Skip to main content

Όμιλος Σαράντη: Στόχος στην πενταετία 2024-2028 ο διπλασιασμός ΕΒΙTDA στα 120 εκατ. ευρώ και πωλήσεις στα 737,4 εκατ. ευρώ

Ο Όμιλος προσβλέπει στη δημιουργία ισχυρών ελεύθερων ταμειακών ροών με συνολικό Free Cash Flow άνω των 375 εκατ. ευρώ στην πενταετία μέχρι το 2028

Με το βλέμμα στραμμένο στο 2028, ο όμιλος Σαράντης προχωρά με γρήγορο ρυθμό στην υλοποίηση του 5ετούς πλάνου 2024-2028 επενδύσεων ύψους 81 εκατ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση των εργοστασιακών του μονάδων, την εστίαση και ανάπτυξη των ιδιοπαραγόμενων προϊόντων του καθώς και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του. Ο όμιλος εστιάζει επίσης σε επιπλέον εξαγορές που θα αφορούν την περαιτέρω ανάπτυξη της υπάρχουσας δραστηριότητάς του στις τρεις βασικές κατηγορίες που αφορούν είδη ομορφιάς και δερμοκαλλυντικά (Beauty and Skin Care), είδη προσωπικής φροντίδας (Personal Care), είδη φροντίδας σπιτιού (Home Care Solutions) και Στρατηγικές Συνεργασίες (Strategic Partnerships). Το μότο του ομίλου για την πενταετία 2024-2028 είναι το «LevelUP».

Αναλυτικά, μακροπρόθεσμα ο όμιλος Σαράντη επιδιώκει διπλασιασμό EBITDA με οργανική ανάπτυξη στα 120 εκατ. ευρώ από 61,6 εκατ. ευρώ το 2023, πωλήσεις στα 737,4 εκατ. ευρώ από 482,2 εκατ. ευρώ το 2023 και ΕΒΙΤ στα 94,6 εκατ. ευρώ από 47,1 εκατ. ευρώ το 2023. Όσον αφορά τις επενδύσεις κεφάλαια ύψους 25 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για νέο κέντρο διανομής στα Οινόφυτα, στον ψηφιακό μετασχηματισμό που έχει ήδη ξεκινήσει θα επενδυθούν 12 εκατ. ευρώ και ακόμα 14 εκατ. ευρώ επενδύσεις θα υλοποιηθούν για τη βελτίωση της παραγωγικότητας της Stella Pack. Ο Όμιλος προσβλέπει στη δημιουργία ισχυρών ελεύθερων ταμειακών ροών με συνολικό Free Cash Flow άνω των 375 εκατ. ευρώ στην πενταετία μέχρι το 2028 οι οποίες θα χρηματοδοτήσουν πέραν των επιχειρηματικών επενδύσεων, τις μελλοντικές εξαγορές και τη συνεχιζόμενη πληρωμή μερίσματος στους μετόχους. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη δεκαετία 2014-2024 ο όμιλος Σαράντη διέθεσε σε μερίσματα κεφάλαια ύψους 100 εκατ. ευρώ και το 2023 το μέρισμα που προτάθηκε είναι αυξημένο κατά 50% σε σύγκριση με την οικονομική χρήση του 2022.

Πρώτο ορόσημο είναι το 2026 όπου η Σαράντης προσβλέπει σε καθαρές πωλήσεις 660 εκατ. ευρώ με EBITDA 100 εκατ. ευρώ, ΕΒΙΤ 76,9 εκατ. ευρώ. Παράλληλα στο τέλος του 2024 ο όμιλος θα είναι σε θέση να παρουσιάσει τους στόχους του για το ESG για τα επόμενα χρόνια. Ήδη έχουν σημαντικά βήματα στον τομέα βελτίωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθώς και την ανακύκλωση υλικών με έμφαση στη χρήση ανακυκλωμένης πρώτης ύλης πλαστικού μέσω προμήθειας από τρίτους αλλά και ιδίων μονάδων παραγωγής του γεγονός που θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του ομίλου.

Όπως τονίστηκε στο 1ο Ιnvestor Day που πραγματοποίησε ο όμιλος στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής εξωστρέφειας που επιδιώκει με την παρουσία του Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου Γιάννη Μπούρα, του Οικονομικού Διευθυντή του ομίλου Χρήστου Βάρσου, του Διευθυντή Ανθρώπινου Δυναμικού Ευάγγελου Σαρλή, του Διευθυντή της Εφοδιαστικής Αλυσίδας του ομίλου Νίκου Μπαζίγου και του Διευθυντή Μάρκετινγκ του ομίλου Λάκη Βασιλειάδη, συνολικά η στρατηγική του ομίλου Σαράντης εστιάζει στην υγιή και βιώσιμη ανάπτυξη και στην εδραίωση της ηγετικής θέσης του στις αγορές και στους κλάδους που έχει παρουσία μέσω της δημιουργίας αξίας για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Παράλληλα με τις θυγατρικές του και τη διαρκώς αυξανόμενη εξαγωγική του δραστηριότητα επενδύει στη διεύρυνση του γεωγραφικού του αποτυπώματος στη διεθνή αγορά και στην εδραίωσή του ως αξιόπιστο συνεργάτη επιλογής σε αυτή. Επίσης προχωρά στην ενίσχυση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού του.

Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο του ομίλου Σαράντη, Γιάννη Μπούρα, «πιστεύουμε στη δημιουργία αξίας, στην καινοτομία, στους ανθρώπους μας και στην οργανωσιακή αριστεία ως εγγύηση για την επίτευξη των στόχων μας και την εδραίωση της ηγετικής μας θέσης στον κλάδο. Το αναπτυξιακό μας πλάνο βρίσκεται ήδη σε υλοποίηση και τα πρώτα αποτελέσματα της επιταχυνόμενης πορείας εξέλιξης στην οποία βρισκόμαστε είναι εντυπωσιακά και ενθαρρυντικά».

Η διοίκηση του ομίλου Σαράντη δεν είναι μόνο ένας distributor αλλά μια παραγωγική επιχείρηση με εργοστασιακή μονάδα στην Ελλάδα, στα Οινόφυτα και στο εξωτερικό μέσω των εξαγορών που έχει υλοποιήσει. Συνολικά αριθμεί 8 παραγωγικές μονάδες. Μετρά 60 χρόνια παρουσίας στην αγορά και 30 χρόνια χρηματιστηριακής παρουσίας στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Έχει παρουσία στη Ρουμανία, Τσεχία, Σλοβακία και σε Δυτικά Βαλκάνια, Πολωνία, Ουγγαρία, Ουκρανία, Βουλγαρία. Πρόσφατα επεκτάθηκε στις Φιλιππίνες ανοίγοντας το δρόμο για την πολλά υποσχόμενη αλλά και απαιτητική αγορά της Ασίας και παράλληλα εξετάζει την αγορά της Μέσης Ανατολής.

Όπως επισημαίνει ο Οικονομικός Διευθυντής του ομίλου κ. Βάρσος, το 2023 ήταν μια αποδοτική χρονιά που αποτελεί ισχυρή βάση για τον όμιλο, καταγράφοντας τη δεύτερη μεγαλύτερη κερδοφορία που είχε ποτέ ο όμιλος. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία προχωρά γρήγορα στην ενσωμάτων της Stella Pack μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της τον Ιανουάριο 2024 που σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην αναπτυξιακή πορεία του Ομίλου. Αυτή η στρατηγική κίνηση θα ενισχύσει την ηγετική θέση του Ομίλου στην πολωνική αγορά, συνεισφέροντας στον περαιτέρω εμπλουτισμό ενός ήδη ισχυρού χαρτοφυλακίου προϊόντων, ενώ αναμένεται να δώσει ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξη της κατηγορίας των καταναλωτικών προϊόντων οικιακής χρήσης, ενδυναμώνοντας το γεωγραφικό αποτύπωμα του Ομίλου στην περιοχή όπου δραστηριοποιείται. Η Stella Pack S.A. αποτελεί μία σημαντική προσθήκη στον Όμιλο Σαράντη, καθώς κατέχει ηγετική θέση στην παραγωγή και διάθεση ειδών οικιακής χρήσης, με 25 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας σε τρεις χώρες, την Πολωνία, τη Ρουμανία και την Ουκρανία. Από εκεί και πέρα ο όμιλος επιδιώκει να ενισχύσει την παρουσία του στις τοπικές αγορές όπου δραστηριοποιείται σε εκείνη την κατηγορία όπου υπολείπεται μεταξύ των τριών βασικών κατηγοριών δραστηριοποίησης του. Σύμφωνα με τον όμιλο υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης στην αγορά της Ν.Α. Ευρώπης. Στόχος είναι τα προϊόντα beauty & skincare από 48,2 εκατ. ευρώ, να φτάσουν στα 99,7 εκατ. ευρώ το 2028, με αύξηση 15,7%. Στον τομέα των προϊόντων ατομικής υγιεινής από τα 102,8 εκατ. ευρώ το 2023, στόχο έχει να φτάσει τα 134,9 εκατ. ευρώ το 2028 και στα προϊόντα σπιτιού από τα 198,7 εκατ. ευρώ του 2023 θα φτάσει το 2028 στα 334 εκατ. ευρώ. Οι στρατηγικές συνεργασίες διανομής από 132,6 εκατ. ευρώ το 2023 υπολογίζεται ότι θα αναπτύσσεται αλλά με μικρότερους ρυθμούς, φτάνοντας τα 168,7 εκατ. ευρώ το 2028.