Skip to main content

Το κινητό τηλέφωνο γίνεται «εργαλείο» τόσο για τον καταναλωτή όσο και για την επιχείρηση

Με το τοπίο στην αγορά να αλλάζει ταχύτατα, έχοντας πλέον σε θέση πρωταγωνιστή τις έξυπνες κινητές συσκευές και τις online συναλλαγές, η επικοινωνία με τον καταναλωτή περνά σε άλλο επίπεδο, γίνεται προσωπική, άμεση και γρήγορη.
 
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ΕΣΗΕ), έως το τέλος του 2019 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα θα φτάσει τα 4 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ την ίδια ώρα το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών που έχουν χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά για να αγοράσουν κάτι έχει αυξηθεί από 27% το 2012 σε πάνω από 40% στο τέλος του 2018. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν τόσο τη δυναμική του e-commerce όσο και την αντίστοιχη ανάγκη των επιχειρήσεων για άμεση και εύκολη επικοινωνία με τους καταναλωτές, μέσα από τα κανάλια που οι ίδιοι επιλέγουν στην καθημερινότητά τους.
 
Σε αυτό το πλαίσιο, το κινητό τηλέφωνο γίνεται «εργαλείο» τόσο για τον καταναλωτή όσο και για την επιχείρηση, τόσο πριν από τη διαδικασία των αγορών όσο και κατά τη διάρκεια της. Είναι χαρακτηριστικό ότι 1 στους 4 καταναλωτές χρησιμοποιεί το κινητό του για να συγκρίνει τιμές ακόμα και τη στιγμή που ετοιμάζεται να κάνει μία αγορά, ενώ οι πληρωμές μέσω κινητού αναμένεται να ξεπεράσουν το 40% των συνολικών συναλλαγών στις μεγάλες αγορές των ΗΠΑ, της Κίνας και της Ε.Ε. (Πηγή: GfK International Retail and Consumer Insights – Tech Trends 2017) 
 
Με το 85% των online καταναλωτών στην Ελλάδα να πραγματοποιούν το 80% των αγορών τους σε εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα (στοιχεία ΕΣΗΕ), οι ελληνικές επιχειρήσεις που αναπτύσσουν διαρκώς τα e-shops τους καλούνται να αναπτύξουν και τα αντίστοιχα κανάλια επικοινωνίας και μάλιστα στην κατεύθυνση της πιο προσωπικής και άμεσης επικοινωνίας.
 
Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η επικοινωνία μέσω του κινητού τηλεφώνου είναι ο πιο άμεσος και αποτελεσματικός τρόπος προσέγγισης των καταναλωτών και αναδεικνύουν το sms σε ισχυρό εργαλείο marketing, με εντυπωσιακή αποδοχή από τους καταναλωτές. Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, ότι σύμφωνα με στοιχεία του SMSAPI Report 2018 περισσότεροι από 35% των καταναλωτών είναι διατεθειμένοι να δώσουν τον αριθμό του τηλεφώνου τους προκειμένου να λαμβάνουν καλύτερη ενημέρωση και προσφορές για τις αγορές τους.
 
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων του Google Analytics μετά από καμπάνια sms μεγάλης αλυσίδας λιανικού εμπορίου, η επισκεψιμότητα του ιστότοπου της αλυσίδας αυξήθηκε κατά 100%, κατά 60% αυξήθηκε ο αριθμός νέων χρηστών, ενώ καταγράφηκε αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά περισσότερο από 88%! Με απλά λόγια, αποδεικνύεται ότι ένα σύντομο μήνυμα sms μπορεί να αποτελέσει μία μεγάλη ώθηση για να αποφασίσει ο καταναλωτής να κάνει μία αγορά.
 
Χάρη στην άμεση και γρήγορη επικοινωνία που προσφέρει το sms, οι επιχειρήσεις είναι σε θέση να βρίσκονται σε συνεχή επαφή με τους πελάτες τους και να επηρεάζουν τον όγκο πωλήσεων, ειδικά όταν θέλουν να ανακοινώσουν εκπτώσεις, προσφορές ή νέα προϊόντα.
 
Αυτό έχει εφαρμογή στον ευρύτερο κλάδο του εμπορίου και των υπηρεσιών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το εμπόριο προϊόντων τεχνολογίας αλλά και την εστίαση. Ιδιαίτερα οι μεγάλες αλυσίδες αυτών των κλάδων, μέσω του sms «χτίζουν» όχι μόνο σταθερό κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες τους αλλά και δυναμικά «loyalty clubs», με τακτικούς πελάτες οι οποίοι λαμβάνουν συνεχείς ενημερώσεις και απολαμβάνουν ειδικά προνόμια και προσφορές, σε μια σχέση με αμοιβαία οφέλη τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές.