σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς σημαίας και τα ισχύοντα καθεστώτα ελέγχου του κράτους λιμένα αντιστοίχως.

Τα πλοία θα επιλέγονται για επιθεώρηση με βάση ένα πλέγμα κινδύνου, το οποίο θα λαμβάνει υπ’ όψιν την επιλογή συμμόρφωσης του πλοίου και εάν έχει υποβληθεί έκθεση για τη μη διαθεσιμότητα καυσίμου πετρελαίου (έγγραφο FONAR), ανέφερε.