Skip to main content

Ν. Αργυρίδης στο Naftemporiki TV: 40% πάνω το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων λόγω των πλημμυρών

Ο Νίκος Αργυρίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος, στο κανάλι της Ναυτεμπορικής

Στην εκπομπή In Business 9-11 του Naftemporiki TV με τη Μαρία Σμιλίδου και τον Παύλο Πανταζόπουλο εμφανίστηκε ο Νίκος Αργυρίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος, ο οποίος μίλησε για κλάδο των μεταφορών, ειδικότερα μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού, αλλά και τις πρόσφατες πλημμύρες στη Θεσσαλία που έκλεισαν την εθνική οδό Αθηνών- Θεσσαλονίκης.

Αρχικά αναφέρθηκε στο γεγονός ότι παρά τις παρεμβάσεις που προσπάθησε να κάνει το υπουργείο σε επίπεδο διοδίων, ώστε να μην επιβαρυνθεί υπέρμετρα το μεταφορικό κόστος, αυτό δεν ήταν εφικτό. «Το υπουργείο δεν κατάφερε να επηρεάσει το κόστος των καυσίμων, το οποίο ήταν διπλάσιο λόγω των περιφερειακών εναλλακτικών διαδρομών. Το κόστος αυτό των καυσίμων μεταφέρθηκε στον καταναλωτή, στον πελάτη, στον εντολέα της μεταφοράς, δίνοντας συγκριτικά μεσοσταθμικά μια αύξηση του 40% στο κόστος μεταφοράς».

Αναφερόμενος στις ζημιές των επιχειρήσεων ο κ. Αργυρίδης επισήμανε ότι «ο πρωτογενής αγροδιατροφικός τομέας έχει πάθει ανεπανόρθωτη ζημιά, δεν υπάρχει πια το φυτικό και ζωικό κεφάλαιο πάνω στο οποίο είχαν επενδύσει όλα αυτά τα χρόνια για να παραχθεί το τελικό προϊόν, το οποίο με τη σειρά μας εμείς το μεταφέραμε στην Αμερική και στις αγορές της Ασίας».

Τόνισε ότι οι εταιρείες logistics επηρεάστηκαν και από τις πυρκαγιές. Ειδικά από τη φωτιά που ξέσπασε στον Ασπρόπυργο «τη μεγαλύτερη που βιώσαμε ποτέ. Εκτός από την καταστροφή της περιουσίας του αποθηκευτή, υπήρχε πρόβλημα και με την καταστροφή των προϊόντων του αποθέτη που εμπιστεύθηκε την συγκεκριμένη εταιρεία να φυλάξει τα προϊόντα του και στη συνέχεια να του τα διανέμει. Υπέστησαν αυτές οι εταιρείες ζημιές της τάξεως των 50 εκατομμυρίων συγκεκριμένες αποθήκες και όχι λόγω της κλιματικής κρίσης».

Τέλος, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «οι εταιρείες μας δεν έχουν σκοπό να κρατήσουν κοστολόγια τα οποία δεν συμβαδίζουν με τη ροή της αγοράς, με βάση τον αρχέγονο νόμο, της προσφορά και της ζήτησης».