Από την έντυπη έκδοση
Οριακή αύξηση πωλήσεων, ζημιές, βελτίωση μικτού κέρδους και επίδραση της εφαρμογής του νέου προτύπου IFRS στα EBITDA αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά των αποτελεσμάτων του Ομίλου Fourlis στο α’ τρίμηνο του 2019.
Ειδικότερα, ως αποτέλεσμα της επιρροής της πασχαλινής αγοράς στην Ελλάδα -που έπεσε σε διαφορετική περίοδο φέτος και πέρυσι- ο όμιλος παρουσίασε πωλήσεις 96,6 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο φέτος, έναντι 96,2 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, με αύξηση 0,5%. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 8,1 εκατ. ευρώ μετά την εφαρμογή του προτύπου IFRS 16. Το συγκρίσιμο EBITDA ανήλθε σε 3,1 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2019, έναντι 3,6 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2018.
Οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε 4,1 εκατ. ευρώ, ενώ σε συγκρίσιμη βάση διαμορφώνονται σε 3,4 εκατ. ευρώ φέτος, έναντι ζημιών 3 εκατ. ευρώ πέρυσι, με τις ζημίες μετά από φόρους να διαμορφώνονται σε 3,3 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με τις επιδόσεις ανά επιχειρηματική δραστηριότητα, η αλυσίδα ΙΚΕΑ παρουσίασε πωλήσεις 62,3 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2019, αυξημένες κατά 0,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018 που ήταν 61,9 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 2,4%. Στις υπόλοιπες χώρες αυξήθηκαν κατά 6% συγκρινόμενες με το α’ τρίμηνο του 2018.
Το EBITDA της δραστηριότητας ανήλθε στα 4,5 εκατ. ευρώ στο εξεταζόμενο διάστημα και το συγκρίσιμο EBITDA ανήλθε σε 2,8 εκατ. ευρώ όπως και πέρυσι. Σημειώνεται ότι το δίκτυο ΙΚΕΑ αριθμεί 7 καταστήματα, 5 από τα οποία στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο και ένα στη Σόφια, ενώ λειτουργούν και 8 σημεία παραγγελιοληψίας προϊόντων ΙΚΕΑ και έως το τέλος Ιουνίου 2019 θα τεθούν σε λειτουργία δύο ακόμη σε Λεμεσό και Καλαμάτα. Επίσης το ηλεκτρονικό κατάστημα της ΙΚΕΑ (e-commerce) συνεχίζει να αναπτύσσεται με σημαντικό ρυθμό και στις τρεις χώρες Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο.
Αθλητικά
Στη λιανική αθλητικών ειδών, που περιλαμβάνει τα δίκτυα Intersport και The Athlete’s Foot, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 34,4 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο, με αύξηση 0,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018 (34,3 εκατ. ευρώ) Στην Ελλάδα οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,1%. Στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική αύξηση 5,2%, με όλες τις χώρες Ρουμανία, Κύπρο, Βουλγαρία και Τουρκία να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε τοπικό νόμισμα. Η δραστηριότητα παρουσίασε EBITDA 3,9 εκατ. ευρώ.
Το συγκρίσιμο EBITDA ανήλθε σε 0,6 εκατ. ευρώ έναντι 1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος ελέγχει δίκτυο 133 καταστημάτων στη λιανική αθλητικών ειδών. Το ηλεκτρονικό κατάστημα (e-commerce) της Intersport παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη στην Ελλάδα, ενώ εντός του 2019 θα λειτουργεί ηλεκτρονικό κατάστημα σε όλες τις χώρες δραστηριότητας του ομίλου.