Skip to main content

Παράσχης: Οι αγορές μετοχών, τα 28 χρόνια στο «Ελ. Βενιζέλος» και το πρώτο μέρισμα

Επί προσωπικού: Ο Ιωάννης Παράσχης «κόβει» σήμερα το μέρισμα προς τους νέους μετόχους

Μια μετοχική θέση άνω των 41.500 τεμαχίων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «χτίζει» σταδιακά ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, Ιωάννης Παράσχης, ο οποίος βρίσκεται στα διοικητικά του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας από το 1996, δηλαδή από την ίδρυση της εταιρείας.

Συγκεκριμένα, την προηγούμενη εβδομάδα, ο manager του ΔΑΑ, ο οποίος διαθέτει μια εμπειρία 28 ετών στον κλάδο των αερομεταφορών, αγόρασε 14.000 μετοχές στην τιμή των 8,37 ευρώ και ακόμη 15.844 μετοχές στην τιμή των 8,39 ευρώ.

Χθες, ταυτόχρονα, απέκτησε επιπλέον 11.700 μετοχές στην τιμή των 8,35 ευρώ, με το σύνολο να φθάνει στα 41.544 τεμάχια -δηλαδή, ένα πακέτο, το οποίο σήμερα αξίζει περίπου 340.000 ευρώ.

Ιωάννης Παράσχης.

Η αγορά των εν λόγω μετοχών επέτρεψαν στον Ιωάννη Παράσχη να καταστεί δικαιούχος του φετινού μερίσματος των 99 εκατ. ευρώ (0,33 ευρώ/μετοχή), η αποκοπή του οποίου έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της 21ης Μαΐου.

Ας σημειωθεί ότι πρόκειται για την πρώτη επιβράβευση των μετόχων στη νέα «εποχή» της εταιρείας, δεδομένου ότι αποτελεί την πρώτη διανομή μετά την είσοδο στη Λεωφόρο Αθηνών.

Από τα πανεπιστήμια στις επιχειρήσεις

Ο CEO του ΔΑΑ δεν ήταν εξαρχής ένας άνθρωπος των επιχειρήσεων. Αποφοιτώντας από τη Γερμανική Σχολή της Αθήνας, επέλεξε αρχικά να κυνηγήσει το όνειρο των ακαδημαϊκών σπουδών, αποκτώντας Μεταπτυχιακό στη Βιομηχανική Μηχανική και Διδακτορικό στην Επιχειρησιακή Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Αμβούργου.

Χρηματιστήριο: Τράπεζα αξίας 860 εκατ. ευρώ η Optima – Ράλι 60% από την IPO

Στη συνέχεια, ωστόσο, άρχισε να τον κερδίζει το επιχειρείν και έτσι, εργάστηκε στις AT Kearney και Deloitte ως σύμβουλος στον τομέα εταιρικής στρατηγικής.

Το 1996 αποτέλεσε έτος – καμπής για την επαγγελματική του πορεία. Η σύμπραξη του ελληνικού δημοσίου με τη γερμανική Hochtief (στη συνέχεια εξαγοράστηκε από το καναδικό ταμείο PSP) τον έφερε στην Αθήνα, όπου προσελήφθη από τον νεοϊδρυθέντα ΔΑΑ, ο οποίος είχε ως στόχο την κατασκευή και λειτουργία του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα.

Το 2001 ανέλαβε καθήκοντα αναπληρωτή διευθύνοντα συμβούλου στο «Ελ. Βενιζέλος», ενώ το 2007 ανελίχθηκε στη θέση του επικεφαλής, όπου παραμένει έως και σήμερα.

Μέσα σ’ αυτήν τη μακρά περίοδο των 28 ετών, ο Ιωάννης Παράσχης είδε το αεροδρόμιο της Αθήνας να «φεύγει» από το Ελληνικό, να μεγαλώνει σε αριθμούς και… εκτόπισμα, να κατακτά ολοένα και υψηλότερες κορυφές, να μεταμορφώνεται σε βασικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, να ανθίζει παράλληλα με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και εντέλει να περνά τις πύλες του Χρηματιστηρίου Αθηνών, αντλώντας το ποσό των 738 εκατ. ευρώ -μία από τις μεγαλύτερες δημόσιες προσφορές στην Ελλάδα.

Παπαπαναγιώτου: Από τα τροχόσπιτα στο… μετρό της Αθήνας και τον γερμανικό στρατό

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)