Skip to main content

H Google θα πληρώσει 1 δισ. δολάρια στους παραγωγούς περιεχομένου

Η μητρική εταιρεία της Google, Alphabet, σχεδιάζει να καταβάλλει αμοιβές ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων σε όσους παρέχουν περιεχόμενο στις υπηρεσίες της.

Είναι γνωστό ότι ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας των διαδικτυακών υπηρεσιών πηγάζει από τον πλούτο του περιεχομένου που διακινείται σε αυτές. Αυτό το γνωρίζει η Google, η οποία θέλει να χρησιμοποιήσει το ποσό των επενδύσεων που θα κάνει για την αγορά περιεχομένου ως ένα δέλεαρ για τους παραγωγούς περιεχομένου, έτσι ώστε να επιλέγουν εκείνη ως την επιθυμητή πλατφόρμα βάσει της οποίας θα μεταδώσουν ειδήσεις, άρθρα και αναλύσεις.

Η δαπάνη της Google έχει ως στόχο της τη συγκέντρωση ειδήσεων και άλλου περιεχομένου για μία τριετία, από εκδότες, δημοσιογράφους και συγγραφείς σε παγκόσμια κλίμακα. Ένα στοιχείο που θα πρέπει να τονιστεί είναι ότι εδώ και αρκετό καιρό οι εκδότες περιεχομένου και παραγωγοί ειδήσεων έχουν δώσει αρκετές μάχες προκειμένου να καταφέρουν να πείσουν τις πιο δημοφιλείς μηχανές αναζήτησης στο Διαδίκτυο να καταβάλλουν αμοιβές σε όσους δημιουργούν το περιεχόμενο που εκείνες διακινούν από τις ηλεκτρονικές τους λεωφόρους.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Sundar Pichai, δήλωσε ότι η εταιρεία του θα δώσει στην κυκλοφορία το Google News Showcase, σύμφωνα με το Reuters, το οποίο θα γίνει διαθέσιμο αρχικά στη Γερμανία, όπου θα φέρνει ειδήσεις από πολύ γνωστά ΜΜΕ. Σταδιακά, θα γίνει διαθέσιμο και σε άλλες χώρες, όπως είναι το Βέλγιο, η Ινδία και η Ολλανδία. Αρκετοί παραγωγοί περιεχομένου έχουν ήδη συνάψει συμφωνίες με την Google για να προσφέρουν ειδήσεις και άρθρα επί πληρωμή στην πλατφόρμα.

Το νέο εργαλείο της Google επιτρέπει στους παραγωγούς περιεχομένου να επιλέγουν εκείνοι τις ιστορίες και τις ειδήσεις που θα προβάλλονται στη μηχανή αναζήτησης, ενώ η εφαρμογή Google News θα υποστηρίζει την προβολή των ειδήσεων σε συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android και iOS. Παρόλο που αρκετοί εκδότες θεωρούν την είδηση αυτή θετική, δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη δεν είναι προς πραγματικό όφελος των παραγωγών περιεχομένου.