Skip to main content

Είσοδος της Google στην τραπεζική

Από την έντυπη έκδοση

Την επέκτασή της στον χρηματοπιστωτικό κλάδο σχεδιάζει η Google, καθώς προτίθεται να προσφέρει στους χρήστες της τρεχούμενους λογαριασμούς και θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να κάνει πιο δυναμική είσοδο σε σχέση με τους άλλους τεχνολογικούς κολοσσούς που παρέχουν τη δυνατότητα έκδοσης πιστωτικών καρτών και πληρωμών μέσω ψηφιακών πλατφορμών. 

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Wall Street Journal», επικαλούμενη πηγές που έχουν γνώση επί του θέματος, η Google θα συνεργασθεί με τον όμιλο Citigroup και τη Stanford Federal Credit Union, για την πραγματοποίηση αυτού του φιλόδοξου σχεδίου, με την κωδική ονομασία Cache. 

Η αμερικανική τεχνολογική δεν είναι η μοναδική από τις εταιρείες της Silicon Valley που προσδοκά να εισέλθει στην τραπεζική λιανική, καθώς στο παρελθόν το ίδιο προσπάθησαν να πράξουν τόσο η Apple όσο και η Facebook, σκοντάφτοντας όμως στην άρνηση των χρηστών τους, οι οποίοι εμφανίσθηκαν σκεπτικοί, αναφορικά με την παροχή των προσωπικών τους στοιχείων στους μεγάλους τεχνολογικούς κολοσσούς. Επί του συγκεκριμένου θέματος τοποθετήθηκε ο Σίζαρ Σενγκούπτα, ανώτερο στέλεχος της Google, ο οποίος μιλώντας στη «WSJ» φρόντισε να ξεκαθαρίσει ότι η εταιρεία δεν έχει κανένα σκοπό να πουλήσει τα δεδομένα των πελατών της. 

Τα τελευταία χρόνια αυξάνονται οι ανησυχίες των μεγάλων τραπεζών σχετικά με τον ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν από τις μικρές νεοφυείς fintech εταιρείες, ο οποίος χρόνο με τον χρόνο εντείνεται.  Όμως το πλήγμα του ανταγωνισμού αυτού μπορεί να αποδειχθεί ανώδυνο σε σχέση με αυτό των Big Tech όπως η Google και η Amazon, οι οποίες έχοντας ως όπλο τα εκατομμύρια χρηστών φαντάζουν πολύ μεγαλύτερη απειλή για τις τράπεζες.

Amazon και Apple

Πέρυσι η Amazon βρισκόταν σε συνομιλίες με την JP Morgan για το λανσάρισμα ενός τρεχούμενου λογαριασμού, ενώ η Apple εισήγαγε νωρίτερα μέσα στη χρονιά μία πιστωτική κάρτα για τους χρήστες του iPhone σε συνεργασία με την Goldman Sachs. Η προσπάθεια της Apple όμως έχει αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα, καθώς αφότου δήλωσε ότι δημιούργησε την κάρτα χωρίς τη βοήθεια από κάποια τράπεζα η συνεργασία της με την Goldman έχει διαταραχθεί, ενώ πρόσφατα αναδύθηκαν καταγγελίες ότι ο αλγόριθμος για τον προσδιορισμό των πιστωτικών ορίων των πελατών λειτουργεί ευνοϊκότερα προς το ανδρικό φύλο.