Skip to main content

Πρεμιέρα για το 7ετές ομόλογο της Motor Oil

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Αλεξάκη
[email protected]

Ξεκινά σήμερα η Δημόσια Προσφορά και εγγραφή των ενδιαφερόμενων επενδυτών στο επταετές ομόλογο της Motor Oil ύψους 200 εκατ. ευρώ, που όπως ανακοίνωσε η εταιρεία θα έχει εύρος απόδοσης από 1,9% έως 2,3%. Η Δημόσια Προσφορά για το χρεόγραφο, όπου θα μπορούν να συμμετάσχουν και Έλληνες μικροεπενδυτές, θα διαρκέσει τρεις εργάσιμες ημέρες.

Μάλιστα, όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία, ποσοστό τουλάχιστον 30% των ομολογιών της Δημόσιας Προσφοράς (τουλάχιστον 60.000 ομολογίες σε ενδεχόμενη πλήρη κάλυψη του ΚΟΔ, ήτοι έκδοση 200.000 ομολογιών) θα διατεθεί για την ικανοποίηση των εγγραφών των ιδιωτών επενδυτών, και ποσοστό έως και 70% θα κατανεμηθεί μεταξύ των Ειδικών Επενδυτών και των Ιδιωτών Επενδυτών.

Επενδύσεις και συγκυρία

Σύμφωνα με αναλυτές, η έκδοση της ΜΟΗ έρχεται σε μια περίοδο που η αγορά διύλισης δείχνει σημάδια εξομάλυνσης έπειτα από μια πολύ δύσκολη χρονιά που τα περιθώρια κερδοφορίας των διυλιστηρίων συμπιέστηκαν υπερβολικά ακόμη και σε τιμές κάτω του κόστους. Παράλληλα, οι τιμές του αργού βρίσκονται σε υψηλά 52 εβδομάδων, δείχνοντας την τάση της αγοράς, που προσβλέπει σε μια παγκόσμια ανάκαμψη. Την ίδια ώρα, η εταιρεία εξελίσσει το επενδυτικό της πρόγραμμα και την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της σε «πράσινες» δράσεις και καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα.

Με βάση το ενημερωτικό δελτίο που εξέδωσε για το ομόλογο η Motor Oil, από τα 200 εκατ. ευρώ, τα 3,6 εκατ. αφορούν έξοδα της έκδοσης και άρα σε περίπτωση πλήρους κάλυψης το εναπομείναν καθαρό ποσό των 196,4 εκατ. θα κατευθυνθεί στη στήριξη του επενδυτικού της προγράμματος της εταιρείας. Τα 137 εκατ. θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση μέρους της επένδυσης του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας (New Naphtha Treatment Complex), 20 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στον κλάδο των ΑΠΕ, ενώ τα υπόλοιπα 39,4 εκατ. θα καλύψουν ανάγκες της σε κεφάλαιο κίνησης.

Ειδικά για το συγκρότημα κατεργασίας νάφθας στο διυλιστήριο της Μotor Oil, που η κατασκευή του βρίσκεται σε εξέλιξη και ο συνολικός προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 310 εκατ. ευρώ, υπάρχει ο στόχος για σημαντική κάλυψη της κατασκευής του. Με βάση το Ενημερωτικό Δελτίο, στο έργο έχουν απορροφηθεί 10 εκατ. το 2019 και περίπου 110 εκατ. το 2020. Το υπολειπόμενο κεφάλαιο της επένδυσης στο νέο συγκρότημα, το οποίο δεν θα χρηματοδοτηθεί από τα αντληθέντα από το ομόλογο κεφάλαια, δηλαδή ποσό περίπου 53 εκατ., θα καλυφθεί από ίδια κεφάλαια ή/και πρόσθετο δανεισμό της εταιρείας. Μάλιστα, όπως αναφέρεται, η επένδυση αναμένεται να ολοκληρωθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2022 και θα συμβάλει στην αύξηση της παραγωγής βενζινών υψηλής προστιθέμενης αξίας καθώς και κηροζίνης και υδρογόνου.

«Δεδομένου ότι η αγοραία αξία των παραγόμενων από τη νέα μονάδα προϊόντων υπερβαίνει την αγοραία αξία της νάφθας, από τη συγκεκριμένη επένδυση η εταιρεία αναμένεται να επωφεληθεί από την εκάστοτε διάφορα τιμής μεταξύ της νάφθας και των παραγόμενων από τη νέα μονάδα προϊόντων», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο Δελτίο, που συμπληρώνει ότι η ετήσια παραγωγική δυναμικότητα του συγκροτήματος αναμένεται να είναι περίπου 1 εκατ. μετρικοί τόνοι.

Σε σχέση με τις επενδύσεις σε ΑΠΕ, τα 20 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν είτε από την εταιρεία ή και από θυγατρικές του ομίλου ή και άλλες εταιρείες ή κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχει η εταιρεία ή και εταιρείες του ομίλου, μέσω αύξησης κεφαλαίου ή μέσω δανεισμού, για τη χρηματοδότηση επενδυτικών έργων στον κλάδο των ΑΠΕ. Ενδεικτικά, τα έργα αυτά ενδέχεται να αφορούν επενδύσεις σχετικές με την απόκτηση, κατασκευή και ανάπτυξη αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων κατά την κρίση της διοίκησης της εταιρείας.