Skip to main content

Αποστολή του πρώτου 3D εκτυπωμένου αεροσκάφους στην Ανταρκτική

Ένα μικρού μεγέθους αεροσκάφος, το οποίο έχει αναπτυχθεί από το University of Southampton, εκτοξεύτηκε από το HMS Protector, πολεμικό σκάφος του βρετανικού πολεμικού ναυτικού, για πρώτη φορά, με σκοπό να βοηθήσει στην πλοήγηση στην Ανταρκτική.

Το αεροσκάφος έχει παραχθεί μέσω 3D εκτύπωσης, και μαζί με ένα άλλο drone (ένα quadcopter) έδρασε ως προπομπός/ ανιχνευτής, πραγματοποιώντας αναγνώριση/ ανίχνευση της ευρύτερης περιοχής για να μπορέσει το πλοίο να κινηθεί στις παγωμένες θάλασσες της περιοχής. Πρόκειται για την πρώτη φορά που το βρετανικό πολεμικό ναυτικό χρησιμοποιεί μη επανδρωμένα αεροσκάφη στη συγκεκριμένη περιοχή του κόσμου- αν και ο βρετανικός στόλος χρησιμοποιεί αεροσκάφη ScanEagle από φρεγάτες στον Περσικό Κόλπο εδώ και περίπου δύο χρόνια.

Το εν λόγω αεροσκάφος είναι μικρότερο και λιγότερο εξελιγμένο από το ScanEagle, αλλά αποτελεί σημαντική βοήθεια για το παγοθραυστικό, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες για το γύρω περιβάλλον. Λειτουργεί μαζί με το quadcopter, το οποίο αποστέλλεται σε μικρής εμβέλειας αποστολές αναγνώρισης, ενώ το αεροσκάφος (SULSA) χρησιμοποιείται για πιο μεγάλης απόστασης πτήσεις, λόγω της μεγαλύτερης αυτονομίας του. Είναι φτιαγμένο από νάιλον, έχει εκτυπωθεί σε τέσσερα μεγάλα κομμάτια και συναρμολογείται χωρίς τη χρήση εργαλείων: Σύμφωνα με ανακοίνωση του πανεπιστημίου, πρόκειται για το πρώτο εκτυπωμένο αεροπλάνο στον κόσμο.

Το SULSA εκτοξεύεται, πραγματοποιεί την αποστολή του, προσθαλασσώνεται, περισυλλέγεται και χρησιμοποιείται ξανά. Ελέγχεται εξ αποστάσεως με laptop, μπορεί να πιάσει ταχύτητα περίπου 96 χλμ/ ώρα, είναι πρακτικά αθόρυβο, το βάρος του είναι 3 κιλά και το κόστος του είναι χαμηλότερο των 7.000 λιρών.