Η «ιστορική» ατμήλατη μηχανή ΔΚ 8001 που κάποτε έκανε το δρομολόγιο Διακοπτό – Ζαχλωρού – Καλάβρυτα σφυρίζει και πάλι για να χαρίσει νέες αξέχαστες εμπειρίες στους λάτρεις της φύσης και του τρένου.
H μηχανή, που ανακατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) κατόπιν αιτήματος του ΟΣΕ, επέστρεψε την Τρίτη στη βάση της για να «σφυρίξει» ξανά στην ορεινή Αχαΐα στο φαράγγι του Βουραϊκού.
Ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος εγκαινιάστηκε επί κυβερνήσεως Χαριλάου Τρικούπη το 1896, ενώ η ατμήλατη μηχανή ΔΚ 8001 αποτελεί ιστορικό κομμάτι του σιδηροδρομικού στόλου της χώρας.
«Παραδίδουμε σήμερα στον ΟΣΕ την ατμήλατη μηχανή πλήρως ανακατασκευασμένη, σε άριστη κατάσταση προκειμένου σύντομα να κάνει και πάλι ένα από τα ωραιότερα σιδηροδρομικά δρομολόγια της χώρας. Οι άνθρωποι μας εργάστηκαν δύο μήνες με πολύ αγάπη και σεβασμό στην ιστορία της ατμήλατης για να επαναδρομολογηθεί», ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. Στέφανος Αγιάσογλου.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παν. Θεοφανόπουλος, δήλωσε πως πρόκειται για μία ιστορική στιγμή για τον ΟΣΕ και τον σιδηρόδρομο, γιατί λειτουργεί και πάλι μία εμβληματική ατμήλατη μηχανή.
«Πέραν του ισχυρού συμβολισμού που εκπέμπει η σημερινή εκδήλωση, σηματοδοτεί και την αφετηρία για την οργάνωση του σιδηροδρομικού θεματικού τουρισμού στη χώρα μας σε νέα βάση, κάτι που θα γίνει πραγματικότητα με την συνεργασία των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ με την αυτοδιοίκηση και φορείς που σχετίζονται με τον σιδηρόδρομο», συμπλήρωσε ο κ. Θεοφανόπουλος.
Πηγή: ΑΜΠΕ