Skip to main content

Ειδησεογραφικό πρακτορείο με τεχνητή νοημοσύνη και χρηματοδότηση της Google

Το βρετανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Press Association λαμβάνει χρηματοδότηση ύψους 706.000 ευρώ από τη Google για να χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για τη γραφή μέχρι και 30.000 ειδήσεων τοπικού ενδιαφέροντος τον μήνα, σε συνεργασία με την Urbs Media.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα του βρετανικού Guardian, στο εγχείρημα αυτό θα βοηθήσουν δημοσιογράφοι. Σημειώνεται πως το Press Association είναι ένα εθνικής εμβέλειας ειδησεογραφικό πρακτορείο, που εξυπηρετεί ΜΜΕ στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία. Στο πλαίσιο του εγχειρήματος συνεργάζεται με την Urbs Media και σκοπός είναι η δημιουργία «μιας ροής ενδιαφερόντων τοπικών ειδήσεων για εκατοντάδες ΜΜΕ».

Το Press Association κέρδισε ένα από τα μεγαλύτερα χρηματοδοτικά βραβεία μέχρι τώρα από το Digital News Initiative (DNI) της Google, που έχει στόχο τη στήριξη της καινοτομίας στην ευρωπαϊκή ψηφιακή δημοσιογραφία. Το ΡΑ και η Urbs Media θα στήσουν το Radar- Reporters and Data and Robots- για την παραγωγή χιλιάδων ειδησεογραφικών κειμένων κάθε μήνα.

Όπως τόνισε ο αρχισυντάκτης του ΡΑ, Πίτερ Κλίφτον, δημοσιογράφοι θα συνεχίζουν να εμπλέκονται στη διαδικασία, και θα χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για την αύξηση του όγκου του περιεχομένου. Όπως είπε, «ικανοί  δημοσιογράφοι θα συνεχίσουν να έχουν ζωτικής σημασίας ρόλο στη διαδικασία, αλλά το Radar μας επιτρέπει να αξιοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη για να αυξήσουμε την κλίμακα σε μια έκταση τοπικών ειδήσεων που θα ήταν αδύνατον να επιτευχθεί κανονικά. Πρόκειται για ένα φανταστικό βήμα προς τα εμπρός για το ΡΑ».

Οι δημοσιογράφοι θα βρίσκουν ειδήσεις σε ανοικτές βάσεις δεδομένων, από πηγές όπως κυβερνητικές υπηρεσίες, τοπικά συμβούλια κ.α. και θα φτιάχνουν φόρμες για θέματα όπως η εγκληματικότητα, η υγεία και η απασχόληση. Πολλαπλές εκδόσεις της είδησης θα φτιάχνονται με λογισμικό φυσικής γλώσσας, αυξάνοντας το localisation του ειδησεογραφικού περιεχομένου. Ακόμη, το Radar θα παράγει αυτόματα γραφικά, βίντεο και εικόνες για να εμπλουτίζει τις αναρτήσεις.

Το ΡΑ έχει ήδη ενημερώσει για τα σχέδιά του κάποιους περιφερειακούς του πελάτες, και δημιουργεί μια ομάδα πέντε δημοσιογράφων για να βρίσκουν ειδήσεις, να φτιάχνουν φόρμες και να ελέγχουν το data-driven περιεχόμενο.

Το εγχείρημα αυτό αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του επόμενου έτους, καθώς η ΡΑ γιορτάζει τα 150ά της γενέθλια.

Όπως σημειώνει ο Guardian, τους προβληματισμούς του εξέφρασε ο Τιμ Ντόσον, πρόεδρος της Εθνικής Ένωσης Δημοσιογράφων (NUJ) της Βρετανίας, λέγοντας πως το πρόβλημα των ΜΜΕ είναι ότι υπάρχει λίγο «αυθεντικό» ρεπορτάζ- και αυτό δεν είναι κάτι που μπορούν να το αλλάξουν οι υπολογστές. «Αυτό που φοβάμαι…είναι κάτι που θα καταλήξει σε ειδήσεις τρίτης κατηγορίας, που μοιάζουν ενδιαφέρουσες, αλλά είναι φτιαγμένες από υπολογιστές, έτσι ώστε τα ΜΜΕ να μπορούν να ξεφορτωθούν ακόμα πιο πολλούς ρεπόρτερ» τόνισε.