Skip to main content

FORD RANGER RAPTOR τίποτα δεν το σταματά

Δεν υπάρχουν όρια για το μοναδικών δυνατοτήτων τετρακίνητο Ford που στην ολοκαίνουρια δεύτερη γενιά του χρησιμοποιεί τον μανδύα του ανοιχτού φορτηγού για να προσφέρει απίστευτη συγκίνηση στον κάτοχό του

ΑΝ ΗΘΕΛΕ κάποιος να δώσει με 2-3 λέξεις να καταλάβουμε τι είναι το εντυπωσιακό Ford Ranger Raptor, θα διάλεγε εν δεχομένως τον χαρακτηρισμό «Ferrari των pick-up»! Και αυτό όχι γιατί η ειδική αυτή έκδοση του δημοφιλούς ελαφρού ανοιχτού φορτηγού της Ford είναι τόσο γρήγορη, αλλά γιατί μπορεί να κάνει περίπου τα πάντα… Βλέπετε, το όμορφο και εντυπωσιακό Ford Ranger Raptor είναι ένα πραγματικό θηρίο, που δείχνει να μη σταματάει πουθενά – και αυτό δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα.
Οι ενδιαφερόμενοι για το τεχνολογικό υπόβαθρο του Raptor μπορούν να έχουν υπόψη τους ότι αυτό βασίζεται σε ένα στιβαρό πλαίσιο τύπου σκάλας,
πάνω στο οποίο τοποθετείται το εντυπωσιακό αμάξωμα που βλέπετε στις φωτογραφίες για να προκύψει το «διπλοκάμπινο» που συνδυάζει τη δυνατότητα μεταφοράς τουλάχιστον τεσσάρων μεγαλόσωμων ενήλικων επιβατών στο σαλόνι του και υπολογίσιμου φορτίου στην καρότσα του. Σημειώστε στο σημείο αυτό ότι το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 575 κιλά, ενώ το ρυμουλκούμενο τα 2.410 κιλά.
Κάτω από το εμπρός καπό συναντάμε είτε τον δίλιτρο Bi-turbo τετρακύλινδρο σε σειρά diesel με ισχύ 210 ίππων και ροπή 500 Nm, είτε τον 3.0L V6
βενζινοκινητήρα «Ecoboost» που αποδίδει 292 ίππους και ροπή 491 Nm. Κάτι που συνεπάγεται ότι τα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε απίστευτα χαμηλούς
-για αυτοκίνητα τέτοιου όγκου και τέτοιου βάρους – χρόνους, καθώς στην περίπτωση του τρίλιτρου κινητήρα αρκούν μόλις 7,9’’!

Ωστόσο, δεν είναι μόνο τα δευτερόλεπτα το ζήτημα, αλλά και η ευκολία με την οποία το Ranger κατεβάζει τους χρόνους των επιταχύνσεων, καθώς τα πάντα γίνονται εύκολα, αβίαστα και γρήγορα. Σύμμαχος του οδηγού το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο με 10 σχέσεις μετάδοσης – το οποίο είναι σε θέση να
επιτρέπει ταχύτητα 160 km/h με τον κινητήρα να λειτουργεί στις μόλις 2.800 στροφές/λεπτό, ενώ παράλληλα η εξαιρετική ηχομόνωση αφήνει πρακτικά έξω από την καμπίνα τον ήχο του κινητήρα. Την ίδια στιγμή, η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη -και εφοδιασμένη με αμορτισέρ FOX 2,5 ιντσών Live Valve με τεχνολογία Internal Bypass από τη Ford Performance- ανάρτηση καταφέρνει να ισοπεδώνει τα πάντα. Οπότε καταλήγουμε τελικά να έχουμε ένα αυτοκίνητο που ταξιδεύει με άνεση που θα ζήλευαν πολλά «τυπικά» ΙΧ. Με το παραπάνω σύνολο κινητήρα/κιβωτίου ταχυτήτων έρχεται να συνδυαστεί το νέο σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους τέσσερις τροχούς της Ford, με τη θέση του κεντρικού διαφορικού να έχει πάρει ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης που επιτρέπει είτε κίνηση μόνο πίσω, είτε «ευφυή» μόνιμη τετρακίνηση, με συνεχή ανακατανομή της ροπής στην επιλογή “4A”. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα άλλο εκτός του να επιλέξει λειτουργία του συστήματος κίνησης, πατώντας τον αντίστοιχο διακόπτη (εκτός της 4Α, υπάρχουν οι επιλογές 2H, 4H & 4L). Σημειώστε ότι εμπρός και πίσω υπάρχουν διαφορικά τα οποία έχουν τη δυνατότητα κλειδώματος, ενώ υπάρχουν επίσης επτά επιλέξιμα προφίλ λειτουργίας (Normal, Sport, Slippery, Mud/Ruts, Rock Crawl, Sand, και Baja) που διαμορφώνουν αντίστοιχα τη συμπεριφορά του Raptor, βελτιστοποιώντας πρόσφυση και επιδόσεις. Αν τώρα στα παραπάνω προσθέσουμε την απίστευτη απόσταση από το έδαφος (27,2 cm όταν τα συνήθη SUV οριακά φθάνουν τα 20,0 cm) και τα εξαιρετικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά (γωνίες προσέγγισης αποχώρησης και ράμπας), έχουμε ένα πραγματικά ασυναγώνιστο τετρακίνητο «εργαλείο» που έχει τη δυνατότητα διέλευσης υδάτινου κωλύματος βάθους 85 cm.
Τι σημαίνουν όλα αυτά στην πράξη; Ότι μπορεί κανείς, ενεργοποιώντας τα ηλεκτρονικά συστήματα αυτόματης ανάβασης και κατάβασης του Raptor, να
κάνει απίστευτα πράγματα εκτός δρόμου, στα πιο «δύσκολα» εδάφη, χωρίς καν να πατάει γκάζι ή φρένο – και έχοντας ταυτόχρονα στη διάθεσή του την
απίστευτη εικόνα από τον περιβάλλοντα χώρο που προσφέρουν οι βοηθητικές κάμερες. Η πλέον χρήσιμη από αυτές είναι η κάμερα που δείχνει τον χώρο
εμπρός και κάτω από το αυτοκίνητο ούτως ώστε φτάνοντας κανείς σε μια απότομη κατηφόρα (κοινώς «χάσιμο») να μην είναι αναγκασμένος να κατέβει από το αυτοκίνητο για να ελέγξει τον χώρο.

Ωστόσο, το Raptor δεν είναι μόνο ένα σκληροτράχηλο 4X4. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι, τηρουμένων βέβαια των αναλογιών, είναι κάτι σαν τον δόκτορα Τζέκιλ και τον κύριο Χάιντ… Βλέπετε, το θηρίο στο χώμα μετατρέπεται σε (γρήγορο) αρνάκι στην άσφαλτο και αποδεικνύεται ότι κρύβει μέσα
του ένα εξαιρετικά πολιτισμένο ΙΧ, διαθέτοντας όλα όσα βρίσκει κανείς σε ένα πλουσιότατο εξοπλισμένο σύγχρονο επιβατικό μοντέλο – και ακόμα περισσότερα. Έχει λοιπόν το Raptor στον εξοπλισμό του μέχρι και αυτόματο/προσαρμοζόμενο cruise control, το οποίο έχει μάλιστα τη δυνατότητα στάσης και επανεκκίνησης στο μποτιλιάρισμα!
Καταλήγοντας, θα λέγαμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικά ιδιαίτερο «διπλοκάμπινο», μια μοναδική περίπτωση οχήματος που απευθύνεται σε πολύ απαιτητικό κοινό.