Skip to main content

L’artigiano: Βελτιωμένα μεγέθη και σχέδια για νέα καταστήματα

Συμπληρώνει 30 χρόνια λειτουργίας - Οι επιδόσεις και οι στόχοι για το 2024 - Ποιο το αγκάθι για τον κλάδο εστίασης

Κλείνοντας το 2023 με σημαντική βελτίωση μεγεθών ο όμιλος L’artigiano συνεχίζει την αναπτυξιακή του πορεία εστιάζοντας στην στοχευμένη επέκταση του δικτύου καταστημάτων και στην περαιτέρω ενδυνάμωση της ισχυρής σχέσης που έχει αναπτύξει με τους εγχώριους  καταναλωτές.

Ειδικότερα, η  L’artigiano, που αποτελεί τον τρίτο παίκτη στην εγχώρια αγορά πίτσας, αναμένεται να εμφανίσει φέτος ενοποιημένα έσοδα κοντά στα 22 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας ανάπτυξη περί το 21-22% σε σχέση με το 2022, ενώ ενισχυμένη εικόνα προβλέπεται να εμφανίσουν και οι δείκτες κερδοφορίας οι οποίοι πέρυσι επιβαρύνθηκαν έντονα από τα υψηλά λειτουργικά κόστη με αιχμή το κόστος ενέργειας και πρώτων και δεύτερων υλών.

Όπως ανέφερε χθες στο πλαίσιο εκδήλωσης για τη συμπλήρωση των 30 χρόνων λειτουργίας της L΄artigiano ο  Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος  Χρήστος Βιτσικάνος «η μερική αποκατάσταση του κόστους ενέργειας θα συμβάλλει στη βελτίωση της οργανικής κερδοφορίας της εταιρίας για την επόμενη χρήση συνεχίζοντας την αναπτυξιακή τροχιά που σημειώνει την τελευταία τριετία».

Πού θα ανοίξουν νέα καταστήματα

Σε ο,τι αφορά στους σχεδιασμούς του 2024 όπως προανήγγειλε ο ίδιος περιλαμβάνουν  την λειτουργία 2-3 νέων καταστημάτων.  Οι περιοχές που εξετάζονται για τα νέα καταστήματα είναι τα Βόρεια Προάστια και το Κέντρο της Αθήνας, με τον κ. Βιτσικάνο να σημειώνει πως το πιθανότερο σενάριο είναι οι νέες προσθήκες στο δίκτυο να αποτελούν εταιρικά καταστήματα. Σημειώνεται ότι η επένδυση για ένα νέο πλήρως εξοπλισμένο κατάστημα L’artigiano κυμαίνεται μεταξύ 200-250 χιλ ευρώ.  

Σήμερα το δίκτυό της  L’artigiano αριθμεί 24 καταστήματα, εκ των οποίων τα 18 είναι εταιρικά και τα υπόλοιπα αναπτύσσονται μέσω του συστήματος δικαιόχρησης.

Τη μερίδα του λέοντος του δικτύου κατέχει η Αττική, ωστόσο υπάρχουν και καταστήματα franchise σε Καλαμάτα, Κόρινθο και Χαλκίδα, με την αλυσίδα εστίασης να είναι ανοιχτή  στην σύναψη συνεργασιών σε όλη την επικράτεια και δη σε έντονα τουριστικές και νησιωτικές περιοχές όπως πχ η Κρήτη.

Η πορεία του delivery

Σχολιάζοντας την πορεία του κλάδου ο κ. Βιτσικάνος ανέφερε ότι πολλά έχουν αλλάξει από το 1993 όταν και δημιουργήθηκε το πρώτο κατάστημα L’artigiano στον Βύρωνα. «Τότε delivery έκαναν μόνο οι πιτσαρίες, ωστόσο τα τελευταία χρόνια αυτό άλλαξε και μετά την υγειονομική κρίση Covid 19 έχουν αναπτυχθεί έντονα οι πλατφόρμες  και πλέον όλοι κάνουν  delivery φαγητού  γεγονός που έχει αλλάξει τις ισορροπίες στην αγορά».

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι περί το 20% των παραγγελιών της L’artigiano πραγματοποιείται σήμερα από τις πλατφόρμες, ενώ το 65% αφορά σε τηλεφωνικές και διαδικτυακές παραγγελίες από την εταιρική ιστοσελίδα.

Έλλειμμα 10.000 θέσεων στην εστίαση

Ερωτηθείς για τις επιβαρύνσεις στο λειτουργικό κόστος, ο κ. Βιτσικάνος σημείωσε ότι εμφανίζουν μια αποκλιμάκωση σε σχέση με το 2022 όταν το κόστος ενέργειας και οι τιμές πρώτων υλών εκτοξεύτηκαν, αλλά παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.  Ο ίδιος ανέφερε ότι η προσπάθεια απορρόφησης του υψηλού λειτουργικού συνεχίζεται και σημείωσε ότι  η L’artigiano προχώρησε σε ανατιμήσεις 8% στο τέλος του 2022, ενώ αυτές τις μέρες προχωρά σε επιπλέον 8%, που στην ουσία θα φανούν το 2024.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ωστόσο, το μείζον πρόβλημα στο κανάλι της εστίασης αφορά στην αδυναμία εξεύρεσης εργαζόμενων για όλα τα πόστα όχι μονάχα στο κομμάτι των διανομέων, το οποίο -μετά την ενεργοποίηση των πλατφορμών- εμφανίζει έλλειμα 10 χιλ. θέσεων.