Skip to main content

Αντιμέτωπος με πληθώρα προκλήσεων, ο ΟΠΕΚ εκτιμά ότι το μερίδιό του στην παγκόσμια προσφορά πετρελαίου θα περιορίζεται μέσα στην επόμενη πενταετία. Ο οργανισμός αναθεωρεί προς τα κάτω και την εκτίμησή του για την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης έως το 2023, ενώ προβλέπει πως ήδη από το 2020 στις ανεπτυγμένες οικονομίες- μέλη του ΟΟΣΑ θα έχουμε αναστροφή της τάσης, με την κατανάλωση πετρελαίου όχι μόνο να επιβραδύνεται, αλλά να  καταγράφει πτώση. 

Η παραγωγή των μελών του καρτέλ προβλέπεται να μειωθεί στα 32,8 εκατ. βαρέλια ημερησίως έως το 2024 από 35 εκατ. βαρέλια το 2019, όπως αναφέρεται στην έκθεσή του για τις παγκόσμιες προοπτικές, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Αντιθέτως η παραγωγή του αμερικανικού σχιστολιθικού πετρελαίου και άλλων ανταγωνιστών εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να επεκτείνεται. 

Ο ΟΠΕΚ δίνει έμφαση στην εντεινόμενη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής στη Δύση και την αυξανόμενη χρήση των εναλλακτικών καυσίμων. Υπολογίζει ότι η παγκόσμια ζήτηση θα ανέλθει στα 103,9 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2023, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 104,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Έως το 2040 εκτιμά ότι θα έχει φτάσει στα 110,6 εκατ. βαρέλια έναντι αρχικής πρόβλεψης για 111,7 εκατ. βαρέλια. 

Στις χώρες του ΟΟΣΑ ειδικότερα από το 2020 υπολογίζεται ότι θα κορυφωθεί φέτος και από την επόμενη χρονιά θα αρχίσει να υποχωρεί. Η στροφή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στην ηλεκτροκίνηση περιορίζουν την εξάρτηση του ανεπτυγμένου κόσμου από ορυκτά καύσιμα όσο και εάν στον αναδυόμενο κόσμο η «όρεξη» παραμένει ανοιχτή. 

Εστιάζοντας στην αγορά αυτοκινήτου προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα ανεβάσουν αισθητά ταχύτητα τα επόμενα χρόνια, με τις πωλήσεις τους να αντιστοιχούν έως το 2040 στο 50% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στις χώρες του ΟΟΣΑ και στο 26% παγκοσμίως. 

naftemporiki.gr