Η τηλεοπτική αγορά είναι σε αναταραχή, ο τομέας των εντύπων είναι αδύναμος και παρατηρείται μία από τις υψηλότερες χρήσης social media και ΜΜΕ που έχουν ξεκινήσει εξαρχής ψηφιακά- ενώ γενικά μιλώντας η εμπιστοσύνη στην ενημέρωση είναι εξαιρετικά χαμηλή, αναφέρεται για την ελληνική αγορά ΜΜΕ στο Digital News Report του Reuters Institute.
Ειδικότερα για την αγορά της online ενημέρωσης σημειώνεται ότι είναι εξαιρετικά συνωστισμένη και κατακερματισμένη. «Όταν πραγματοποιούν τη μετάβαση από τα offline στα ψηφιακά νέα, οι Έλληνες τείνουν να προτιμούν μη παραδοσιακά brands, αντίθετα με τους χρήστες στις πιο πολλές ευρωπαϊκές χώρες, εν μέρει λόγω της χαμηλής εμπιστοσύνης στα παλιά ΜΜΕ και την αύξηση της πολιτικής πόλωσης κατά την οικονομική κρίση».
Όπως υπογραμμίζεται, μεταξύ κορυφαίων ιστοσελίδων/ ιστοσελίδων με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα υπάρχουν πολλά που επιδίδονται στον εντυπωσιασμό. «Πολλά απευθύνονται στην χορωδία των ακραίων αριστερών ή δεξιών, σημειώνοντας κάποιες φορές ακραία επίπεδα συνωμοσιολογίας και hoax, ενώ άλλα επικεντρώνονται στο clickbait και την κυκλοφορία στα social media. Δυστυχώς, αυτά τα φαινόμενα δεν περιορίζονται στις μικρές ιστοσελίδες».
Η Ελλάδα, σύμφωνα με την ανάλυση, είναι μια από τις τρεις χώρες (από τις 37) όπου η χρήση των social media για νέα είναι υψηλότερη από τη χρήση της τηλεόρασης για ενημέρωση μεταξύ του πληθυσμού με σύνδεση στο Ίντερνετ. Αν και το Facebook κυριαρχεί ακόμα, παρατηρείται επίσης μια αργή μετάβαση προς τις εφαρμογές messaging για διάβασμα, ανέβασμα και σχολιασμό νέων, όπως και σε πολλές άλλες χώρες. Στην Ελλάδα οι πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες εφαρμογές messaging για ενημέρωση είναι το Facebook Messenger (22%) και το Viber (14%).
Επίσης, όπως σημειώνεται, πολύ λίγοι είναι αυτοί που πληρώνουν για online ενημέρωση, κάτι που οφείλεται τόσο στην κατάσταση της οικονομίας όσο και στην έλλειψη εμπιστοσύνης στα νέα, στην έλλειψη κουλτούρας online πληρωμών και τον μικρό αριθμό paywalls: Το ποσοστό των online συνδρομών είναι πολύ χαμηλό (6%), ενώ παράλληλα η Ελλάδα είναι κορυφαία στη χρήση ad-blocking προγραμμάτων (42%) με ακόμα υψηλότερο ποσοστό για τους κάτω των 35 (57%).
Η εμπιστοσύνη στα social media στην Ελλάδα ανέρχεται στο 22%, με την εμπιστοσύνη στα νέα στο σύνολό τους ναι είναι στο 26%. Αναλυτικότερα, η εμπιστοσύνη σε social media και messaging εφαρμογές για ενημέρωση είναι 60% για το Facebook (78% για οποιαδήποτε χρήση), 36% για το YouTube (79%), 22% για το Facebook Messenger (58%), 14% για το Viber (49%), 13% για το Twitter (24%) , 10% για το Instagram (33%).