Skip to main content

Καινοτομία με premium κωδικούς ζωοτροφών

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Με στόχο να αλλάξει τον τρόπο προσέγγισης των καταναλωτών στα θέματα της διατροφής των κατοικιδίων τους, πριν από σχεδόν τρία χρόνια, η εταιρεία Mojestik εισήλθε στην εγχώρια αγορά ζωοτροφών για σκύλους και για γάτες.

Το θεμέλιο της εταιρείας είναι η αγάπη του Ηλία Παντελάκη για τα σκυλιά και δη για τον Mojestik, που αποτελούσε το αγαπημένο του σκυλί στα παιδικά του χρόνια. Ωστόσο, το έναυσμα για τη δημιουργία της εταιρείας ήρθε όταν ο κ. Παντελάκης βίωσε κατά τη διάρκεια της παραμονής του στις ΗΠΑ την εμπειρία του συνδρομητικού μοντέλου αγοράς στο διαδίκτυο, την οποία λίγο καιρό αργότερα αποφάσισε να την καθιερώσει στην εγχώρια αγορά ζωοτροφών.

Το συνδρομητικό μοντέλο

Τι ακριβώς είναι το συνδρομητικό μοντέλο; Επί της ουσίας, όπως εξηγεί ο ίδιος μιλώντας στη «Ν», είναι η δυνατότητα που παρέχει η Mojestik στο να γίνονται «προσωποποιημένες» παραγγελίες. Δηλαδή, ο κάθε ενδιαφερόμενος ορίζει τα χαρακτηριστικά του κατοικιδίου του (ηλικία, βάρος κ.λπ.) και με βάση αυτά επιλέγει την ποσότητα τροφής που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ζώου. Παράλληλα, με την επιλογή συνδρομής ο καταναλωτής λαμβάνει την τροφή για το κατοικίδιό του, έπειτα από επιβεβαίωση, ανά το διάστημα που έχει επιλέξει ο ίδιος. Πέρα από την καινοτομία στην υπηρεσία, ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί στις συνταγές, στην παραγωγή των ζωοτροφών και στη συσκευασία. Χρειάστηκε περίπου διάστημα ενάμιση χρόνου δοκιμών και ερευνών σε συνεργασία με κτηνίατρους και ειδικούς διατροφολόγους, προκειμένου να δημιουργηθούν οι premium κωδικοί ζωοτροφών. «Ο όρος premium είναι ένα όρος που χρησιμοποιείται από την αγορά και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν είναι σαφές σε τι ανταποκρίνεται. Για εμάς το premium αφορά στην ποσόστωση του κρέατος μέσα στις συνταγές μας. Οι τροφές μας έχουν ως πρώτο συστατικό το κρέας», σημειώνει ο κ. Παντελάκης, προσθέτοντας ότι «σεβόμαστε πολύ τη διατροφή των ζώων και γι’ αυτόν τον λόγο είμαστε οι πρώτοι που διαχωρίζουμε το περιεχόμενο της μεγάλης σακούλας σε μικρότερες εσωτερικές σακούλες. Έτσι η τροφή παραμένει φρέσκια και δεν ξεραίνεται ποτέ. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο μπορεί κάποιος να μεταφέρει την τροφή σε μια πιο εύχρηστη σακούλα εάν χρειαστεί να μετακινηθεί για λίγες μέρες».

Ανοδικά οι πωλήσεις

Το πρώτο λανσάρισμα έγινε τον Σεπτέμβριο του 2016 με τέσσερις τροφές για σκύλους (τρεις για ενήλικα ζώα και μία για κουτάβια). «Μολονότι δραστηριοποιούμαστε μόνο στο online κανάλι, καταφέραμε το break even μέσα στο πρώτο τρίμηνο, καλύπτοντας τα λειτουργικά και τα διαφημιστικά μας έξοδα. Τόσο η χρήση 2017 όσο και η περσινή έκλεισαν με διψήφια ποσοστά ανάπτυξης. Πέρυσι, μάλιστα, επεκταθήκαμε και στις ζωοτροφές για γάτες. Εφέτος καταγράφεται αύξηση 30% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018» αναφέρει ο ίδιος.

Σημαντική παράμετρος για τη θετική επίδοση της εταιρείας αποτελεί -πέρα από την ποιότητα των τροφών- και η τιμολογιακή πολιτική. «Οι τροφές μας παράγονται με υψηλής ποιότητας πρώτες ύλες στην Ελλάδα και προσφέρονται απευθείας από την παραγωγή στους πελάτες. Δεν υπάρχουν ενδιάμεσοι στην αλυσίδα και έτσι μπορούμε να τις παρέχουμε σε οικονομική τιμή», σημειώνει ο κ. Παντελάκης.

Τα επόμενα βήματα

Αναφορικά με τα επόμενα βήματα της Mojestik, η εταιρεία επιδιώκει να εισέλθει από τη νέα χρονιά και στο κανάλι της χονδρικής ώστε να τοποθετηθεί σε επιλεγμένα ράφια, εξετάζει τη δυνατότητα εξαγωγών, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία εμπλουτισμού του κωδικολογίου με νέες συνταγές και χειροποίητες λιχουδιές. Να σημειωθεί ότι η εγχώρια αγορά ζωοτροφών εκτιμάται ότι ανέρχεται σε περίπου 160 με 170 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ένα ποσοστό περί το 10% αφορά ηλεκτρονικές πωλήσεις.