Το Μαρόκο απαγόρευσε την προβολή της νέας ταινίας του Ρίντλεϊ Σκοτ, «Exodus: Gods and Kings» (Η έξοδος: Θεοί και βασιλιάδες), επειδή, όπως αναφέρει η εταιρεία διανομής της ταινίας, «απεικονίζει τον Θεό», γεγονός που απαγορεύεται από το Ισλάμ.
Το Μαρόκο είναι η δεύτερη χώρα που απαγορεύει την προβολή της ταινίας, καθώς νωρίτερα και η Αίγυπτος είχε προχωρήσει σε παρόμοια κίνηση. Ο διανομέας της ταινίας στο Μαρόκο ανακοίνωσε ότι έλαβε γραπτό σημείωμα, το οποίο αναφέρει πως η ταινία περιλαμβάνει σκηνές στις οποίες ο Θεός έχει τη μορφή παιδιού «που αποκαλύπτεται στον προφήτη Μωυσή». Αρχικά, οι ιδιοκτήτες κινηματογραφικών αιθουσών είχαν ενημερωθεί προφορικά για την απαγόρευση της ταινίας. Μάλιστα, ιδιοκτήτες αιθουσών καταγγέλλουν ότι δέχθηκαν απειλές εάν αποφάσιζαν να την προβάλλουν. «Καταδικάζω αυτή τη λογοκρισία» δήλωσε ο διανομέας σε ανακοίνωσή του.
Η Αίγυπτος είχε απαγορεύσει την ταινία, επικαλούμενη «ιστορικές ανακρίβειες».
«Η ζωή του Μωυσή είναι μια από τις μεγαλύτερες περιπέτειες, ενώ συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες πνευματικές αναζητήσεις όλων των εποχών. Αγαπώ οτιδήποτε ξεπερνά τα στενά πλαίσια της ανθρώπινης φύσης. Ήθελα να ζωντανέψω την αιγυπτιακή κουλτούρα, να φέρω ζωή στον αιγυπτιακό πολιτισμό και να δώσω μια εκδοχή της μεγάλης “Εξόδου”, που ποτέ δεν είχαμε φανταστεί» εξηγεί ο – τρεις φορές υποψήφιος για Όσκαρ – σκηνοθέτης Ρίντλεϊ Σκοτ, ο οποίος επιστρέφει με μια επική περιπέτεια, γεμάτη τελευταίας τεχνολογίας οπτικά εφέ, που προβάλλεται και σε τρισδιάστατη έκδοση.
Οι – βραβευμένοι με Όσκαρ – Κρίστιαν Μπέιλ και Μπεν Κίνγκσλεϊ, η – υποψήφια για Όσκαρ – Σιγκούρνι Γουίβερ και οι Τζόελ Έγκερτον, Άαρον Πολ, Ιντίρα Βάρμα, Μαρία Βαλβέρδε, Τζον Τορτούρο και Μπεν Μέντελσον ξετυλίγουν την ιστορία του Μωυσή και του Ραμσή, οι οποίοι γεννήθηκαν μαζί, μεγάλωσαν σαν αδέρφια και γαλουχήθηκαν σαν πρίγκιπες, όμως, στην πορεία, οι δρόμοι τους χώρισαν. Καθώς η Αίγυπτος καλείται να αντιμετωπίσει μια από τις μεγαλύτερες φυσικές καταστροφές, οι δυο ηγέτες θα συγκρουστούν σκληρά. Ο Μωυσής δεν θα διστάσει να τα βάλει με μια από τις πιο ισχυρές αυτοκρατορίες της ιστορίας, οδηγώντας 400.000 σκλάβους στη λύτρωση.
Η παραγωγή της ταινίας, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 140 εκατομμυρίων δολαρίων, έχει δεχτεί αυστηρή κριτική για την παρουσία κυρίως λευκών στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, αλλά και για ορισμένους ιστορικούς αναχρονισμούς.
naftemporiki.gr