Skip to main content

Ποιες κατασκευαστικές μπαίνουν στη μάχη για δύο οδικά έργα 500 εκατ. ευρώ

Φωτ. αρχείου

Για το έργο Ιωάννινα – Κακαβιά

Προσφορές από 5 φορείς κατατέθηκαν για το οδικό έργο Ιωάννινα – Κακαβιά, προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ και εκδήλωση ενδιαφέροντος από 6 για το τμήμα «Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού», προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, πριν λίγη ώρα προσήλθαν με τις προσφορές τους για το Ιωάννινα – Κακαβιά οι ΓΕΚ Τέρνα, Άβαξ, Intrakat, Μέτκα (Mytilineos) και η κοινοπραξία των ΕΚΤΕΡ – Δομική Κρήτης – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ.

Το έργο, μήκους 70 χλμ, αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, πρόκειται για έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.

Ο νέος οδικός άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.

Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.

Βάσει των ίδιων πληροφοριών εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη σύνδεση του τέλους της παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού κατέθεσαν οι προαναφερόμενοι οικονομικοί φορείς και ακόμα μια κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν οι ΤΕΚΑΛ, TRACE και ΕΛΙΚΑ.

Ο νέος αυτός οδικός άξονας αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα  Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο, γνωστού και ως ΕΟ 38 βάσει της κωδικοποίησης του Εθνικού Οδικού Δικτύου ο οποίος ανήκει στο δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο της χώρας καθώς επίσης και στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο.

Σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο ο ΕΟ 38 προορίζεται να εξυπηρετεί α) την διαπεριφερειακή σύνδεση Λαμίας – Αγρινίου και ως οριζόντιος άξονας τη σύνδεση των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιόνιας Οδού και β) τη σύνδεση του Καρπενησίου με το κέντρο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας (ΠΣΕ), την Λαμία και διαμέσου του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ, με όλες τις Περιφέρειες της χώρας, εκτός των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Ιονίων νήσων.