Skip to main content

Το turnaround story μιας οικογενειακής επιχείρησης

Από την έντυπη έκδοση

Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]

Αν και η τοποθέτηση νέων σημάτων στην αγορά του λιανεμπορίου ενέχει υψηλό επενδυτικό ρίσκο λόγω του οξύτατου ανταγωνισμού, υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης αν η νεοφυής επιχειρηματική δραστηριότητα είναι διαφοροποιημένη, καλύπτει συγκεκριμένο κενό στην αγορά και έχει ικανή διοίκηση, όπως φαίνεται να συμβαίνει με την Aithrio, μια ελληνική εταιρεία με έδρα την Καλαμάτα, που ειδικεύεται στην εμπορία καλυμμάτων για έπιπλα.

Η εταιρεία έκανε ντεμπούτο στο λιανεμπόριο το 2015, σε μια επαρχιακή πόλη, όπως είναι η πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα μιας μικρής -ως προς την πιλοτική εφαρμογή της επιχειρηματικής ιδέας- αγοράς, ξεπερνώντας ταυτόχρονα τις δυσκολίες της. Η ραγδαία ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων ήταν ένα ισχυρό κίνητρο για την ομάδα των ιδρυτών της Aithrio, προκειμένου να ξεπεράσουν τα σύνορα της πόλης και να απευθυνθούν σε ένα ευρύτερο κοινό.

Κάπως έτσι τα προϊόντα της Aithrio μπήκαν, σε πρώτη φάση, στα εικονικά ράφια της πλατφόρμας shopify, χωρίς ουσιαστικό κόστος, αλλά εισφέροντας ποσοστό επί του τζίρου και της κερδοφορίας της. Σήμερα διατίθενται αποκλειστικά στο δικό της e-shop, στην πλατφόρμα Aithrio.com, ενώ σε φάση ανακαίνισης είναι το φυσικό κατάστημα της εταιρείας, η οποία στοχεύει πλέον στην ανάπτυξη δικτύου.

Εμπορική δραστηριότητα

Η εμπορική δραστηριότητα, όμως, έχει την αφετηρία της αρκετά χρόνια πίσω, εάν λάβουμε υπ’ όψιν ότι αποτελεί μετεξέλιξη μιας τοπικής οικογενειακής επιχείρησης με δραστηριότητα στον τομέα ανδρικής και γυναικείας ένδυσης. 

Ουσιαστικά, ο Γιάννης Χόχωλης, ιδιοκτήτης και CEO της Aithrio, μετέτρεψε μια θνησιγενή οικογενειακή επιχείρηση σε μια κερδοφόρα δραστηριότητα, με προοπτικές ανάπτυξης εντός και εκτός συνόρων. Αυτός, άλλωστε, είναι και ο λόγος που διακρίθηκε πρόσφατα στον θεσμό «Βραβείο Στέλιος Χατζηιωάννου, Επιχειρηματικό Ξεκίνημα 2019», όπου απέσπασε και έπαθλο 10.000 ευρώ.

Όπως περιγράφει ο κ. Χόχωλης στη «N», όταν τελείωσε τις σπουδές του άρχισε να εργάζεται στην οικογενειακή επιχείρηση, όπου διαπίστωσε τις αδυναμίες της και την έλλειψη προοπτικών εξαιτίας της κρίσης και του οξύτατου ανταγωνισμού. Μελέτησε την αγορά, αναζητώντας πιθανά κενά ώστε να διατηρήσει τον εμπορικό χαρακτήρα της οικογενειακής επιχείρησης, μετατοπίζοντάς την όμως σε ένα άλλο πεδίο.

Έτσι ανακάλυψε τον τομέα των καλυμμάτων επίπλων, για την παραγωγή των οποίων σύναψε συνεργασία με εργοστάσιο στην Ισπανία, που εντόπισε στην έκθεση υφασμάτων της Φραγκφούρτης, έχοντας προηγουμένως απορρίψει ενδεχόμενο συνεργασίας με Κινέζο συνεργάτη λόγω της πολυπλοκότητας στις μεταφορές και της αδυναμίας άμεσης απόκρισης στις παραγγελίες.

Ενίσχυση μεγεθών

Η Aithrio, εξάλλου, πουλάει προϊόντα tailor made και άρα ο χρόνος ανταπόκρισης στις παραγγελίες της κυμαίνεται, σύμφωνα με τον κ. Χόχωλη, στη μία εβδομάδα. «Παράγουμε ό,τι θέλει ο πελάτης. Μέσω της φωτογραφίας του επίπλου, τον συμβουλεύουμε ανάλογα με τις ανάγκες του και η παραγγελία εκτελείται μέσα σε μία εβδομάδα». Προσθέτει δε ότι αυτή η υπηρεσία διαφοροποιεί την Aithrio από τον ανταγωνισμό, κάτι που αποτυπώνεται στους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των εσόδων της. Είναι ενδεικτικό ότι η εταιρεία διπλασιάζει τον τζίρο της από χρόνο σε χρόνο, έχοντας φθάσει σχεδόν το 1 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική τριών πυλώνων

Η στρατηγική της Aithrio για το μέλλον περιλαμβάνει τρεις πυλώνες. Ο ένας αφορά την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου προϊόντων με εμπορικά σήματα στον κλάδο των λευκών ειδών, ώστε να μεγαλώσει το καλάθι και να ενισχυθεί πιο γρήγορα ο τζίρος της εταιρείας, που θα γίνει έτσι αναγνωρίσιμη σε μεγαλύτερο μέρος της επικράτειας και εκτός αυτής. Ο δεύτερος πυλώνας αφορά την επέκταση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στο εξωτερικό και στο πλαίσιο αυτό προωθείται συνεργασία με την Amazon.

Τέλος, ο τρίτος πυλώνας της στρατηγικής της Aithrio αφορά τον τομέα της λιανικής, καθώς πέρα από την ανακαίνιση του καταστήματος που διαθέτει στην Καλαμάτα, μελετά την ανάπτυξη δικτύου.